فیزیوتراپی فلج

فیزیوتراپی برای فلج جزئی درمان فیزیوتراپی ممکن است شامل موارد زیر باشد: تمریناتی برای تقویت عضلات ضعیف در بازوها پاها و تنه. کشش عضلات برای کاهش درد و سفتی و جلوگیری از انقباض بافت نرم. بازآموزی راه رفتن با استفاده از وسایل کمک حرکتی مانند عصا یا چارچوب راه رفتن در صورت لزوم.

فیزیوتراپی بیمار فلج

فیزیوتراپی برای فلج با هدف افزایش تحرک بیمار و به ویژه اندام آسیب دیده انجام می شود. این تمرینات همچنین با هدف بهبود عملکرد تنفسی بیمار انجام می شود. از طریق فیزیوتراپی سیستماتیک می توان از فلج، زخم فشاری و انقباض جلوگیری کرد.

همه چیز درباره فیزیوتراپی

فیزیوتراپیست ها از طریق حرکت و ورزش، درمان دستی، آموزش و مشاوره به افراد آسیب دیده، بیماری یا ناتوانی کمک می کنند. آنها سلامتی را برای افراد در هر سنی حفظ می کنند و به بیماران برای مدیریت درد و پیشگیری از بیماری کمک می کنند.

همه چیز درباره فلج

اگر فلج دارید، تا حدی یا به طور کامل نمی توانید قسمت های آسیب دیده بدن را حرکت دهید. بسته به محل آسیب، فلج ممکن است با از دست دادن حس همراه باشد. سکته مغزی و آسیب های نخاعی باعث فلج ناگهانی می شود. برخی از شرایط پزشکی می تواند باعث فلج تدریجی شود.

انواع فیزیوتراپی برای فلج:

درمان فیزیوتراپی فلج

• تقویت عضلات
  • حرکات کششی برای حفظ طول ماهیچه و دامنه حرکتی مفاصل.
  • تمرینات ثبات مرکزی
  • کار تعادل پویا
  • تمرین انتقال
  • آموزش مجدد الگوی راه رفتن
  • تحریک حسی
  • تسهیل بازگشت به سرگرمی/رانندگی/کار.

چگونه می توان بیمار فلج را بهبود بخشید؟

روش‌های توانبخشی پس از سکته مغزی فلج تمرینات غیرفعال دامنه حرکتی. از یک مراقب یا درمانگر بخواهید تا اندام های آسیب دیده شما را در محدوده حرکتی بدون درد خود به صورت روزانه حرکت دهد. تمرینات دامنه حرکتی خود تمرین ذهنی تحریک الکتریکی.

استفاده از فیزیوتراپی برای فلج

فیزیوتراپی برای فلج نسبی تمرینات برای تقویت عضلات ضعیف در بازوها پا و تنه. کشش عضلات برای کاهش درد و سفتی و جلوگیری از انقباض بافت نرم. بازآموزی راه رفتن با استفاده از وسایل کمک حرکتی مانند عصا یا چارچوب راه رفتن در صورت لزوم.

نقش فیزیوتراپی برای فلج

در درمان فلج، فیزیوتراپی برای بدن مفید است زیرا گردش خون را بهبود می بخشد و قدرت ماهیچه ها را افزایش می دهد. فیزیوتراپی فلج با هدف افزایش تحرک بیمار و به ویژه اندام آسیب دیده است.

مزایای فیزیوتراپی برای فلج

فیزیوتراپی برای فلج کامل کشش عضلانی برای حفظ طول عضله و بافت و دامنه حرکت زیر سطح آسیب در ستون فقرات. این همچنین به کاهش درد و اسپاسم عضلانی کمک می کند. اصلاح و تغییر وضعیت های مختلف برای جلوگیری از کوتاه شدن بافت نرم و زخم های فشاری.

تمرین فلج برای دست و پا

بهترین تمرینات دست برای بیماران فلج · 1. فشار دادن توپ درمانی · 2. باز کردن قیچی انگشت · 3. حرکت خم شدن مچ · 4. حرکت غلتشی.

درمان فیزیوتراپی مونوپلژی

مونوپلژی درمان دائمی ندارد. با این حال، عملکرد اندام آسیب دیده را می توان از طریق چندین روش درمانی به دست آورد. درمان مونوپلژی شامل استفاده از فیزیوتراپی، درمان حرکتی ناشی از محدودیت و تحریک الکتریکی عملکردی است.

فیزیوتراپیست کجا می تواند کار کند؟

فیزیوتراپیست ها اغلب به عنوان بخشی از یک تیم چند رشته ای در زمینه های مختلف پزشکی و تنظیمات، از جمله: بیمارستان ها، مراکز بهداشتی اجتماعی یا کلینیک ها، برخی از جراحی های پزشک عمومی، برخی از تیم های ورزشی، باشگاه ها، موسسات خیریه و محل های کار کار می کنند.

چه چیزی برای فلج خوب است؟

هیچ درمانی برای فلج دائمی وجود ندارد. نخاع نمی تواند خودش را درمان کند. فلج موقت مانند فلج بل اغلب در طول زمان بدون درمان از بین می رود. فیزیوتراپی، کار و گفتار درمانی می تواند فلج را در خود جای دهد و تمرینات، وسایل تطبیقی و کمکی را برای بهبود عملکرد ارائه دهد.

انواع فلج

چهار نوع فلج وجود دارد – مونوپلژی، همی پلژی، پاراپلژی و چهار پلژی.

علائم شروع فلج

گرفتگی عضلانی. درد شدید در عضلات پس از ورزش جزئی. ضعف دائمی. احساس گزگز. حملات ضعف عضلانی که مدت طولانی تری باقی می ماند.

چگونه یک بیمار سکته مغزی می تواند دوباره فیزیوتراپی راه برود؟

توانبخشی کلید بازیابی توانایی راه رفتن پس از سکته است. با تحریک مغز با تمرینات و فعالیت های مختلف فیزیوتراپی عمل می کند. فیزیوتراپیست منبعی عالی برای بازیابی راه رفتن است، زیرا آنها به طور ویژه برای کمک به افراد در بازیابی حرکت آموزش دیده اند.