فیزیوتراپی آرنج

اگر در ناحیه آرنج، مچ دست یا شانه خود دچار شکستگی ، درد یا آسیب دیدگی هستید، فیزیوتراپی آرنج دست در بهبود توانایی استفاده از بازو کمک خواهد کرد تا بتوانید به طور عادی و بدون درد به فعالیت های سابقتان بپردازید.

تمرین فیزیوتراپی برای آرنج

با وزنه ای در دست به پشت دراز بکشید. بازو را بالا بیاورید و روی شانه بکشید و با دست دیگر آرنج را بگیرید. با خم کردن آرنج دست خود را به آرامی به سمت سر پایین بیاورید. مطمئن شوید که بازو را نگه دارید. عمود بر زمین. آرنج را دراز کنید و تکرار کنید.

نقش  فیزیوتراپی برای آرنج

فیزیوتراپی نقش مهمی در بهبود  درد و اختلال عملکرد اطراف مفصل آرنج دارد. فیزیوتراپیست ها از مجموعه پیچیده آرنج 3 مفصلی و همچنین آناتومی مرتبط با آن دانش بسیاری دارند. یک فیزیوتراپیست می تواند ارزیابی دقیقی از آرنج انجام دهد و همچنین بیماری های مرتبط با فرد را شناسایی کند

عمل کرد فیزیوتراپیست ها

فیزیوتراپیست ها از طریق حرکت و ورزش، ماساژ، آموزش و مشاوره به افراد آسیب دیده، بیماری یا ناتوانی کمک می کنند. آنها سلامتی را برای افراد در هر سنی حفظ می کنند و به بیماران کمک می کنند تا درد را مدیریت کنند و از بیماری جلوگیری کنند.

چرا درد در آرنج دارید؟

درد آرنج اغلب به دلیل استفاده بیش از حد ایجاد می شود. بسیاری از ورزش ها، سرگرمی ها و مشاغل به حرکات مکرر دست، مچ یا بازو نیاز دارند. درد آرنج ممکن است گاهی به دلیل آرتروز باشد، اما به طور کلی، مفصل آرنج شما نسبت به بسیاری از مفاصل دیگر کمتر در معرض آسیب ساییدگی است.

تمرینات فیزیوتراپی برای آرنج

انجام تمرینات خاص نیز می تواند به کاهش درد و جلوگیری از شروع  مجدد کمک کند. آرنج را با زاویه قائم خم کنید. دست را به سمت بیرون بکشید، کف دست به سمت بالا باشد. مچ را به تدریج به اطراف بچرخانید، تا زمانی که کف دست به سمت پایین باشد. این وضعیت را به مدت 5 ثانیه نگه دارید. 9 بار دیگر تکرار کنید. دو ست 10 تای انجام دهید.

تمرینات فیزیوتراپی برای آرنج بازیکنان تنیس

آرنج بازیکنان تنیس یک آسیب ناشی از استفاده بیش از حد از یک فعالیت تکراری است. روی میز بنشینید و ساعد خود را روی میز قرار دهید. یک حوله یا توپ کوچک در دست بگیرید. حوله را در دست خود فشار دهید و 10 ثانیه نگه دارید. رها کنید. و 10 بار تکرار کنید. با بازوی دیگر تکرار کنید.

نقش فیزیوتراپی دربهبود آرنج تنیس بازان

فیزیوتراپی برای آرنج تنیس بازان “رویکرد استفاده از ورزش برای کمک به بهبود قدرت، انعطاف پذیری و استقامت عضلات و تاندون های آسیب دیده است.” تکنیک‌های دیگر، مانند ماساژ یخ، تحریک الکتریکی، یا بریس نیز ممکن است به کنترل درد و التهاب کمک کند.

تمرینات آرنج گلف بازان

کشش اکستانسور ساعد، آرنج آسیب دیده خود را به سمت پایین در کنار خود قرار دهید، حدود 90 درجه خم کنید. سپس یک مشت ببندید و کف دست خود را رو به پایین نگه دارید. در حالی که مچ دست خود را خم کرده اید، به آرامی آرنج خود را صاف کنید تا بازوی شما به سمت پایین باشد. حداقل 15 تا 30 ثانیه نگه دارید. این کار را 2 تا 4 بار تکرار کنید.

تکنیک های فیزیوتراپی برای آرنج

درمان فیزیوتراپی شما معمولاً شامل تکنیک‌های عملی یا سوزن خشک می‌شود(طب سوزنی) و در برخی موارد ممکن است شامل حرکت دادن مفصل آرنج باشد. این به بیماران کمک می کند تا محدودیت های حرکتی را برطرف کنند، درد را کاهش دهند و عملکرد کلی را بهبود بخشند.

 

نقش فیزیوتراپی در ارتوپدی

فیزیوتراپیست های ارتوپدی دارای آموزش و مهارت های پیشرفته ای برای ارزیابی و درمان آسیب ها و شرایطی هستند که شامل اسکلت (استخوان ها)، عضلات، تاندون ها، رباط ها و مفاصل می شوند. همه این ساختارها و بافت ها با عبارت اسکلتی عضلانی گرفته شده است .

این درمان به کاهش سفتی در بافت نرم و مفاصل کمک می کند تا مفاصل و عضلات شما بتوانند آزادانه تر با درد کمتر حرکت کنند.کمبود قدرت عضلانی می تواند منجر به آسیب آرنج شود. گاهی اوقات ضعف در عضلات مچ دست و ساعد است.

مزایای فیزیوتراپی برای آرنج تنیس بازان

مزایای فیزیو برای آرنج تنیس بازان عبارتند از:

  • کاهش درد.
  • بازیابی دامنه حرکتی طبیعی مفصل.
  • بازیابی عملکرد.
  • سرعت بهبود در ترمیم بافت.
  • بازیابی طول طبیعی عضلات و الگوهای حرکتی.
  • بهبود قدرت عضلانی.
  • عادی سازی عملکرد مفصل گردنی.

فیزیوتراپی برای بهبود آرنج دررفته

بهترین تمرینات برای بهبود قدرت و دامنه حرکت آرنج است.خم شدن و اکستنشن آرنج – خم کردن و صاف کردن آرنج. چرخش ساعد. تمرینات تقویتی.فرهای دوسر بازو. اکستنشن سه سر بازو.

انجام فیزیوتراپی آرنج بعد از جراحی

فیزیوتراپی بلافاصله پس از انجام عمل جراحی آرنج بسیار مهم است زیرا موفقیت جراحی شما را تضمین می کند، درد و سفتی را کاهش می دهد، به بهبود شکستگی شما کمک می کند و دامنه حرکت را بهبود می بخشد.

مفصل آرنج در فیزیوپدی

مفصل آرنج جایی است که استخوان بازو دیستال با رادیوس پروگزیمال و استخوان اولنا برخورد می کند. این مفصل به عنوان یک مفصل تروکلئوژینژیلوموئید شناخته می شود زیرا می تواند به عنوان مفصل لولا (جنگلیمویید) خم شود و گسترش یابد و همچنین حول محور (حرکت تروکوئید) که به عنوان پرونیشن و سوپینیشن شناخته می شود حرکت کند. این مفصل بسیار هماهنگ و پایدار است.

تمرینات آرنج گلف بازان

کشش اکستانسور ساعد، آرنج آسیب دیده خود را به سمت پایین در کنار خود قرار دهید، حدود 90 درجه خم کنید. سپس یک مشت ببندید و کف دست خود را رو به پایین نگه دارید. در حالی که مچ دست خود را خم کرده اید، به آرامی آرنج خود را صاف کنید تا بازوی شما به سمت پایین باشد. حداقل 15 تا 30 ثانیه نگه دارید. این کار را 2 تا 4 بار تکرار کنید.

سوالات متداول

درمانهای خانگی برای کمک به درد آرنج

از فعالیت هایی که درد آرنج شما را تشدید می کند اجتناب کنید. مسکن ها. مسکن‌های بدون نسخه مانند ایبوپروفن یا ناپروکسن را امتحان کنید. یخ یا کیسه سرد را به مدت 15 دقیقه سه تا چهار بار در روز استفاده کنید.

 

در مورد فیزیو برای درد آرنج

درمان با فیزیوتراپیست یا کایروپراکتیک می‌تواند شامل کنترل درد با روش‌های درمانی مانند درمان با امواج شوک، طب سوزنی یا سوزن خشک باشد.

آیا فیزیوتراپی برای آرنج تنیس بازان خوب است؟

فیزیوتراپیست ممکن است از تکنیک های درمانی دستی مانند ماساژ برای تسکین درد و سفتی و تشویق جریان خون به بازوی شما استفاده کند. آنها همچنین می توانند تمریناتی را به شما نشان دهند که می توانید برای تحرک بازو و تقویت عضلات ساعد خود انجام دهید. استفاده از ورزش برای کمک به بهبود قدرت، انعطاف پذیری و استقامت عضلات و تاندون های آسیب دیده است.” تکنیک‌های دیگر، مانند ماساژ یخ، تحریک الکتریکی، یا بریس نیز ممکن است به کنترل درد و التهاب کمک کند.

چه زمانی بعد از جراحی آرنج فیزیوتراپی را شروع کنیم؟

حدود 3 هفته پس از جراحی باید تمرینات تقویتی را با وزنه های سبک انجام دهید. یک فیزیوتراپیست می تواند تمرینات مناسبی را برای بهبود قدرت آرنج به شما ارائه دهد. تاشما بتوانید 6 تا 12 هفته پس از جراحی به سر کار خود بازگردید.

برای درد آرنج به چه کسی مراجعه کنیم؟

یک پزشک ارتوپدی پزشکی ورزشی یا متخصص دست و اندام فوقانی ممکن است بتواند درمان درد آرنج شما را انجام دهد.

 

 

چگونه تاندونیت آرنج را توانبخشی کنیم؟

آرنج را با زاویه قائم خم کنید. دست را به سمت بیرون بکشید، کف دست رو به بالا باشد. مچ را به تدریج به اطراف بچرخانید، تا زمانی که کف دست به سمت پایین باشد. این وضعیت را به مدت 5 ثانیه نگه دارید.9 بار دیگر تکرار کنید. دو ست 10 تای دیگرانجام دهید.

آیا فیزیوتراپی به آرنج گلف بازان کمک می کند؟

آرنج گلف بازان بیشتر در مردان بالای 35 سال دیده می شود. این بیماری کمتر از آرنج تنیس بازان (اپیکوندیلیت جانبی) شایع است. فیزیوتراپیست می تواند به کاهش درد ناشی از اپی کندیلیت داخلی کمک کند و حرکت، قدرت و عملکرد آرنج آسیب دیده را بهبود بخشد. فیزیوتراپیست ها متخصص بهبود در حرکت هستند.

چه فیزیوتراپی برای آرنج تنیس بازان؟

فیزیوتراپی با تمرکز بر بهبود انعطاف پذیری و افزایش قدرت در عضلات ساعد، مچ دست و انگشتان می تواند به مبارزه با علائم آرنج تنیس بازان کمک کند. تکنیک های دستی تکمیلی با تمرکز بر ماساژ و تحرک ناحیه آسیب دیده نیز قابل انجام است.

چه ورزش هایی درباشگاه باعث درد آرنج می شوند؟

فشار و پرس نیمکت: همه این حرکات بر روی خم کننده های آرنج شما فشار وارد می کند که می تواند منجر به تحریک بیشتر تاندون های جانبی آرنج شما شود. تمرینات مچ دست: بهتر است از هر گونه تمرین مچ دست، به خصوص فر کردن ساعد با دمبل یا اکستنشن هالتر خودداری کنید.

 

آیا می توانید آرنج را تقویت کنید؟

تمرینات ایزومتریک آرنج آنهایی هستند که در آنها یک عضله بدون حرکت قابل مشاهده منقبض می شود تا به تقویت مفصل آرنج کمک کند. آنها در فیزیوتراپی برای توانبخشی افرادی که تحت عمل جراحی آرنج قرار گرفته اند یا آسیب به آرنج داشته اند استفاده می شود.

 

 

آیا درد آرنج می تواند روی دست تأثیر بگذارد؟

خم شدن، گرفتن و چرخش مکرر بازو و مچ دست می تواند باعث التهاب در تاندون هایی شود که آرنج شما را به ساعد متصل می کند. این می‌تواند منجر به دردی شود که به انگشتان کوچک و حلقه‌ای شما منتهی می‌شود، که معمولاً با تحریک عصب اولنار در سمت داخلی آرنج شما ایجاد می‌شود.

 

بهترین درمان برای تاندونیت آرنج چیست؟

پزشک ممکن است اقدامات خودمراقبتی زیر را توصیه کند: استراحت. از فعالیت هایی که درد آرنج شما را تشدید می کند اجتناب کنید. مسکن ها. مسکن‌های بدون نسخه مانند ایبوپروفن (Advil، Motrin IB) یا ناپروکسن (Aleve) را امتحان کنید.یخ یا کیسه سرد را به مدت 15 دقیقه سه تا چهار بار در روز استفاده کنید

فیزیوتراپی بعد از جراحی آرنج

فیزیوتراپی بلافاصله پس از جراحی تعویض آرنج برای حفظ دامنه حرکتی و کاهش سفتی در مفصل آرنج شما آغاز می شود. پس از 36 ساعت اولیه و پس از ترخیص، یک آتل به شما داده می شود تا برای حمایت و محافظت ضروری در طول کارهای روزمره از آن استفاده کنید.

فیزیوتراپی بعد از جراحی آرنج چقدر است؟

فیزیوتراپی برای شکستگی آرنج می‌تواند حرکت و قدرت بازو را بازگرداند تا فعالیت و عملکرد طبیعی شما را بازیابی کند.

چه زمانی نگران درد آرنج باشیم؟

در صورت داشتن موارد زیر فوراً با پزشک خود تماس بگیرید: درد شدید، تورم و کبودی در اطراف مفصل. مشکل در حرکت عادی آرنج، استفاده از بازو یا چرخاندن بازو از کف دست به بالا به پایین و بالعکس.

 

فیزیوتراپی برای  شکستگی آرنج

آرنج خود را مطابق شکل به سمت بالا خم کنید و سپس به حالت صاف پایین بیاورید. کار را طوری شروع کنید که کف دستتان به طرفین باشد و سپس دست و ساعدتان را بچرخانید تا کف دستتان به سمت بالا باشد. به حالت اولیه برگردید و تکرار کنید. آرنج خود را خمیده و کنار بدن خود نگه دارید.

تمرین فیزیوتراپی برای سفتی آرنج

آرنج خود را تا حد امکان به سمت بالا خم کنید، سپس ساعد یا مچ دست خود را با دست دیگر خود بگیرید و به آرامی فشار بیش از حد را اضافه کنید. موقعیت خم آرنج خود را به مدت پنج تا 10 ثانیه نگه دارید و سپس با صاف کردن آرنج خود کشش را رها کنید. تمرین را 10 بار تکرار کنید.

در مورد فیزیوتراپی بعد از شکستگی آرنج

یکی از اهداف اصلی فیزیوتراپی پس از شکستگی آرنج، بازگرداندن دامنه حرکتی طبیعی (ROM) به آرنج است. آرنج مفصل پیچیده ای است که به شما امکان می دهد بازوی خود را خم کنید یا دست خود را برگردانید. بازگرداندن رام کامل آرنج و ساعد برای به دست آوردن مجدد استفاده طبیعی از بازو بسیار مهم است.

تمرینات آرنج بعد از جراحی

با استفاده از دست سالم خود، مچ آرنج آسیب دیده خود را بگیرید (مچ خود را به راحتی در دست خود جمع کنید به طوری که کف دست سالم شما رو به شما باشد). سعی کنید دست خود را فشار دهید تا کشش بیشتری به دست آورید (یعنی سعی کنید آرنج خود را در برابر مقاومت بیشتر صاف کنید). 5 ثانیه فشار دهید. 10 بار (حداقل) تکرار کنید.

فیزیوتراپی پس از دررفتگی آرنج

حتی اگر دررفتگی آرنج شما با کاهش مفصل یا جراحی ترمیم شود، فیزیوتراپی یک جزء کلیدی برای بهبودی کامل است. هدف فیزیوتراپی بازگرداندن کامل قدرت و همچنین دامنه حرکتی شما از طریق کشش ها و تمرینات خاص است.

فیزیوتراپی برای آرنج بعد از جراحی

لطفا تمرینات خود را حداقل 5 بار در روز و 10 بارتکرار (حداقل) کنید.چرخش و حرکت ساعد ممنوع. آرنج خود را تا جایی که می توانید خم کنید (خم کنید). افزونه مقاوم فعال آرنج آسیب دیده خود را روی میز قرار دهید تا آرنج تا حد ممکن صاف باشد.

چگونه بورسیت آرنج را توانبخشی کنیم؟

کشش پروناسیون و سوپیناسیون آرنج آسیب دیده خود را در کنار خود و حدود 90 درجه خم کنید. به آرامی ساعد خود را تا جایی که می توانید به جلو و عقب در هر جهت بچرخانید. هر حالت را حدود 6 ثانیه نگه دارید. بین تکرارها تا 10 ثانیه استراحت کنید. 8 تا 12 بار تکرار کنید.

درمانهای رایج فیزیوتراپی آرنج

درمان‌های رایج فیزیوتراپی آرنج شامل ماساژ، رهاسازی نقطه ماشه، اصطکاک تاندون، تکنیک‌های تخلیه عضلات آرنج – پرانتزی یا چسب زدن، و تمرین‌های کششی و تقویتی است.

تمرینات آرنج بعد از گچ گیری

با وزنه ای در دست، آرنج خود را خم کنید و دست خود را بالا بیاورید تا سعی کنید شانه خود را لمس کنید .سپس وزنه را پایین بیاورید، آرنج را تا جایی که می توانید صاف کنید. این کار را 10 بار تکرار کنید. با یک ست شروع کنید و سعی کنید تا سه ست این تمرین را انجام دهید  که احساس راحتی می کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *