فیزیوتراپی دیستروفی عضلانی

درمان فیزیوتراپی به حفظ قدرت عضلانی، انعطاف پذیری، جلوگیری از سفتی مفاصل و کاهش سرعت پیشرفت فیزیکی دیستروفی عضلانی کمک می کند. فیزیوتراپی همچنین پتانسیل فرد را به حداکثر می رساند و کیفیت زندگی او را بهبود می بخشد.

آیا فیزیوتراپی به دیستروفی عضلانی کمک می کند؟

فیزیوتراپی می تواند به جلوگیری از ناهنجاری ها، افزایش تحرک و قوی و انعطاف پذیر نگه داشتن عضلات در بیماران مبتلا به دیستروفی عضلانی کمک کند.

آیا می توانید با دیستروفی عضلانی عضله بسازید؟

ورزش به عنوان یک روش موثر و در دسترس برای درمان افراد مبتلا به دیستروفی عضلانی شناخته شده است. ثابت شده است که ورزش نه تنها یک استراتژی بی خطر برای بهبود عملکرد فیزیکی است، بلکه نشان داده شده است که باعث افزایش توده عضلانی و قدرت می شود که با از دست دادن عضله مقابله می کند.

فیزیوتراپی دیستروفی عضلانی

بسته به نوع دیستروفی عضلانی، فیزیوتراپیست ها می توانند به کاهش از دست دادن دامنه حرکتی، قدرت عضلانی، عملکرد روزانه، راه رفتن و وضعیت بدن کمک کنند. فیزیوتراپی همچنین ممکن است به کاهش دردی که بیماران در نتیجه ضعف یا گرفتگی عضلانی تجربه می کنند کمک کند.

دیستروفی عضلانی چگونه بر رشد فیزیکی تأثیر می گذارد؟

علائم دیستروفی عضلانی دوشن و بکر پیشرونده است. این بدان معنی است که آنها با گذشت زمان بدتر می شوند. کودکان مبتلا به دیستروفی عضلانی نیز ممکن است دچار اسکولیوز (خمیده ستون فقرات)، مشکلات قلبی، مشکلات تنفسی و مشکل در راه رفتن شوند.

 

انواع فیزیوتراپی برای دیستروفی عضلانی:

فیزیوتراپی برای دیستروفی عضلانی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • تمرینات دامنه حرکتی
  • کشش
  • تمرینات کم تاثیر، مانند شنا یا ورزش در آب (آب درمانی).
  • مهاربند حمایتی: این امر به حفظ عملکرد طبیعی تا زمانی که امکان دارد کمک می کند. نشستن مناسب روی صندلی چرخدار ضروری است.

نگرش فیزیوتراپی خوب برای دیستروفی عضلانی

فیزیوتراپیست ها می توانند به مدیریت مشکلات عصبی-عضلانی-اسکلتی کمک کنند. آنها می توانند به کاهش رگرسیون دامنه حرکتی، ماهیچه ها کمک کنند

نقش فیزیوتراپی در دیستروفی عضلانی دوشن

فیزیوتراپیست ها می توانند به مدیریت مشکلات عصبی-عضلانی-اسکلتی کمک کنند. آنها می توانند به کاهش رگرسیون دامنه حرکتی، قدرت عضلانی و عملکرد روزانه کمک کنند و برای بهبود الگوی راه رفتن و وضعیت بدنی هم ترازی کار کنند. فیزیوتراپی همچنین می تواند دردی را که بیمار ممکن است تجربه کند برطرف کند.

آیا ماساژ برای دیستروفی عضلانی خوب است؟

ماساژ درمانی می تواند با شل کردن عضلات سفت یا منقبض به تسکین درد و بهبود دامنه حرکتی کمک کند. این کار عملکرد عضلات را بهبود می بخشد و می تواند تحرک را در افراد مبتلا به دیستروفی عضلانی بهبود بخشد. همچنین ثابت شده است که آرام سازی پیشرونده عضلانی باعث کاهش استرس و اضطراب، بهبود خواب و کاهش فشار خون میشود.

فیزیوتراپیست عضلانی-اسکلتی چه می کند؟

فیزیوتراپی اسکلتی عضلانی یک حوزه تخصصی در فیزیوتراپی است که بر ارزیابی دقیق، تشخیص و درمان آسیب های اسکلتی عضلانی تمرکز دارد. آسیب های اسکلتی عضلانی آسیب هایی هستند که به مفاصل، ماهیچه ها، استخوان ها ویا اعصاب وارد می شوند.

مزایای فیزیوتراپی برای دیستروفی عضلانی

فیزیوتراپی ممکن است در ارائه ورزش برای انعطاف پذیری مفاصل و بهبود تحرک موثر باشد. فیزیوتراپی می تواند به جلوگیری از ناهنجاری ها، افزایش تحرک و قوی و انعطاف پذیر نگه داشتن عضلات در بیماران مبتلا به دیستروفی عضلانی کمک کند.

 

آیا دیستروفی عضلانی بر عضلات صاف تاثیر می گذارد؟

دیستروفین بر عملکرد عضلات صاف قلبی، عروقی و احشایی نیز تأثیر می گذارد.فلج مغزی و دیستروفی عضلانی شرایط غیرقابل درمان هستند که می توانند کل زندگی کودک را تحت تاثیر قرار دهند. فلج مغزی می تواند بر کنترل و تون ماهیچه ها، مهارت های حرکتی و توانایی های ذهنی تأثیر منفی بگذارد، در حالی که دیستروفی عضلانی باعث می شود عضلات به مرور زمان ضعیف شوند.

فیزیوتراپی برای دیستروفی عضلانی دوشن

برای بیماران مبتلا به DMD، فیزیوتراپی به حفظ دامنه حرکتی یا انعطاف پذیری مفاصل کمک می کند. حفظ دامنه حرکتی در عضلات تنفسی برای حفظ تحرک دیواره قفسه سینه مهم است. با پیشرفت بیماری، فیزیوتراپیست ها به مشکلات تنفسی کمک خواهند کرد.

دیستروفی عضلانی – فیزیوپدی

هیچ درمانی برای وجود ندارد. فیزیوتراپیست ها و سایر متخصصان سلامت روی بهبود عملکرد ماهیچه ها و مفاصل و کاهش زوال عضله کار می کنند تا افراد مبتلا به بتوانند تا حد امکان فعال و مستقل زندگی کنند. تصویر: یک مددکار اجتماعی از تامیل نادو، هند، از دیستروفی عضلانی رنج می برد.

چگونه به دیستروفی عضلانی کمک کنیم؟

اگرچه هیچ درمانی برای هیچ شکلی از دیستروفی عضلانی وجود ندارد، درمان برخی از اشکال این بیماری می‌تواند به طولانی‌تر شدن زمان حرکت افراد مبتلا به این بیماری کمک کند و به قدرت عضلات قلب و ریه کمک کند. دامنه حرکتی و تمرین‌های کششی. ورزش. بریس ها وسایل کمک حرکتی کمک تنفس.

انواع مختلف دیستروفی عضلانی چیست؟

انواع دیستروفی عضلانی دیستروفی عضلانی دوشن. دیستروفی عضلانی بکر دیستروفی عضلانی مادرزادی. دیستروفی عضلانی میوتونیک. دیستروفی عضلانی اندام-کمربند. دیستروفی عضلانی فاسیوسکاپولوهومرال. دیستروفی عضلانی امری-دریفوس. دیستروفی عضلانی دیستال.

آیا می توانید از دیستروفی عضلانی بهبود پیدا کنید؟

در حال حاضر هیچ درمانی برای دیستروفی عضلانی وجود ندارد، اما انواع درمان ها می توانند به مدیریت این بیماری کمک کنند. از آنجایی که انواع مختلف می تواند مشکلات کاملاً خاصی ایجاد کند، درمانی که دریافت می کنید مطابق با نیازهای شما خواهد بود.

آیا فیزیوتراپی به دیستروفی عضلانی کمک می کند؟

فیزیوتراپی می تواند به جلوگیری از ناهنجاری ها، افزایش تحرک و قوی و انعطاف پذیر نگه داشتن عضلات در بیماران مبتلا به دیستروفی عضلانی کمک کند. یک برنامه فیزیوتراپی فردی اغلب برای رفع نیازهای خاص بیمار ایجاد می شود.

در مورد فیزیوتراپی برای دیستروفی عضلانی دوشن

فیزیوتراپی در دوشن نسبت به شرایط دیگر متفاوت است. در سایر تشخیص ها، می تواند به افزایش دامنه حرکت، قدرت و عملکرد کمک کند. در دوشن، هدف از درمان حفظ دامنه حرکتی (انعطاف پذیری مفصل)، قدرت و عملکرد است.

کدام شخص مشهور دیستروفی عضلانی دارد؟

تروور بنتام · هریدایشوار سینگ بااتی · استیون بلیر · شهر بوتزر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *