فیزیوتراپی پوکی استخوان

فیزیوتراپی می تواند به تقویت استخوان ها و همچنین عضلات کمک کند. این می تواند از نازک شدن استخوان جلوگیری کند، زمین خوردن را کاهش دهد و به شما در مدیریت هر درد کمک کند. استخوان بافت زنده‌ای است که از طریق برخی ورزش‌ها قابل بهبود است.

همه چیز در مورد فیزیوتراپی

فیزیوتراپیست ها از طریق حرکت و ورزش، درمان دستی، آموزش و مشاوره به افراد آسیب دیده، بیماری یا ناتوانی کمک می کنند. آنها سلامتی را برای افراد در هر سنی حفظ می کنند، به بیماران کمک می کنند تا درد را مدیریت کنند و از بیماری جلوگیری کنند.

تعریف پوکی استخوان

پوکی استخوان یک وضعیت سلامتی است که استخوان ها را ضعیف می کند، آنها را شکننده می کند و احتمال شکستگی آنها را افزایش می دهد. این بیماری در طی چندین سال به کندی ایجاد می‌شود و اغلب تنها زمانی تشخیص داده می‌شود که زمین خوردن یا ضربه ناگهانی باعث شکستن استخوان شود (شکستگی). شایع ترین آسیب ها در افراد مبتلا به پوکی استخوان عبارتند از: شکستگی مچ دست.

تاریخچه پوکی استخوان

در دهه 1830، ژان لوبشتاین، آسیب شناس فرانسوی، دریافت که سوراخ هایی در هر استخوانی وجود دارد. اما استخوان‌های افراد با سن خاص و مبتلا به بیماری‌های خاص ممکن است سوراخ‌های بزرگ‌تری نسبت به حالت عادی داشته باشند. ژان لوبشتاین این نوع استخوان را متخلخل نامید و این بیماری را پوکی استخوان نامید.

پاتوفیزیولوژی پوکی استخوان

پوکی استخوان یک بیماری متابولیک استخوان است که در سطح سلولی ناشی از تحلیل استخوان استئوکلاستیک است که با تشکیل استخوان استئوبلاست جبران نمی شود. این امر باعث ضعیف و شکننده شدن استخوان ها می شود و در نتیجه خطر شکستگی را افزایش می دهد.

انواع فیزیوتراپی برای پوکی استخوان:

مداخله فیزیوتراپی برای افراد مبتلا به پوکی استخوان یا حتی استئوپنی باید شامل موارد زیر باشد:

  • تمرینات تحمل وزن
  • تمرینات انعطاف پذیری و تقویتی. …
  • ورزش پوسچرال
  • ورزش تعادل
  • آموزش – نکات برتر به راحتی به مشتریان داده می شود. …
  • کمر درد

نکات فیزیوتراپی برای پوکی استخوان

وزنه برداری در ستون فقرات مناسب و هم ترازی اندام تحتانی قابل انجام است. تمرینات تحمل وزن پا زدن، قطره پاشنه پا، رقصیدن، دویدن نیز تحت هدایت انجام می شود. تمرینات هماهنگی و تعادل نیز به کاهش خطر سقوط کمک می کند.

 

چگونه وضعیت پوکی استخوان را بهبود بخشیم؟

الف. یک پا را به جلو بردارید، اجازه دهید آن زانو خم شود. به پای جلویی تکیه دهید، سر و سینه خود را به سمت گوشه ببرید. 20 تا 30 ثانیه نگه دارید. صاف بایستید و پاها را عوض کنید. آن را از طرف دیگر تکرار کنید. 2 را انجام دهید. در هر طرف، 3 بار در هفته.

چگونه پوکی استخوان لگن را بهبود دهیم؟

به عنوان مثال می توان به پیاده روی، رقصیدن، ایروبیک کم ضربه، ماشین های تمرینی بیضوی، بالا رفتن از پله و باغبانی اشاره کرد. این نوع تمرینات مستقیماً روی استخوان‌های پاها، باسن و پایین ستون فقرات کار می‌کنند تا از دست دادن مواد معدنی را کاهش دهند. آنها همچنین فواید قلبی عروقی دارند که سلامت قلب و سیستم گردش خون را تقویت می کند.

فیزیوتراپی می تواند به پوکی استخوان کمک کند؟

فیزیوتراپی یک درمان غیرجراحی موثر برای پوکی استخوان است که ممکن است به بازیابی حرکت سالم، عملکرد و استحکام استخوان کمک کند. یک فیزیوتراپ به شما تمریناتی را برای سلامت استخوان و راه‌هایی برای مدیریت فعالیت‌های روزانه‌تان آموزش می‌دهد تا احتمال شکستگی‌های مرتبط با پوکی استخوان را کاهش دهید.

پروتکل فیزیوتراپی پوکی استخوان

برنامه های ورزشی فردی را برای تقویت رشد استخوان یا کاهش از دست دادن استخوان ایجاد کنید. بهبود تعادل پویا برای جلوگیری از سقوط. وضعیت بدن را بهبود بخشید.

فیزیوتراپی به پوکی استخوان کمک خواهد کرد

فیزیوتراپی که به عنوان فیزیوتراپی نیز شناخته می شود، می تواند به پیشگیری و مدیریت پوکی استخوان کمک کند. یک فیزیوتراپیست یک برنامه ورزشی سفارشی برای تقویت استخوان ها و ماهیچه های شما در طول هفته ها و ماه ها ایجاد می کند. این به بهبود تعادل و کاهش احتمال سقوط کمک می کند.

 

دستورالعمل های فیزیوتراپی برای مدیریت پوکی استخوان

مداخله فیزیوتراپی برای افراد مبتلا به پوکی استخوان یا حتی استئوپنی باید شامل موارد زیر باشد: ورزش های تحمل وزن. تمرینات انعطاف پذیری و تقویتی. ورزش پوسچرال. تعادل ورزش. آموزش – نکات برتر به راحتی به مشتریان داده می شود. کمر درد.

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *