فیزیوتراپی گردن درد

فیزیوتراپی یکی از رایج ترین درمان ها برای گردن درد مزمن است. بیشتر برنامه‌های فیزیوتراپی برای گردن درد شامل اعمال درمان‌هایی است

در مورد فیزیوتراپی برای گردن درد

فیزیوتراپی می تواند به اکثر شرایطی که منجر به گردن درد می شود کمک کند. معمولاً شامل ترکیبی از درمان دستی (دستی) مانند ماساژ، تحرک مفاصل یا دستکاری و همچنین تمرین درمانی، مانند دامنه حرکت و تقویت است.

فیزیوتراپی برای گردن درد

کج کردن و نگه داشتن سر در هر طرف یک تکرار است. در حالی که سرتان رو به جلو است، به آرامی سر خود را به سمت یک شانه تا جایی که راحت است خم کنید – باید کشش را در طرف مقابل گردن خود احساس کنید. 2 ثانیه نگه دارید سپس به جایی که شروع کرده اید بازگردید. از طرف دیگر تکرار کنید.

انواع فیزیوتراپی برای گردن درد:

برخی از انواع رایج فیزیوتراپی فعال برای گردن درد عبارتند از:

• کشش گردن و ورزش. ممکن است برای تمرین عضلاتی که مستقیماً به ستون فقرات گردنی متصل می شوند، کشش ها و تمرینات متعددی تجویز شود. …
  • تقویت هسته و پشت
  • فعالیت هوازی
  • ورزش در آب

چگونه برای گردن درد فیزیوتراپی انجام دهیم؟

اکثر برنامه های فیزیوتراپی برای گردن درد شامل استفاده از درمان هایی برای کاهش درد و/یا سفتی به اندازه کافی برای شروع یک برنامه تمرینی تقویتی است

که چگونه می توان گردن درد را سریع تسکین داد؟

درمان سفت شدن گردن را امتحان کنید گرما یا یخ را روی ناحیه دردناک بمالید. 48 تا 72 ساعت اول از یخ استفاده کنید، سپس از گرما استفاده کنید. مسکن های بدون نسخه مصرف کنید. پزشکان ایبوپروفن یا استامینوفن را توصیه می کنند. به حرکت خود ادامه دهید. ماساژ ملایم. مطمئن شوید که تشک یا بالش مناسب دارید. از یک یقه گردن نرم استفاده کنید.

آیا فیزیوتراپی می تواند درد گردن را درمان کند؟

اکثر متخصصان معتقدند فیزیوتراپی یک گزینه موثر برای درمان گردن درد است. بسیاری از مطالعات بهبود وضعیت بدن، کاهش درد و سفتی، کاهش اسپاسم عضلانی و افزایش عملکرد گردن را برای اکثر بیماران فیزیوتراپی نشان داده‌اند.

برای گردن درد باید فیزیو انجام داد؟

فیزیوتراپی اغلب به عنوان یکی از موثرترین درمان ها برای گردن درد مزمن شناخته می شود. این نه تنها می تواند به شما در مدیریت بهتر علائم کمک کند، بلکه می تواند به شما در بهبود انعطاف پذیری، تحرک و قدرت عضلات گردن کمک کند.

نکات فیزیوتراپی برای گردن درد

نشستن با وضعیت عمودی خوب ما با یک دست در حدود 20 سانتی متر از پهلوی شما. در حالی که شانه را بالا می‌اندازید، به این فکر کنید که نوک شانه‌تان را به مرکز سرتان بیاورید و سپس به آرامی استراحت کنید. هر تکرار باید 2 ثانیه طول بکشد،

فیزیوتراپی برای گردن درد چه مدت طول می کشد؟

از بین بردن یا کاهش قابل توجه گردن درد معمولا در یک دوره 12-6 هفته ای رخ می دهد. شرایط مزمن یا دژنراتیو، مانند آرتریت یا درد شدید در بازوها، ممکن است نیاز به درمان یا ارزیابی بیشتر داشته باشد.

آیا فیزیوتراپی برای گردن درد موثر است؟

مزایای فیزیوتراپی برای گردن درد

فیزیوتراپی یک درمان موثر برای هر دو درد کمر و گردن است. اهداف و نتایج مورد انتظار این درمان ها عبارتند از: کاهش درد و سفتی. با استفاده از درمان‌های غیرفعال مانند درمان دستی، فیزیوتراپ شما به کاهش درد در ناحیه آسیب‌دیده و تسریع روند بهبودی کمک می‌کند.

فیزیوتراپی برای آرتروز گردن

چرخش گردن روی یک صندلی بنشینید یا بایستید و با وضعیت مناسبی ایستاده باشید. به آرامی سر خود را به سمت راست بچرخانید، چانه خود را صاف نگه دارید. این حالت را به مدت 5 تا 10 ثانیه نگه دارید، سپس به مرکز برگردید. به آرامی سر خود را به سمت چپ بچرخانید و 5 تا نگه دارید. 10 ثانیه. سپس به مرکز برگردید. این کار را 5 بار از هر طرف تکرار کنید.

فیزیوتراپی گردن درد یا کایروپراکتیک

اگر احساس می‌کنید کمر یا مفاصل شما قفل شده، سفت و درد می‌کند یا شاید به درمان‌های دیگر پاسخ نداده‌اند، توصیه می‌شود با یک متخصص کایروپراکتیک مشورت کنید. مشکلات بافت نرم معمولاً توسط فیزیوتراپیست ها و همچنین مشکلات مفصلی و عضلانی که حرکت را محدود می کنند و باعث درد می شوند، درمان می شوند.

ورزش برای گردن درد و سرگیجه

کشش های ملایم برای گردن درد و سرگیجه خم شدن و اکستنشن گردن. به آرامی سر را به سمت جلو خم کنید و چانه را تا جایی که راحت می‌توانید پایین بیاورید. خم شدن گردن جانبی. به تدریج سر را به سمت چپ خم کنید، گوش چپ را به سمت شانه چپ ببرید. چرخش گردن. کشش بالابر کتف.

تمرینات فیزیوتراپی گردن

5 تمرین فیزیوتراپی برای گردن درد شانه و سر. این حرکات کششی یک گرم کردن خوب برای شروع قبل از انجام سایر تمرینات است. کشش گردن نشسته. این تمرین بسیار ساده است و حتی می‌توان آن را پشت میز کارتان انجام داد. فشار دیوار. تمرینات آبزیان. ردیف های مستعد. تمرین هایی که باید از آنها اجتناب کنید.

در مورد فیزیو برای گردن درد و سردرد

فیزیوتراپی گردن با دقت حرکت مناسب مفاصل گردن را بازیابی می کند و به کاهش تنش عضلانی یا تحریک عصبی که ممکن است باعث سردرد شما شود کمک می کند. درمان سردرد گردن از طریق فیزیوتراپی می تواند شامل درمان دستی، تمرینات، مشاوره و آموزش برای درمان خانگی باشد.

ورزش برای گردن درد بعد از خواب

بایستید و دستان خود را به پهلو بچرخانید. به آرامی سر خود را به سمت راست بچرخانید تا زمانی که کشش ملایمی احساس کنید. 10 تا 20 ثانیه نگه دارید. به آرامی سر خود را به سمت چپ بچرخانید و این حرکت را تکرار کنید. کش آمدن.

تمرین برای گردن درد با کامپیوتر

به صورت روی زمین دراز بکشید و بازوها را به سمت بالا و کمی به سمت بیرون از سرتان دراز کنید. گردن خود را صاف نگه دارید و همزمان چانه، بازوها و زانوهای خود را از زمین بلند کنید. این وضعیت را برای 2-3 ثانیه نگه دارید و روی زمین رها کنید. 10 بار برای سه ست تکرار کنید.

آیافیزیوتراپی به درد گردن کمک می کند؟

اکثر قسمت های گردن درد نیازی به جراحی ندارند و به فیزیوتراپی بهترین پاسخ را می دهند. فیزیوتراپیست‌ها برنامه‌های درمانی فردی را طراحی می‌کنند تا به افراد مبتلا به گردن درد کمک کنند تا درد را کاهش یا از بین ببرند، حرکت طبیعی خود را بازیابند و به فعالیت‌های معمول خود بازگردند. فیزیوتراپیست ها متخصص حرکت هستند.

آیا فیزیوتراپی می تواند درد گردن را بدتر کند؟

در برخی موارد، فیزیوتراپی ممکن است به کاهش درد گردن کمکی نکند یا حتی می‌تواند مشکل را بدتر کند. اگر هر یک از موارد زیر درست باشد، معمولاً فیزیوتراپی برای گردن درد مزمن توصیه نمی شود: بی ثباتی قابل توجه ستون فقرات.

تمرین برای گردن درد پشت میز

چانه را به سمت شانه بگیرید چانه را کمی به سمت پایین خم کنید. دست راست را به آرامی در سمت چپ سر قرار دهید و به آرامی چانه را به شانه نزدیک کنید. باید کشش در سمت چپ و پشت گردن وجود داشته باشد. 5-10 ثانیه نگه دارید و از طرف دیگر تکرار کنید.

آیا فیزیوتراپی برای گردن درد ارزش دارد؟

تحقیقات اخیر نشان داده است که فیزیوتراپی درمانی بهتر از جراحی یا داروهای مسکن (مانند داروهای مخدر) برای تسکین بسیاری از موارد گردن درد است. درمان های فیزیوتراپی اغلب می تواند به افراد کمک کند تا از نیاز به جراحی یا دارو به طور کلی اجتناب کنند.

در مورد اینکه فیزیوتراپی برای گردن درد چیست؟

یک فیزیوتراپ برای گردن درد می‌تواند به شما کمک کند تا از آسیب‌دیدگی مجدد جلوگیری کنید: با شما در تقویت عضلات گردن، شانه، قسمت فوقانی کمر و عضلات مرکزی کار کنید. به شما آموزش می دهد که چگونه به طور موثر عضلات داخل و اطراف گردن خود را کشش دهید. همکاری با شما برای بهبود وضعیت بدن.

تمرین برای گردن درد بعد از تصادف رانندگی

چرخش سر پهلو به پهلو به پشت دراز بکشید. چانه خود را به سمت شانه راست بچرخانید. می توانید از دست خود برای کشیدن آرام سر خود به سمت کشش استفاده کنید. ۲۰ ثانیه نگه دارید. چانه خود را به سمت شانه چپ بچرخانید. 20 ثانیه نگه دارید. کشش را 3 تا 5 بار در هر طرف تکرار کنید.

آیا فیزیوتراپی می تواند درد گردن را درمان کند

گردن درد مزمن می تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد و گاهی اوقات تعیین منشاء درد دشوار است. حتی اگر علت ناشناخته باشد، فیزیوتراپی می تواند به تقویت عضلات گردن، بهبود دامنه حرکتی و کاهش درد کمک کند.

چه زمانی برای گردن درد به فیزیو مراجعه کنیم؟

در اینجا زمانی است که باید به رزرو قرار ملاقات با فیزیوتر گردن فکر کنید. یک عصب فشرده نتیجه فشار بیش از حد استخوان، ماهیچه یا سایر بافت‌ها بر روی عصب و اطراف آن است. اگر احساس بی حسی یا احساس سوزن سوزن شدن دارید که بعد از یک روز از بین نمی رود، ممکن است به کمک نیاز داشته باشید.

در مورد گردن درد بعد از فیزیوتراپی بدتر می شود

درد ویا سفتی ممکن است در ابتدا بدتر شود. طبیعی است که عضلات پس از شروع یک برنامه ورزشی جدید دچار درد و تورم شوند. شروع یک برنامه فیزیوتراپی جدید به آرامی و سپس افزایش تدریجی تمرینات در جلسات بعدی می تواند به کاهش درد و سفتی کمک کند.

چند جلسه فیزیو برای گردن درد

میانگین تعداد درمان‌های گردن درد 4 تا 6 جلسه است، از آنجایی که بازپروری کامل مشکل شما مهم است، ما پیشرفت شما را به دقت پیگیری می‌کنیم.

فیزیو برای درد گردن و شانه

فیزیوتراپی می تواند به کاهش درد گردن و تقویت حرکت در ستون فقرات کمک کند. یک برنامه منظم از تمرینات، کشش و تقویت برای ایجاد استقامت در عضلات گردن، شانه و عضلات مرکزی می تواند به بهبود سطح درد و توانایی های عملکردی شما کمک کند.

فیزیو چگونه به درد گردن کمک می کند؟

با کار بر روی عضلات سفت و مفاصل سفت در گردن، شانه ها و پشت، فیزیوتراپیست شما می تواند تنش و نقاط ماشه ای (گره در عضلات) را کاهش دهد و در صورت بروز درد و سردرد را کاهش دهد. این ممکن است شامل حرکت مفصل، ماساژ و طب سوزنی باشد