فیزیوتراپی نورالژی پس سری

استفاده از فیزیوتراپی برای درمان نورالژی اکسیپیتال فواید زیادی دارد. این یکی از رایج ترین اشکال درمان گردن درد مزمن است. نه تنها درد گردن ناشی از نورالژی اکسیپیتال را تسکین می دهد، بلکه برای تقویت عضلات گردن و بهبود وضعیت بدن شما نیز موثر است.

نورالژی اکسیپیتال چگونه تشخیص داده می شود؟

یک آزمایش برای تشخیص نورالژی اکسیپیتال وجود ندارد. پزشک شما ممکن است با استفاده از معاینه فیزیکی برای یافتن حساسیت در پاسخ به فشار در امتداد عصب اکسیپیتال، تشخیص دهد. پزشک شما ممکن است بلوک عصب پس سری را تشخیص دهد – و به طور موقت درمان کند.

که چه ورزش هایی برای نورالژی اکسیپیتال خوب است؟

بایستید و قسمت بالایی پشت خود را روی دیوار قرار دهید و پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید. صورت خود را به سمت جلو بگیرید، چانه خود را پایین بیاورید و سر خود را به عقب بکشید تا با دیوار برخورد کند. سعی کنید سر خود را در یک خط مستقیم به عقب برگردانید بدون اینکه آن را به سمت عقب خم کنید یا سرتان را به جلو تکان دهید. کشش را به مدت 5 ثانیه قبل از استراحت نگه دارید و 10 بار تکرار کنید.

درمان فیزیوتراپی برای نورالژی اکسیپیتال

فیزیوتراپی برای نورالژی اکسیپیتال ممکن است شامل تمرین‌هایی برای کشش و تقویت عضلات اطراف سر و گردن، و همچنین درمان‌های گرما یا سرما باشد. گردن. شانه‌ها. و.بالای پشت.

آیا فیزیوتراپی می تواند به نورالژی اکسیپیتال کمک کند؟

فیزیوتراپی ممکن است به بهبود عملکرد افراد مبتلا به نورالژی اکسیپیتال با کمک به: کاهش درد و بهبود تحرک کمک کند. بهبود تعادل و هماهنگی؛ و عضلات اطراف سر و گردن را تقویت کنید.

انواع فیزیوتراپی برای نورالژی اکسیپیتال:

• رول شانه
  • دایره های بازو
  • کشش گردن

فیزیوپدی نورالژی پس سری

نورالژی اکسیپیتال نوعی سردرد است که با یک درد ضربانی در ناحیه خلفی پوست سر مشخص می شود. گیر افتادن در نقطه سوراخ شدن اتصال آپونورتیک تاندونوس ذوزنقه در خط فوقانی نوکال به عنوان شایع ترین علت شناخته شده است. فیزیوتراپی برای نورالژی اکسیپیتال ممکن است شامل تمریناتی برای کشش و تقویت عضلات اطراف سر و گردن و همچنین گرما یا سرما باشد .

تمرین فیزیوتراپی برای نورالژی اکسیپیتال

صورت خود را به سمت جلو بگیرید، چانه خود را پایین بیاورید و سر خود را به عقب بکشید تا با دیوار برخورد کند. سعی کنید سر خود را در یک خط مستقیم به عقب برگردانید بدون اینکه آن را به سمت عقب خم کنید یا سرتان را به جلو تکان دهید. قبل از استراحت، کشش را به مدت 5 ثانیه نگه دارید و 10 بار تکرار کنید. اگر این تمرین باعث افزایش درد یا ناراحتی شد، فوراً آن را متوقف کنید.

مزایای فیزیوتراپی برای نورالژی اکسیپیتال

فیزیوتراپی برای نورالژی اکسیپیتال فواید کاهش درد و سفتی. بهبود دامنه حرکتی سر و گردن. ایجاد تقویت پویای گردن و عضلات پشتیبان آن. توسعه راهبردهایی برای جلوگیری از عود درد.

تمرینات نورالژی اکسیپیتال

تمرینات ساده و تغییرات کوچک زندگی که انجام می دهید می تواند به آرامی عضلات شما را تقویت کند و دوباره احساس کنید که شبیه خودتان هستید.

بهترین راه برای خوابیدن با نورالژی اکسیپیتال

نکاتی برای خوابیدن با نورالژی اکسیپیتال یک بسته خنک یا سرد را به مدت پانزده دقیقه قبل از خواب در پشت سر و گردن خود قرار دهید. از یک بالش راحت استفاده کنید که سر و گردن شما را به خوبی حمایت کند. هنگام خوابیدن در هر وضعیتی غیر از پشت، سر خود را با بالش های نگهدارنده بالا بیاورید.

فیزیوتراپی آزاد اکسیپیتال

فیزیوتراپی برای نورالژی اکسیپیتال ممکن است شامل تمریناتی برای کشش و تقویت عضلات اطراف سر و گردن و همچنین درمان های گرما یا سرما باشد. بهترین تمرینات نورالژی اکسیپیتال شامل: دامنه حرکتی است.

ویتامین ها برای نورالژی پس سری

توجه بیشتر به رژیم غذایی و به ویژه ویتامین های B ممکن است با افزایش توانایی بدن برای التیام خود به تسکین نورالژی اکسیپیتال کمک کند. ویتامین B12 به رشد طبیعی سیستم عصبی و بازسازی اعصاب کمک می کند، بنابراین برخی از بیماران از مکمل B12 استفاده می کنند.

آیا گرما به نورالژی پس سری کمک می کند؟

در حالی که دراز می کشید، یک کیسه یخ را زیر قاعده جمجمه خود قرار دهید. با این حال، ممکن است با استفاده از گرما درمانی، مانند پد گرمایش الکتریکی، آرامش بیشتری پیدا کنید. هنگامی که حرارت را به ناحیه آسیب دیده اعمال می کنید، رگ های خونی موضعی گشاد شده و جریان خون به گردن افزایش می یابد که می تواند سفتی عضلات را کاهش دهد.

آیا نورالژی اکسیپیتال با ورزش بدتر می شود؟

در طول ورزش منظم یا سایر فعالیت‌های بدنی، برخی افراد درد شدید و ناگهانی در ناحیه پس سری (سردرد در بالای گردن و پایه جمجمه) خواهند داشت. برخی از افراد به این سردرد پس سری در حین ورزش به عنوان سردرد فشاری یا سردرد وزنه برداری می گویند.

درباره درمان فیزیوتراپی نورالژی اکسیپیتال

هنگامی که توسط یک فیزیوتراپ ارزیابی می‌شوید و مشخص می‌شود که وضعیت شما نورالژی اکسیپیتال است، درمان این عارضه بر رفع فشار اعصاب پس سری از طریق بهبود وضعیت سر، وضعیت بدن و انعطاف‌پذیری عضلات و کنترل تأکید می‌کند.

زمان بهبود نورالژی پس سری؟

بیماران می توانند در همان روز به خانه بروند و بهبودی کامل به طور کلی ظرف یک یا دو هفته انتظار می رود. در برخی موارد، جراحی رهاسازی پس سری فقط به طور موقت جواب می دهد و درد باز می گردد.

چگونه می توان نورالژی اکسیپیتال را درمان کرد؟

داروها و مجموعه ای از سه تزریق استروئید، با یا بدون سم بوتولینوم، می توانند اعصاب بیش فعال را “آرام کنند”. برخی از بیماران به خوبی به درمان غیرتهاجمی پاسخ می دهند و ممکن است نیازی به جراحی نداشته باشند. با این حال، برخی از بیماران تسکین نمی یابند و ممکن است در نهایت نیاز به درمان جراحی داشته باشند.