الکتروتراپی

فواید استفاده روش الکتروتراپی چیست؟

از معایب زندگی‌های مدرن عدم تحرک است، این موضوع وهمینطور نداشتن برنامه‌ای برای ورزش به طور منظم سبب شده که مشکلاتی و اختلالاتی مانند دردهای مزمن در شانه و کمر و همینطور آرتوروز، بیرون‌زدگی دیسک کمر و گردن و بسیاری از مشکلات عصبی- عضلانی برای بدن بوجود بیاید، ازآنجایی‌که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است، از بهترین کارهای که ما میتوانیم برای پیش گیری از این مشکلات انجام دهیم انجام ورزش های کششی و یوگا و همینطور مراقبت ازبدن در هنگام کار کردن است، اما بعد از اینکه این مشکل برای ما پیش آمد چه می توانیم بکنیم؟

فیزیوتراپی یکی موثرترین از رشته‌های پزشکی در زمینه درمان انواع درد های بدنی است، که با روش های بسیار متتنوعی انجام می‌شود برای مثال فیزیوتراپی با استفاده از طب سوزنی و سوزن خشک و تمرین درمانی چند مورد از آنهاست، در ادامه به بررسی روش الکترودرمانی برای فیزیوتراپی می‌پردازیم، و معایب ومزایای آن بررسی می‌کنیم.

الکتروتراپی چیست؟

الکتروتراپی یک روش درمانی مفید  برای کاهش درد ،زمینه فیزوتراپی است که از جریان الکتریکی برای تحریک عضلات و اعصاب استفاده می کند، این روش برای درمان درد، بی حسی، ضعف عضلانی و سایر مشکلات عصبی عضلانی مفید است. الکتروتراپی بسیار در کاهش التهابات، افزایش جریان خون در عضلات و بهبود عملکرد عضلانی و کاهش درد، درمان سیاتیک، آرتوروز و تنگی نخاع و … را دارد، الکتروتراپی به روش های مختلفی انجام شود، از جمله:

• تحریک الکتریکی عصب از راه پوست (TENS)

• تحریک الکتریکی عضلانی (EMS)

• تحریک الکتریکی عملکردی (FES)

• تحریک نخاع (SCS)

عوارض جانبی الکتروتراپی چیست؟

الکترودرمانی نیز مانند هر روش درمانی دیگری عوارضی دارد، از عوارضی که ممکن است در طول یا بعد از انجام فیزیوتراپی برای شما به وجود بیاید، تحریک پوست، قرمزی و تورم در نقاطی است که الکترودرمانی صورت گرفته است، اگر پوست حساسی دارید قبل از انجام این روش درمانی حتما به پزشک اطلاع دهید، شما می‌توانید با کلیک روی فیزیوتراپی در تهرانپارس با مشورت با پزشکان مجموعه اطلاعات بیشتری در این مورد کسب کنید.

چه کسانی نباید از فیزیوتراپی استفاده کنند؟

الکترودرمانی هرچند روش موثری برای تسکین درد به شمار می آید اما مواردی نیز وجود دارد که افراد نباید از آن استفاده کنند که در زیر بیان شده است:

• زنان باردار

• افراد دارای ایمپلنت های فلزی

• افراد دارای بیماری های قلبی

اگر شما جزو دسته های بالا هستید می‌توانید با مشورت گرفتن از پزشک، از روش های دیگر فیزیوتراپی مانند تمرین درمانی استفاده کنید.

هزینه الکتروتراپی چند است؟

هزینه الکتروتراپی به نوع و ناحیه درد، مرکز فیزیوتراپی و تجربه و تخصص دکتر متفاوت باشد.

اگر به دنبال درمان و تسکین دردهای عصبی- عضلانی خود با روش الکترودرمانی یا روش های دیگر فیزیوتراپی مانند طب سوزن یا سوزن خشک هستید می توانید با پزشکان و متخصصان مجموعه  دکتر سید وحید قیری مشورت کنید.