فیزیوتراپی کودکان 

 درباره فیزیوتراپی کودکان

 

فیزیوتراپ کودکان کیست و چه می کند ؟فیزیوتراپیست های کودکان (PTs) با کودکان و خانواده های آنها کار می کنند تا به هر کودک در رسیدن به حداکثر پتانسیل خود برای عملکرد مستقل کمک کنند و مشارکت فعال در خانه، مدرسه و محیط های اجتماعی را ترویج دهند.  کودکانبه کمک فیزیوتراپیست کودکان دامنه حرکت، قدرت، انعطاف‌پذیری و الگوهای حرکتی خود را بهبود می‌بخشند. به کودکان کمک می کند تا بدن خود را چگونه و در زمانی که می خواهند به بهترین شکل ممکن حرکت دهند. PT کودکان به آسان‌تر کردن فعالیت‌های روزمره برای کودکان کمک می‌کند.
 

انواع فیزیوتراپی کودکان:
 

انواع فیزیوتراپی شامل موارد زیر است:
 

  •  تحریک الکتریکی عصبی عضلانی (یا NMES)
     

 تحریک الکتریکی عصبی عضلانی (NMES) / پروتزهای عصبی. تحریک الکتریکی عصبی عضلانی یا NMES از وسیله ای استفاده می کند که تکانه های الکتریکی را به اعصاب می فرستد. این ورودی باعث انقباض عضلات می شود. تحریک الکتریکی می تواند قدرت و دامنه حرکت را افزایش دهد و اثرات عدم استفاده را خنثی کند.

  • درمان رشد عصبی (یا NDT)
     
  •  آموزش تعادل عملکردی
     
  • آموزش مهارت های ورزشی
     
  •  آموزش راه رفتن
     تمرین راه رفتن مجموعه ای از تمرینات است که به طور خاص توسط کودک اجرا می شود فیزیوتراپ برای کمک به راه رفتن بهتر این تمرینات شامل بهبود حرکت در مفاصل اندام تحتانی، بهبود قدرت و تعادل، و تقلید از ماهیت تکراری پاهای کودک در هنگام راه رفتن است.
  •  تمرینات قدرتی  

تمرینات قدرتی – همچنین به عنوان تمرین با وزنه یا مقاومتی شناخته می شود – فعالیت بدنی است که برای بهبود قدرت و تناسب اندام عضلانی با تمرین یک عضله یا گروه عضلانی خاص در برابر مقاومت خارجی، از جمله وزنه های آزاد، ماشین های وزنه برداری یا خودتان طراحی شده است. وزن بدن، طبق American Heart

 

  •  تمرین استقامتی
     

تمرین استقامتی هر نوع تمرین ورزشی را توصیف می کند که بدن شما را افزایش می دهد. استقامت قلبی عروقی یا عضلانی تمرینات استقامتی به توسعه قابلیت‌های تنفسی و قدرت عضلانی بدن برای حفظ فعالیت بدنی با خطرات کمتر آسیب برای دوره‌های طولانی کمک می‌کند.

 

 فیزیوتراپی کودکان
 

فیزیوتراپی به کودکان کمک می کند تا مهارت های حرکتی درشت و مهارت های حرکتی عملکردی را به طور موفقیت آمیز و مستقل انجام دهند. هنگامی که کودک شروع به رشد موفقیت آمیز این مهارت ها می کند، استقلال طلبی کودک بیشتر می شود که به دستیابی به احساس بالاتری از عزت نفس کمک می کند.
 

 

 

سوالات متداول 

 انواع فیزیوتراپی کودکان
 

انواع فیزیوتراپی شامل موارد زیر است: تحریک الکتریکی عصبی عضلانی (یا NMES) درمان رشد عصبی (یا NDT) )تمرین تعادل عملکردی.آموزش مهارتهای ورزشی.تمرین راه رفتن.تمرینات قدرتی.تمرین استقامتی.تحرکات مفصلی و بافت نرم.
 

 آیا فیزیوتراپیست کودکان وجود دارد
 

 فیزیوتراپیست های اطفال برای کودکان از بدو تولد تا 21 سالگی و خانواده های آن ها حمایت و خدمات ارائه می کنند. آنها با کودکانی که دارای ناتوانی های رشدی هستند کار می کنند تا به آنها کمک کنند تا تحرک را توسعه دهند، بازیابی کنند و بهبود بخشند. فیزیوتراپیست ها متخصص حرکت هستند.
 

  

 فیزیوتراپی کودکان در مقابل کاردرمانی
 

برای خلاصه کردن تفاوت‌های بین کاردرمانی و فیزیوتراپی، یک کاردرمانگر بر مهارت‌های حرکتی ظریف تمرکز دارد در حالی که یک درمانگر فیزیکی بر مهارت‌های حرکتی درشت تمرکز می‌کند. کاردرمانگران بر مهارت های حرکتی ظریف تمرکز می کنند که حرکات ماهیچه های کوچک بدن است.
 

 درباره کاردرمانی کودکان در مقابل فیزیوتراپی کودکان
 

به طور خلاصه تفاوت بین کاردرمانی و فیزیوتراپی، یک کاردرمانگر بر مهارت های حرکتی ظریف تمرکز دارد در حالی که یک درمانگر فیزیکی بر مهارت های حرکتی درشت تمرکز دارد. کاردرمانگران بر مهارت های حرکتی ظریف تمرکز می کنند، که حرکات ماهیچه های کوچک بدن است.
  

در مورد توانبخشی و مدیریت درد اینجا بخوانید

 

 درباره حقایق در مورد فیزیوتراپی کودکان
 

به طور معمول، PT کودکان کودکان زیر 18 سال، از نوزادان تا نوجوانان را درمان می کنند. آنها کودکان را به دلایل مختلف می بینند، از جمله مشکلات استخوانی/عضلانی، آسیب های مربوط به ورزش، یا اختلالات ژنتیکی، مغزی، ستون فقرات یا عصبی. PT سالها آموزش دارند و برخی حتی مدرک دکترای فیزیوتراپی را دریافت می کنند.
 

  

 تکنیک های فیزیوتراپی کودکان 

تکنیک های مورد استفاده در درمان PTC کرانیوساجرای کودکان. درمان کرانیوساکرال (CST) توسط پزشک استئوپاتیک جان ای.
درمان ورزش و تقویت کننده پیشگام و توسعه یافته است.
Feldenkrais Method®
Kinesio Taping Method.
درناژ لنفاوی.درمان آزادسازی میوفاسیال.
درمان عصبی-توسعه ای (NDT)درمان پردازش حسی.
 

 درباره فیزیوتراپی کودکان برای اسکولیوز
 

تمرین اختصاصی فیزیوتراپی اسکولیوز (PSSE)، بر اساس روش شروت، یک درمان محافظه کارانه برای اسکولیوز است. از تمرین‌هایی استفاده می‌کند که برای کودک شما سفارشی شده است تا علائم اسکولیوز را کاهش دهد. این رویکرد غیرجراحی می‌تواند هم شامل بریس‌بندی و هم فیزیوتراپی باشد.
 

 فیزیوتراپی کودکان برای فلج مغزی
 

اسپاستیک – فیزیوتراپی می‌تواند تنش عضلانی و حرکات تند ناشی از آن را کاهش دهد. با فلج مغزی اسپاستیک ورزش هایی مانند کشش حتی می توانند سفتی را در طول زمان تسکین دهند. آتتوئید – افراد مبتلا به فلج مغزی آتتوید از فیزیوتراپی برای افزایش تون عضلانی و به دست آوردن کنترل بیشتر بر حرکات خود استفاده می کنند.

 

 چگونه فیزیوتراپیست کودکان شوید
 

این موارد را دنبال کنید. مراحل تبدیل شدن به یک فیزیوتراپیست عالی کودکان: مدرک لیسانس خود را دریافت کنید. یک برنامه کارشناسی می تواند مقدمه ای برای فیزیوتراپی به شما ارائه دهد.
دکتری خود را دریافت کنید.
کارآموزی و اقامت خود را دنبال کنید.
مجوز خود را دریافت کنید.
گواهینامه تخصصی دریافت کنید.
 

 آیا می‌توانید یک فیزیوتراپیست کودکان باشید
 

بیشتر کارفرمایان و ایالت‌ها از فیزیوتراپیست کودکان برای داشتن مدرک دکترا می‌خواهند. تحقیق در مورد برنامه‌های فارغ‌التحصیل فیزیوتراپی معتبر مختلف را در نظر بگیرید تا برنامه‌های متناسب با نیازها و ترجیحات شما را بیابید.
 

 در مورد اینکه چرا فیزیوتراپی کودکان
 

به بچه‌ها کمک می‌کند تا طیف وسیعی از برنامه‌های درمانی خود را بهبود بخشند. الگوهای حرکت، قدرت، انعطاف پذیری و حرکت. هدف؟ به کودکان کمک کنید تا بدن خود را چگونه و در زمانی که می خواهند به بهترین شکل ممکن حرکت دهند. PT کودکان به آسان‌تر کردن فعالیت‌های روزمره برای کودکان کمک می‌کند.
 

 درباره نحوه توضیح فیزیوتراپی به کودک
 

پس از آسیب، فیزیوتراپ‌ها (PTs) کار می‌کنند تا کاهش درد، بهبود حرکت، و کمک به بازگشت بچه ها به فعالیت های روزانه. آنها تمریناتی را به بچه ها آموزش می دهند که به آنها کمک می کند قدرت و دامنه حرکتی خود را بازیابند. PT همچنین به بچه‌ها و خانواده‌ها نشان می‌دهد که چگونه از آسیب‌های بعدی جلوگیری کنند.
 

 فیزیوتراپی کودکان برای یبوست
 

در اینجا فهرست مختصری از  مشکلات متداول لگن کودکان آمده است.

  • درمان یبوست: ماساژ شکم.
    رهاسازی میوفاسیال.
    آموزش پستی.
    تمرینات هماهنگی.
    تمرینات درمانی.
     

 درباره فیزیوتراپی کودکان برای تورتیکولی
 

درمان ارجح برای تورتیکولی در نوزادان و کودکان، موقعیت مناسب برای نگه داشتن گردن و سر است. وضعیت خنثی و تمرینات فیزیوتراپی برای کشش عضلات سفت و تقویت عضلات ضعیف گردن یک مجله پزشکی که اطلاعاتی را در اختیار همه درمانگرانی است که در توانبخشی رشدی و فیزیکی نوزادان، کودکان و نوجوانان دخیل هستند.
 

 اهمیت فیزیوتراپی کودکان
 

فیزیوتراپی به کودکان کمک می کند. یاد بگیرند که به طور موفقیت آمیز و مستقل مهارت های حرکتی درشت و مهارت های حرکتی عملکردی را انجام دهند. هنگامی که کودک شروع به رشد موفقیت آمیز این مهارت ها می کند، شکل بیشتری از استقلال ایجاد می کند که به دستیابی به احساس بالاتری از عزت نفس کمک می کند.
 

 شرح شغل فیزیوتراپیست کودکان 
 

یک فیزیوتراپ اطفال از بدو تولد تا 18 سالگی با کودکان کار می کند تا مشکلاتی مانند صدمات، شرایط از قبل موجود و مشکلات ناشی از بیماری ها یا بیماری ها را درمان کند. فیزیوتراپیست کودکان همچنین شرایط مربوط به اختلالات ژنتیکی، عصبی، و ارتوپدی را درمان خواهد کرد.
  

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *