فیزیوتراپی گردن

کدام برای گردن درد مناسب تر است فیزیوتراپی یا کایروپراکتیک ؟

فیزیوتراپیست ها به دلیل نتایج احتمالی درمان، مایل هستند برخی از اشکال کمردرد را با درمان کایروپراکتیک درمان کنند. از آنجایی که فیزیوتراپیست‌ها از دستاوردهای علمی پیروی می ‌کنند، منطقی است که تکنیک‌های آنها همیشه بهتر از تکنیک‌های کایروپراکتیک باشد. فیزیوتراپی برای گردن و کمردرد معمولاً شامل اهداف زیر است: آموزش بیمار در مورد علت اصلی درد و ارائه راهکارهای مناسب به بیمار در مورد تکنیک های حفظ وضعیت مناسب در حین انجام وظایف روزمره .

 تمرینات فیزیوتراپی برای درمان گردن و شانه چگونه انجام می گیرد؟

هنگام درمان گردن درد،  تمرکز اصلی فیزیوتراپ بهبود استحکام و انعطاف پذیری گردن شما است. این اهداف به بهترین وجه از طریق تمرینات فعال طراحی شده است و منجر به کار کردن گردن و عضلات اطراف آن  می شود . که فیزیوتراپ به تدریج حجم کار را براساس نوع آسیب در طول زمان افزایش می دهد. برای کمک به ریکاوری سریع عضلات، در اینجا چند تمرین ساده فیزیوتراپی وجود دارد که می‌توانید به راحتی در خانه انجام دهید. ابتدا گردن خود را کج کنید و به سمت یکی از  شانه های خود به مدت 5 ثانیه نگه دارید سپس سر خود را به مرکز برگردانید.  گردن خود را به طرف دیگر خم کنید و گردن را در این وضعیت را به مدت 5 ثانیه نگه دارید. این ورزش را حداقل 5 بار در هر طرف تکرار کنید.  این تمرینات  راهی ملایم برای کاهش تنش در ناحیه  گردن و شانه‌های شما می باشد. پس از انجام تمرین گفته شده در قسمت بالا، چانه خود را به سمت قفسه سینه پایین بیاورید تا حدی که کشش را در پشت گردن خود احساس کنید و سپس به آرامی سر خود را به سمت چپ خم کنید تا در شانه راست خود احساس کشش کنید.  این حالت را تا 1 دقیقه نگه دارید و بعد این حرکت را در سمت مخالف تکرار کنید.  برای بهبود درد در قسمت گردن و شانه ها این ورزش را 3 الی 5 بار انجام دهید.

چرخش گردن، کشش جانبی، بالا انداختن شانه، خم شدن به جلو، کشش عمیق از انواع تمرینات کاربردی برای درمان گردن درد می باشد.

 
 آیا برای درمان گردن درد باید به فیزیوتراپی مراجعه کرد؟

فیزیوتراپی اغلب به عنوان یکی از موفق ترین راه ها برای درمان گردن درد مزمن در دنیا شناخته شده است.  فیزیوتراپی نه تنها می تواند به شما در مدیریت علائم به شیوه ای بهتر کمک کند، بلکه می تواند به بهبود انعطاف پذیری و قدرت عضلات گردن نیز کمک کند.

 فیزیوتراپی برای سفتی عضلات گردن مناسب است؟

فیزیوتراپی می تواند به طور قابل توجهی سفتی عضلات گردن شما را درمان کند. در ابتدا فیزیوتراپیست مشکل شما را تشخیص می دهد، به شما توصیه می کند که کدام ساختار باعث ایجاد این ناهنجاری شده است  وهمچنین شدت آسیب را نیز تعیین می کند . این کار فیزیوتراپ شما را قادر می‌سازد تا یک برنامه درمانی مناسب را اجرا کنید.

راهکار فیزیوتراپی برای اسپوندیلیت گردن چیست؟

به پشت دراز بکشید و زانوهای خود را خم کنید و پاها را به صورت صاف روی زمین بگذارید. همانطور که به سمت سقف نگاه می کنید، چانه خود را به سمت سینه خود حرکت دهید و این وضعیت را به مدت 5 ثانیه حفظ کنید. در این حالت شما باید یک کشش راحت از گردن تا جمجمه خود احساس کنید.  این حرکت را تا 10 بار تکرار کنید تا متوجه تاثیر آن شوید.

 چه تعداد جلسات فیزیوتراپی برای گردن درد باید انجام گیرد؟

متوسط ​​تعداد درمان‌های گردن درد 4 تا 6 جلسه است، از آنجایی که توانبخشی کامل شما مهم است، پیشرفت شما را با دقت  توسط متخصص دنبال می شود و براساس آن تعداد جلسات تعیین می شود.

 آیا فیزیوتراپی می‌تواند درد گردن را بدتر کند؟

زمانی که بیمار دچار بی‌ثباتی قابل توجه در  ستون فقرات یا گردن درد مزمن باشد نباید از فیزیوتراپی برای  درمان گردن درد استفاده کند زیرا در برخی موارد، فیزیوتراپی ممکن است به کاهش درد گردن کمکی نکند یا حتی می‌تواند مشکل را بدتر کند.

 فیزیوتراپی برای درد گردن و قسمت بالای کمر چه حرکتی را پیشنهاد می کند؟

برای کشش کمر ابتدا صاف بنشینید و دست‌هایتان را روی سینه ‌تان جمع کنید و با امتداد دادن به سمت بالا از طریق سر و گردن، ستون فقرات را دراز کنید.  باسن خود را صاف روی صندلی نگه دارید، به آرامی بدن خود را تا جایی که می توانید به سمت چپ و سپس تا جایی که می توانید به سمت راست بچرخانید. این کار را 10 بار در هر جهت تکرار کنید.

نقش فیزیوتراپی در کمردرد

 فیزیوتراپی برای اسپاسم گردن چه حرکتی را پیشنهاد می کند؟

به آرامی سر خود را به سمت شانه چپ خم کنید. سر خود را بچرخانید  و به زیر بغل خود نگاه کنید و سر خود را کمی به جلو خم کنید و اجازه دهید وزن سرتان عضلات گردنتان را بکشد 15 تا 30 ثانیه در این حالت بمانید.

عملکرد فیزیوتراپی بعد از شکستگی گردن چگونه است؟

تمرینات کششی برای بهبود انعطاف پذیری گردن و کاهش درد. توصیه می شود. دامنه تمرینات حرکتی فعال و غیرفعال مانند خم کردن، صاف کردن و چرخش گردن برای جلوگیری از کوتاه شدن بافت نرم عضلات گردن و تقویت ایزومتریک و عضلات هسته شکم است. کشش و صاف کردن عضلات  و درمان هایی مانند استفاده از سرما یا گرما، ماساژ بافت عمیق، تحریک الکتریکی و اولتراسوند قبل از ورزش  توصیه می شود. در طول فیزیوتراپی، طیف وسیعی از تمرینات برای کشش و تقویت عضلات گردن شما انجام می گیرد.

 آیا فیزیوتراپی برای درمان اسپاسم گردن مناسب است؟

کشش ساده گردن بنشینید یا بایستید و سر خود را به جلو نگاه کنید. به آرامی سر خود را به سمت راست بچرخانید. به آرامی دست راست خود را روی پشت سر خود قرار دهید و اجازه دهید وزن دست شما چانه شما را به سمت سمت راست سینه فشار دهد. عضلات خود را شل کنید و سر خود را به مدت 15 ثانیه در این وضعیت نگه دارید.

 فیزیوتراپی باید چه زمانی بعد از جراحی گردن انجام می شود؟

مرحله ورزش محافظتی که تا 6 هفته پس از عمل باید انجام شود.

مرحله تمرین تقویتی که از 6 تا 12 هفته پس از عمل انجام می گیرد.

بازگشت به فعالیت عادی و ورزش کردن که 12 هفته پس از عمل جراحی توصیه می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *