فیزیوتراپی نوروپاتی محیطی

فیزیوتراپی برای نوروپاتی محیطی درمان فیزیوتراپی باعث بهبود تحرک و تعادل و همچنین توانایی شما در انجام کارهای روزانه مهم می شود. درمان به علائم فردی شما بستگی دارد، اما ممکن است شامل موارد زیر باشد: برنامه تمرینی فردی برای تقویت عضلات و بهبود سطح تناسب اندام.

آیا فیزیوتراپی می تواند به نوروپاتی محیطی کمک کند؟

اگرچه نشان داده شده است که علائم برخی از انواع فیزیوتراپی در طول زمان بهبود می یابند، اما بسیاری از آنها بهبود نمی یابند. درمان توسط فیزیوتراپ می تواند در برخی موارد به کاهش علائم فیزیوتراپی کمک کند و تأثیر علائم را بر حرکات و فعالیت ها برای بهبود کیفیت زندگی فرد کاهش دهد.

همه چیز درباره نوروپاتی محیطی

نوروپاتی محیطی، در نتیجه آسیب به اعصاب واقع در خارج از مغز و نخاع (اعصاب محیطی)، اغلب باعث ضعف، بی‌حسی و درد، معمولاً در دست‌ها و پاها می‌شود. همچنین می تواند سایر نواحی و عملکردهای بدن از جمله هضم، ادرار و گردش خون را تحت تاثیر قرار دهد

 

انواع فیزیوتراپی برای نوروپاتی محیطی:

فیزیوتراپی برای نوروپاتی محیطی

  • برنامه تمرینی فردی برای تقویت عضلات و بهبود سطح تناسب اندام.
  • حرکت غیرفعال عضلات و مفاصل
  • تحمل وزن از طریق مفصل
  • تمرین تعادل برای کاهش خطر افتادن.
  • آموزش مجدد راه رفتن برای تسهیل تحرک و ارتقای استقلال

نکات فیزیوتراپی برای نوروپاتی محیطی

فیزیوتراپی برای نوروپاتی محیطی برنامه تمرینی فردی برای تقویت عضلات و بهبود سطح تناسب اندام. حرکت غیرفعال عضلات و مفاصل. تحمل وزن از طریق مفصل. تمرین تعادلی برای کاهش خطر افتادن. آموزش مجدد راه رفتن برای تسهیل تحرک و ارتقای استقلال.

چگونه نوروپاتی محیطی را بهبود دهیم؟

برای کمک به مدیریت نوروپاتی محیطی: از پاهای خود مراقبت کنید، به خصوص اگر دیابت دارید. روزانه از نظر تاول، بریدگی یا پینه چک کنید. ورزش. سیگار کشیدن را ترک کن. وعده های غذایی سالم بخورید. از مصرف زیاد الکل خودداری کنید و سطح گلوکز خون خود را کنترل کنید

فیزیوتراپی برای نوروپاتی محیطی در پا

تحقیقات نشان داده است که تمرینات تقویتی برای نوروپاتی محیطی به طور متوسط قدرت عضلانی را در افراد مبتلا به فیزیوتراپی بهبود می بخشد. علاوه بر این، تمرینات برای کمک به نوروپاتی محیطی، زمانی که به طور منظم انجام شود، ممکن است درد نوروپاتیک را کاهش دهد و به کنترل سطح قند خون کمک کند.

 

تمرینات برای نوروپاتی محیطی در پاها

تکنیک های ورزش برای نوروپاتی محیطی سه نوع تمرین اصلی برای افراد مبتلا به نوروپاتی محیطی ایده آل وجود دارد: هوازی، تعادلی و کششی. قبل از شروع تمرینات، عضلات خود را با کشش های پویا مانند دایره بازو گرم کنید. این باعث انعطاف پذیری و افزایش جریان خون می شود.

تمرینات یوگا برای نوروپاتی محیطی

تکنیک های ورزشی برای نوروپاتی محیطی؛ به آرامی یک پا را به پهلو بلند کنید و 5 تا 10 ثانیه نگه دارید. با همان سرعت پای خود را پایین بیاورید. با دیگری تکرار کنید

آیا ورزش می تواند به نوروپاتی محیطی کمک کند؟

در حالی که مزایای کلی تمرینات هوازی و انعطاف پذیری شناخته شده است، افزایش حرکت و ضربان قلب برای افرادی که از نوروپاتی محیطی رنج می برند بسیار مهم است. فعالیت بدنی می تواند گردش خون را بهبود بخشد، که بافت های عصبی را با افزایش جریان اکسیژن تقویت می کند.

تمرینات برای نوروپاتی محیطی در پا

ورزش هوازی پیاده روی سریع (در بیرون یا داخل تردمیل) داشته باشید در یک کلاس ایروبیک کم ضربه شرکت کنید. شنا کنید یا تمرینات هوازی در آب انجام دهید.

آیا تمریناتی برای نوروپاتی محیطی وجود دارد؟

سه نوع تمرین اصلی برای افراد مبتلا به نوروپاتی محیطی ایده آل وجود دارد: هوازی، تعادلی و کششی. قبل از شروع تمرینات، عضلات خود را با کشش های پویا مانند دایره بازو گرم کنید. این باعث انعطاف پذیری و افزایش جریان خون می شود.

چه تمریناتی برای نوروپاتی محیطی خوب است؟

سه نوع اصلی از تمرینات ایده آل برای افراد مبتلا به نوروپاتی محیطی وجود دارد: هوازی، تعادل، و کششی، پیاده روی سریع، شنا، دوچرخه سواری.

 

آیا می توانید با نوروپاتی محیطی راه بروید؟

درد و سوزن سوزن شدن مرتبط با نوروپاتی محیطی می تواند تقریباً بر تمام جنبه های زندگی شما تأثیر بگذارد. به دلیل دردی که می توانید در پاهای خود تجربه کنید و تأثیری که روی تعادل شما می گذارد، راه رفتن ممکن است سخت باشد. نوروپاتی گاهی اوقات می تواند خطر افتادن شما را افزایش دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *