فیزیوتراپی سالمندان

انواع فیزیوتراپی سالمندان:

فیزیوتراپی ارتوپدی

فیزیوتراپی قلبی ریوی

فیزیوتراپی عصبی

 کاربرد فیزیوتراپی برای سالمندان چیست؟

فیزیوتراپی سالمندان تاکید ویژه ای بر نیازهای افراد مسن دارد. به درمان بیماری هایی مانند آرتریت، پوکی استخوان، سرطان، تعویض مفصل و اختلالات تعادل کمک می کند. برنامه های تخصصی برای کمک به بازیابی تحرک، افزایش سطح تناسب اندام و کاهش درد کلی طراحی شده اند.

 جوانب مثبت و مزایای فیزیوتراپی سالمندان

برترین مزایای فیزیوتراپی سالمندان شامل:درمان درد مزمن و برگرداندن عملکرد، کاهش خطر سقوط و آسیب دیدگی ، کاهش وابستگی به داروهای تجویزی ،بازیابی استقلال و داشتن سبک زندگی سالم و در نتیجه بهبود کیفیت زندگی میشود. تمرینات منظم منجر به بهبود تعادل، قدرت، هماهنگی، کنترل حرکتی، انعطاف پذیری، استقامت و حتی حافظه شده و به حفظ عملکرد شناختی نیز کمک می کند.

 تمرینات فیزیوتراپی سالمندان

فیزیوتراپی سالمندان به طور کلی شامل انواع مختلفی از تمرینات است که باعث بهبود قدرت، انعطاف پذیری، استقامت و تعادل برای کمک به فعالیت‌ها میشود و عوارض ناشی از افزایش سن، آرتریت، پوکی استخوان، سرطان، بیماری آلزایمر، تعویض مفصل ران و مفصل ران، اختلالات تعادل، بی اختیاری ادرار و غیره را کاهش میدهد.

 راهبردهای توانبخشی سالمندان چیست؟

کاردرمانی، تجویز و تهیه وسایل کمکی، سازگاری با محیط و محل زندگی، آموزش اعضای خانواده و موارد دیگر.

 چگونه می توان فیزیوتراپیست سالمندان شد؟

یک فیزیوتراپیست سالمندان باید دارای مدرک دکترا یا فوق لیسانس باشد. پس از گرفتن مدرک لیسانس، ادامه تحصیل در مقطع دکترا یا کارشناسی ارشد می تواند حدود 2-4 سال طول بکشد.

 فیزیوتراپی چگونه می تواند به سالمندان کمک کند ؟

فیزیوتراپی ماهیچه های ضعیف سالمندان را تقویت کرده و تحرک را افزایش می دهد. همچنین می‌تواند استقامت را بهبود ببخشد، به طوری که بیمار می‌تواند برای مدت طولانی‌تری از سرگرمی‌های فیزیکی مانند باغبانی یا پیاده روی لذت ببرد و این موجب بالاتر رفتن روحیه فرد هم میشود.

 فیزیوتراپیست ارشد کیست ؟

فیزیوتراپیست های ارشد به افرادی که صدمات یا بیماری را تجربه کرده اند با حرکت فیزیکی و تقویت عضلات کمک می کنند. آسیب دیدگی ها میتوانند طیف وسیعی از پیچ خوردگی ساده مچ پا تا شکستگی ساق پا و سکته مغزی ایسکمیک که منجر به فلج شده اس را در بر بگیرد.

 یک فیزیوتراپیست سالمندان در چه محیط هایی میتواند مشغول به کار شود ؟

فیزیوتراپی سالمندان را می توان در محیط های مختلفی انجام داد، از جمله: بیمارستان ها و کلینیک ها ، خانه های سالمندان و مراکز توانبخشی ، کاردرمانی در منزل و غیره

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *