فیزیوتراپی مچ پا

تقویت مچ پا بخش مهمی از فیزیوتراپی پس از آسیب مچ پا است. تمرینات تقویت مچ پا را برای تسریع بهبودی یاد بگیرید.

فیزیوتراپیست شما برای تشخیص آسیب و ایجاد یک برنامه درمانی که ممکن است شامل درمان های دستی مانند حرکت مفصل و ماساژ بافت نرم باشد، با شما همکاری خواهد کرد. این درمان ها می تواند به برداشتن بافت اسکار، کاهش سفتی و بازگرداندن حرکت کامل به مچ پا کمک کند که می تواند بهبود را تسریع کند.

فیزیوتراپی در ابتدا برای کاهش التهاب از طریق مچ پا قبل از بازگرداندن دامنه حرکتی و عملکرد عضلات کار می کند. یکی از مولفه‌های کلیدی برای بهبودی پس از پیچ‌خوردگی مچ پا شامل بازیابی تعادل و حس عمقی است.

انواع فیزیوتراپی برای مچ پا:

10 تمرین زیر برای آسیب دیدگی مچ پا مفید است و می تواند به شما کمک کند تا احساس بسیار بهتری داشته باشید.

  • الفبا. سعی کنید الفبا را با مچ پای آسیب دیده خود بنویسید. …
  • کشش ساق پا
  • دورسی فلکشن
  • صندلی لانج
  • موضع یک پا
  • گوساله را افزایش می دهد
  • در برابر انحراف مقاومت کرد
  • پلانتارفلکسیون با مقاومت

نکاتی درمورد فیزیوتراپی برای مچ پا

در حالی که نشسته اید، قسمت بیرونی پای آسیب دیده را در برابر پای میز یا در بسته قرار دهید. با پای خود به سمت بیرون به داخل جسمی که پایتان در آن قرار دارد فشار دهید. این کار باعث می شود عضلات شما منقبض شوند. مفصل مچ پای شما نباید حرکت کند. این وضعیت را به مدت 15 ثانیه نگه دارید. برای 10 ثانیه استراحت کنید.

آیا برای رگ به رگ شدن مچ پا به فیزیو نیاز دارید؟

اگر بعد از 3 هفته احساس می کنید که در تلاش برای بهبودی کامل از پیچ خوردگی مچ پا هستید، باید به فیزیوتراپ مراجعه کنید. رنج نکشید و اگر به طور کامل بهبود نیافته است، به فعالیت های عادی یا ورزش خود بازگردید. این می تواند بهبودی شما را طولانی کند و احتمال پیچ خوردگی های بعدی شما را افزایش دهد.

چه زمانی باید فیزیوتراپی را روی مچ پا پیچ خورده شروع کرد؟

در 72 ساعت اول پس از آسیب، توانبخشی را با تمرینات دامنه حرکتی شروع کنید. در طی چند هفته تا چند ماه آینده به بازتوانی بیشتر، از جمله تمرینات کششی، قدرتی، و تمرینات تعادلی ادامه دهید.


چگونه فیزیوتراپی روی مچ پا پیچ خورده انجام دهیم؟

تمرینات ساده دامنه حرکتی زیر را امتحان کنید: حروف الفبا را با انگشت پا دنبال کنید، که حرکت مچ پا را در همه جهات تشویق می کند. حروف الفبا را 1 تا 3 بار دنبال کنید. روی یک صندلی بنشینید و پای خود را صاف روی زمین بگذارید. به آرامی زانوی خود را به سمت دیگر حرکت دهید در حالی که پای خود را صاف نگه دارید. 2 تا 3 دقیقه ادامه دهید.

نقش فیزیوتراپی در پیچ خوردگی مچ پا

آنها همچنین با شما کار خواهند کرد تا به بیومکانیک شما و نحوه توزیع وزن بدن در پاها و مچ پا نگاه کنند. فیزیوتراپیست شما تمریناتی را در خانه به شما می دهد تا قدرت و ثبات را بهبود ببخشید. اینها بخش مهمی از بهبود طولانی مدت شما پس از پیچ خوردگی مچ پا خواهد بود

مزایای فیزیوتراپی برای فیزیوتراپی مچ پا

فیزیوتراپی برای آرتریت مچ پا درمان فیزیوتراپی برای بیماران مبتلا به این بیماری برای به تاخیر انداختن زوال مفصل مچ پا، کاهش علائم و بهبود قدرت، دامنه حرکت، تعادل و عملکرد حیاتی است.

به طور خاص، ماساژ اصطکاکی متقاطع به رباط‌های آسیب‌دیده به تراز مجدد بافت اسکار جدید کمک می‌کند. تکنیک های ماساژ مچ پا به کاهش تورم و بهبود بافت اسکار روی رباط های آسیب دیده به عنوان بخشی از برنامه کامل توانبخشی پیچ خوردگی مچ پا کمک می کند.

مشکلات فیزیوتراپی برای مچ پا

خلاصه ای از مشکلات رایج مچ پا صدمات شامل پیچ خوردگی مچ پا، تاندونیت آشیل و آرتریت مچ پا می باشد.

فیزیوتراپی برای پارگی رباط مچ پا

فیزیوتراپی در درمان آسیب های رباط مچ پا بسیار موثر است. درمان در ابتدا بر کاهش درد و تورم قبل از توانبخشی مچ پا و بازگرداندن فرد به فعالیت عادی متمرکز است. درمان ممکن است شامل موارد یخ/سرما درمانی باشد.

تمرینات تقویت مچ پا

تمرین انحراف مچ پا را با نشستن در حالی که پایتان صاف روی زمین است شروع کنید. پای خود را به سمت بیرون به دیوار یا مبلمانی که حرکت نمی کند فشار دهید. حدود 6 ثانیه نگه دارید و استراحت کنید. 8 تا 12 بار تکرار کنید.

تمرینات تقویت مچ پا در خانه

روی زمین بنشینید و زانوهای خود را خم کنید یا در حالی که روی صندلی نشسته اید تمرین را انجام دهید. یک پا را بلند کنید و 20 تا 30 دایره با مچ پا در جهت عقربه های ساعت انجام دهید. به آرامی حرکت کنید، واقعاً در تمام دامنه حرکت کار کنید. مکث کنید، سپس جهت را برای تعداد مساوی تکرار تغییر دهید.

فیزیوتراپی بعد از شکستگی مچ پا چه زمانی باید شروع شود؟

این در بین افراد متفاوت است، اما معمولاً شش تا هشت هفته پس از برداشتن گچ است. ممکن است بخواهید از شرکت بیمه خود راهنمایی بخواهید. اگر مچ پایم ورم کرد یا درد گرفت آیا باید تمریناتم را متوقف کنم؟ در ابتدا هنگام انجام تمرینات خود باید انتظار افزایش اندکی در ناراحتی و تورم را داشته باشید.

فیزیوتراپی بعد از جراحی مچ پا چقدر زمان می برد ؟

فیزیوتراپی معمولاً دو تا چهار هفته پس از جراحی مچ پا، با جلسات دو تا سه بار در هفته شروع می شود و اغلب به مدت شش تا هشت هفته ادامه می یابد.

تمرینات مچ پا بعد از جراحی فیوژن

با ورزش های کم تاثیر مانند دوچرخه سواری ثابت یا شنا شروع کنید. همانطور که برای ورزش راه رفتن را شروع می کنید، آهسته شروع کنید و به تدریج فاصله را تا جایی که راحتی اجازه می دهد اضافه کنید. آهسته دویدن یا دویدن را شروع نکنید تا زمانی که حداقل 2 مایل بدون افزایش درد راه بروید.

درمان مچ پا بعد از جراحی

فیزیوتراپی معمولاً دو تا چهار هفته پس از جراحی مچ پا، با جلسات دو تا سه بار در هفته شروع می شود و اغلب به مدت شش تا هشت هفته ادامه می یابد. با این حال، همه افراد با سرعت متفاوتی بهبود می یابند.

آیا فیزیوتراپی می تواند به تورم مچ پا کمک کند؟

فیزیوتراپی در ابتدا برای کاهش التهاب از طریق مچ پا قبل از بازگرداندن دامنه حرکتی و عملکرد عضلات کار می کند.

فیزیوتراپی مفصل مچ پا چگونه است؟

تقویت مچ پا بخش مهمی از فیزیوتراپی پس از آسیب مچ پا است. تمرینات تقویت مچ پا را یاد بگیرید تا سرعت خود را افزایش دهید.

 

فیزیوتراپی برای رگ به رگ شدن مچ پا چقدر زمان می برد؟

در 72 ساعت اول پس از آسیب، توانبخشی را با تمرینات دامنه حرکتی شروع کنید. در طی چند هفته تا چند ماه آینده به بازتوانی بیشتر، از جمله تمرینات کششی، قدرتی، و تمرینات تعادلی ادامه دهید. برای تقویت مچ پا می توانید تمرینات توانبخشی را در خانه یا حتی در مطب انجام دهید.

تمرینات مچ پا پس از برداشتن گچ

زانوی خود را صاف نگه دارید، از یک حوله برای کشیدن پای خود به سمت بالا استفاده کنید تا زمانی که در ساق پا احساس کشیدگی کنید. کشش را به مدت 10 ثانیه نگه دارید و 10 بار تکرار کنید. مچ پای خود را 10 تا 20 بار در هر جهت بچرخانید. پاشنه پا را روی زمین نگه دارید، جلوی پای خود را تا جایی که می توانید بالا ببرید.

چگونه نوار فیزیوتراپی مچ پا  را درست کنیم؟

یک تکه نوار کینزیو بردارید و از قسمت خارجی مچ پا، حدود 4 تا 6 اینچ بالاتر از مچ پا شروع کنید. هنگامی که نوار را روی پاشنه می‌گیرید، نوار را به طرف مقابل، روی قسمت داخلی مچ پا می‌کشید و در همان سطح نوار اول توقف می‌کنید، جلوه‌ای مانند رکاب ایجاد کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *