فیزیوتراپی فاشیای کف پا

ثابت شده است که فیزیوتراپی در درمان فاشیای کف پا بسیار موثر است. درمان فاشیای کف پا مشابه درمان درد تاندون است. این شامل مدیریت علائم اولیه و به دنبال آن بارگذاری تدریجی بافت نرم برای تقویت تقویت به منظور جلوگیری از عود مجدد است.

درباره فیزیوتراپی برای فاشیای کف پا

فیزیوتراپیست ها از طریق حرکت و ورزش، درمان دستی، آموزش و مشاوره به افراد آسیب دیده، بیماری یا ناتوانی کمک می کنند. آنها سلامتی را برای افراد در هر سنی حفظ می کنند، به بیماران کمک می کنند تا درد را مدیریت کنند و از بیماری جلوگیری کنند.
فاشیای پلانتار التهاب بافت فیبری (فاشیای پلانتار) در امتداد کف پا است که استخوان پاشنه شما را به انگشتان پا متصل می کند. التهاب کف پا می تواند باعث درد شدید پاشنه پا شود. فاشئیت کف پا یکی از شایع ترین علل درد پاشنه پا است.

انواع فیزیوتراپی برای فاشیای کف پا:

بسته به عوامل بیومکانیکی دقیق موجود در مورد فاشیای کف پا، درمان می تواند شامل یکی از موارد زیر باشد:

• کشش فاشیای ساق پا و کف پا
  • ماساژ بافت نرم فاشیای کف پا
  • شاک ویو تراپی
  • تقویت عضلات ساق پا و پا

آیا فیزیوتراپی می تواند التهاب کف پا را درمان کند؟

اکثر بیماران با درمان های محافظه کارانه ارائه شده توسط فیزیوتراپیست ها با موفقیت بر فاشیای کف پا غلبه می کنند. هنگامی که بر شرایط آزاردهنده و دردناک غلبه می کنید، درمانگران Go Feet نیز می توانند به شما در جلوگیری از بازگشت آن کمک کنند.

چه نوع فیزیوتراپی برای فاشیای کف پا؟

درمان شما ممکن است شامل موارد زیر باشد: ارزیابی راه رفتن شما (نحوه راه رفتن) و اینکه چگونه ممکن است بر علائم شما تأثیر بگذارد. تمرینات کششی برای بهبود انعطاف پذیری مچ پا و فاشیای کف پا. تمرینات تقویتی برای بهبود قدرت عضلات پشتیبان.

چه عضلاتی در فاشیای کف پا نقش دارند؟

نشان داده شده است که کاهش دورسی فلکشن یک عامل خطر مهم برای این وضعیت است. ضعف گاستروکنمیوس، کف پا، و ماهیچه های داخلی پا نیز یک عامل خطر برای فاشیای کف پا محسوب می شود. پیری و آتروفی چربی پاشنه 2 عامل خطر دژنراتیو برای فاشیای کف پا هستند.

مزایای فیزیوتراپی برای فاشیای کف پا

مزایای خاص فیزیوتراپی برای فاشیای کف پا به عدم تعادل عضلانی می‌پردازد. وضعیت بدنی را بهبود می‌بخشد. پا و سایر عضلات پشتیبان را تقویت می‌کند. بافت‌های سفت و ملتهب را می‌شکند و شل می‌کند. مشکلات مکانیکی را برطرف می‌کند که باعث افزایش فشار روی پا می‌شود.

بهترین راه برای تسکین فاشیای کف پا چیست؟

اگر از فاشیای کف پا رنج می برید، یکی از بهترین راه ها برای تسکین، کشش و تقویت ناحیه ای است که باعث درد شما می شود. شل شدن فشیای کف پا می تواند از پارگی آن جلوگیری کند، ماهیچه های نگهدارنده را تقویت کند (در نتیجه به کاهش استرس روی رباط کمک می کند) و التهاب را کاهش می دهد.
کشش فاشیای کف پا می تواند به قوی، انعطاف پذیر و سالم نگه داشتن آن کمک کند و از آسیب های ناتوان کننده و درد پا جلوگیری کند.

تمرینات برای التهاب فاشیای کف پا و تاندونیت آشیل

روی یک صندلی بنشینید و یک پا را روی زانوی دیگر ضربدری کنید، به طوری که مچ پایتان بالای پای دیگرتان باشد. در حالی که یک دست مچ پا و دست دیگر انگشتان پا را گرفته است، انگشتان پا را به آرامی به سمت عقب بکشید تا جایی که کشش را در کف پای خود احساس کنید. این حالت را به مدت 20 ثانیه نگه دارید و سه بار برای هر دو پا تکرار کنید.

تمرینات برای فاشیای کف پا و درد پاشنه پا

ساق پاهای خود را به اندازه یک دست از دیوار بایستید. پای راست خود را پشت پای چپ قرار دهید. به آرامی و به آرامی پای چپ خود را به جلو خم کنید. زانوی راست خود را صاف و پاشنه راست خود را روی زمین نگه دارید. کشش را به مدت 15 تا 30 ثانیه نگه دارید و رها کنید.  موقعیت پاهای خود را برعکس کنید و این کار را تکرار کنید

تمرین برای بهبود فاشیای کف پا

کشش فاشیای پلانتار نشسته در حالی که یک دست مچ پا و دست دیگر انگشتان پا را گرفته است، انگشتان پا را به آرامی به سمت عقب بکشید تا جایی که کشش را در پایین پای خود احساس کنید. این حالت را به مدت 20 ثانیه نگه دارید و سه بار برای هر دو پا تکرار کنید.

آیا کشش می تواند فاشیای کف پا را بدتر کند؟

بافت فاشیای کف پا به شکل یک رشته کمان است. از قوس پای شما حمایت می کند و هنگام راه رفتن به عنوان ضربه گیر عمل می کند. اگر تنش یا فشار روی بند کمان خیلی زیاد شود، پارگی های کوچکی در فاشیا ایجاد می شود. کشش و پارگی مکرر می تواند منجر به تحریک و التهاب مزمن شود.

تمرینات برای فاشیای کف پا قبل از بلند شدن از رختخواب

تمرینات کششی قبل از بلند شدن از رختخواب کشش یا ماساژ فاشیای کف پا قبل از ایستادن اغلب می تواند درد پاشنه پا را کاهش دهد. قبل از ایستادن پای خود را با خم کردن آن به بالا و پایین 10 بار دراز کنید. کشش انگشت پا را برای کشش فاشیای کف پا انجام دهید. از یک حوله برای کشش کف پای خود استفاده کنید

چگونه برای فاشیای کف پا تمرین کنیم؟

پاشنه پای آسیب دیده را همیشه روی زمین نگه دارید. اکنون شروع به خم کردن زانوی جلو در حالی که بدن خود را به سمت دیوار حرکت می‌دهید، تا زمانی که در پشت ساق پا و پایین پای خود احساس کشیدگی کنید. کشش را به مدت 20 ثانیه نگه دارید و 3 بار با یک استراحت کوچک بین حرکات کششی تکرار کنید.

آیا کشش باعث بدتر شدن فاشیای کف پا می شود؟

کشش اغلب به عنوان درمان خط اول برای فاشیای کف پا تجویز می شود. اما با توجه به اینکه کشش بیش از حد فاشیای کف پا یک عامل کلیدی در ایجاد فاشیای کف پا است، کشش اضافی به عنوان یک رویکرد درمانی در واقع می تواند وضعیت را بدتر کند.

فیزیوتراپی بعد از جراحی فاشیای کف پا

بدون جراحی، التهاب کف پا بین 6 تا 18 ماه طول می کشد تا به طور کامل بهبود یابد. با این حال، با جراحی، بهبودی بسیار سریعتر است. بیماران معمولاً حدود 6-12 هفته پس از جراحی طول می کشد تا عملکرد اولیه خود را به دست آورند. فیزیوتراپی به بهبود قدرت و انعطاف پذیری در 4 هفته اول کمک می کند.

فیزیوتراپی برای فاشیای کف پا چیست؟

فیزیوتراپی یا استفاده از دستگاه های خاص ممکن است علائم را تسکین دهد. فیزیوتراپی. یک فیزیوتراپ می تواند تمریناتی را برای کشش فاشیای کف پا و تاندون آشیل و تقویت عضلات ساق پا به شما نشان دهد. یک درمانگر همچنین ممکن است به شما یاد دهد که از چسب ورزشی برای حمایت از کف پای خود استفاده کنید.

چه ورزش هایی برای فاشیای کف پا خوب است؟

در اینجا چند تمرین وجود دارد که به درمان التهاب فاشیای کف پا کمک می کند. رول توپ تنیس. در حالی که نشسته اید، یک توپ تنیس، وردنه، بطری آب یخ زده یا دیگر شی استوانه ای را بگیرید و زیر پای خود قرار دهید. کشش حوله. کشش انگشت پا. فرهای انگشت پا. کشش ساق پا. چیدن سنگ مرمر. دستورات پزشک خود را دنبال کنید

تمرین درد پاشنه برای صبحگاهی

تمرین درد پاشنه صبحگاهی 1: گرم کردن نقطه و انعطاف پذیر مرحله 2: صاف بنشینید و پاهای خود را در مقابل خود در رختخواب قرار دهید. مرحله 2: انگشتان پا را تا جایی که می توانید به سمت پایین بگیرید، چند ثانیه در این حالت نگه دارید، سپس انگشتان پا را تا جایی که می توانید به سمت بالا خم کنید. این تمرین را 10 بار تکرار کنید.

کشش فاشیای کف پا قبل از دویدن

بنشینید و پا را با درد پاشنه روی زانو قرار دهید. با استفاده از دست خود در سمتی که تحت تاثیر ورم کف پا قرار گرفته است، انگشتان پا را به سمت ساق پا بکشید تا زمانی که کشش را در قوس خود احساس کنید. 10 ثانیه نگه دارید. شست خود را در امتداد پای خود بکشید – باید احساس تنش کنید.

فیزیوتراپی برای فاشیای کف پا چقدر طول می کشد؟

اکثر افراد مبتلا به فاشیای کف پا می توانند در عرض چند هفته یا چند ماه با استفاده از فیزیوتراپی حضوری، اسپلینت های شبانه، ساپورت های قوس کف پا و سایر درمان های محافظه کارانه، بهبودی را مشاهده کنند. و بیشتر افراد طی 7-9 ماه به طور کامل بهبود می یابند.

در مورد اینکه آیا باید برای فاشئیت کف پا به فیزیوتراپی مراجعه کنم؟

التهاب کف پا معمولاً باعث درد در لبه داخلی پاشنه می شود. فیزیوتراپی یک درمان مهم برای فاشیای کف پا است.