فیزیوتراپی درد گردن و شانه

فیزیوتراپی می تواند به کاهش درد گردن و تقویت حرکت در ستون فقرات کمک کند. یک برنامه منظم از تمرینات، کشش و تقویت برای ایجاد استقامت در عضلات گردن، شانه و عضلات مرکزی می تواند به بهبود سطح درد و توانایی های عملکردی شما کمک کند.

فیزیو چگونه درد گردن را درمان می کند؟

فیزیوتراپی می تواند به اکثر شرایطی که منجر به گردن درد می شود کمک کند. معمولاً شامل ترکیبی از درمان دستی (دستی) مانند ماساژ، تحرک مفاصل یا دستکاری و همچنین تمرین درمانی، مانند دامنه حرکت و تقویت است.

 

تمرینات فیزیوتراپی برای درد گردن و شانه

این تمرین راهی ملایم برای کاهش تنش در گردن و شانه های شماست. چانه خود را به سمت قفسه سینه پایین بیاورید. کشش را در پشت گردن خود احساس خواهید کرد. به آرامی سر خود را به سمت چپ متمایل کنید تا شانه راست خود را بکشید. این حالت را تا 1 دقیقه نگه دارید. این حرکت را در سمت مخالف تکرار کنید. هر طرف را 3 تا 5 بار انجام دهید.

تمرین برای گردن و شانه درد عصب فشرده

رول شانه رول های شانه کشش را در شانه ها و گردن آزاد می کنند. این می تواند به کاهش فشار و درد ناشی از فشار عصبی کمک کند. تیغه های شانه خود را بالا بیاورید و سپس آنها را به عقب و پایین بچرخانید. پنج تا شش بار تکرار کنید.

انواع فیزیوتراپی برای درد گردن و شانه:

  • رول های شانه و سر. این حرکات کششی یک گرم کردن خوب برای شروع قبل از انجام سایر تمرینات است. …
  • کشش گردن نشسته. این تمرین بسیار ساده است و حتی می‌توان آن را پشت میز کارتان انجام داد. …
  • فشار دیوار
  • تمرینات آبزیان
  • ردیف های مستعد
  • تمریناتی که باید از آنها اجتناب کنید

چگونه یک فیزیو می تواند به درد گردن و شانه کمک کند؟

 تحرک مفصل مهره ای. ماساژ بافت نرم (از جمله سوزن خشک سطحی، رهاسازی میوفاسیال، حجامت) اصلاح وضعیت بدن. تمرینات بالینی برای بهبود قدرت و استقامت عضلات گردن و بالای کمر. مشاوره و اصلاح ارگونومیک.

 

استفاده از فیزیوتراپی برای درد گردن و شانه

فیزیوتراپی یک درمان موثر برای هر دو درد کمر و گردن است. اهداف و نتایج مورد انتظار این درمان ها عبارتند از: کاهش درد و سفتی. با استفاده از درمان های غیرفعال مانند درمان دستی، فیزیوتراپیست شما به کاهش درد در ناحیه آسیب دیده و تسریع روند بهبود کمک می کند.با کار بر روی عضلات سفت و مفاصل سفت در گردن، شانه ها و پشت، فیزیوتراپیست شما می تواند تنش و نقاط ماشه ای (گره در عضلات) را کاهش دهد و در صورت بروز درد و سردرد را کاهش دهد. این ممکن است شامل حرکت مفصل، ماساژ و طب سوزنی باشد.

آیا درد شانه روی گردن تاثیر می گذارد؟

به طور مشابه، یک عصب فشرده یا ملتهب در شانه ممکن است درد را تا گردن منتشر کند. شبکه بازویی، که گروهی از اعصاب است که از قسمت پایین گردن و قسمت بالایی پشت سرشانه می گذرد، می تواند در انواع دردهای گردن و شانه نقش داشته باشد.

 

مقایسه فیزیوتراپی برای درد گردن و شانه

درد گردن و شانه ناشی از کار (WRNSP) در بین بیمارانی که به دنبال درمان فیزیوتراپی هستند، بسیار شایع است. پزشکان ممکن است به فیزیوتراپی برای درد گردن و شانه تمایل داشته باشند.علاوه بر ورزش‌های کششی و تقویتی گردن، فیزیوتراپیست‌ها ممکن است ورزش‌های هوازی کم‌تأثیر را توصیه کنند. چرخش گردن. چانه‌کشی. غلت زدن شانه. شانه بالا انداختن. ردیف‌های دمبل. فرشتگان دیواری.

ورزش برای گردن و شانه درد

کج کردن و نگه داشتن سر در هر طرف یک تکرار است. در حالی که سرتان رو به جلو است، به آرامی سر خود را به سمت یک شانه تا جایی که راحت است خم کنید – باید کشش را در طرف مقابل گردن خود احساس کنید. 2 ثانیه نگه دارید سپس به جایی که شروع کرده اید بازگردید. از طرف دیگر تکرار کنید.

تمرینات گردن درد در خانه

شیب گردن به جلو و عقب اولین تمرین یک شیب گردن ساده است که بهتر است در حالت نشسته انجام شود. به سادگی سر خود را به سمت پایین خم کنید تا چانه سینه شما را لمس کند. این وضعیت را به مدت 5 ثانیه نگه دارید و به حالت اولیه بازگردید. پنج بار تکرار کنید.

در مورد برای درد گردن و شانه

یک فیزیوتراپ برای گردن درد می‌تواند به شما کمک کند تا از آسیب‌دیدگی مجدد جلوگیری کنید: با شما در تقویت عضلات گردن، شانه، قسمت فوقانی کمر و عضلات مرکزی کار کنید. به شما آموزش می دهد که چگونه به طور موثر عضلات داخل و اطراف گردن خود را کشش دهید. همکاری با شما برای بهبود وضعیت بدن.

در مورد بهترین نقطه برای درد گردن و شانه

برخی از انواع رایج فیزیوتراپی فعال برای گردن درد عبارتند از: کشش و ورزش گردن. ممکن است حرکات کششی و تمرینات متعددی برای تمرین تجویز شود

چگونه می توانم درد گردن و شانه را کاهش دهم؟

چگونه می توانید گردن درد را تسکین دهید پاراستامول یا ایبوپروفن مصرف کنید – یا از ژل ایبوپروفن روی گردن خود استفاده کنید. از یک بالش کم و سفت استفاده کنید. گرما یا بسته های سرد را روی گردن خود قرار دهید. سعی کنید فعال بمانید – تا حد امکان به فعالیت های روزانه معمول خود ادامه دهید.

برای فیزیوتراپی برای گردن و شانه درد چه بپوشیم؟

مهم ترین نکته ای که باید هنگام لباس پوشیدن برای یک جلسه فیزیوتراپی به خاطر بسپارید، پوشیدن لباسی فوق العاده راحت و غیرمحدود است. به شلوار ورزشی و لباس های تفریحی فکر کنید. هر چیزی که برای تمرین بپوشید معمولا فریاد خوبی است.

درمان درد گردن و شانه

درمان‌های مرسوم برای درد بالای کمر و گردن عبارتند از: داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی OTC (NSAIDs) شل‌کننده‌های عضلانی تجویزی، در صورت بی‌اثر بودن داروهای OTC. استراحت. کمپرس سرد یا گرم. فیزیوتراپی. تزریقات کورتیزون در شانه. تحریک الکتریکی عصب از راه پوست. ده ها)

ورزش هایی که می توان برای گردن درد و شانه انجام داد

10 تمرین برتر برای تسکین درد و تنگی شانه نکات ورزش. در سراسر قفسه سینه. آزاد کردن گردن. گشاد شدن قفسه سینه. بازوهای عقاب. چرخش نشسته. دایره های شانه. کشش در ورودی.

چند جلسه فیزیو برای درد شانه؟

تعداد جلسات درمانی مورد نیاز بستگی به این دارد که درد شانه شما با چه سرعتی به ترکیبی از درمان‌هایی که استفاده می‌کنیم، و هر تغییری در سبک زندگی شما ایجاد می‌کند. به طور متوسط 4-6 درمان معمولا مورد نیاز است.

آیا پیاده روی برای درد گردن و شانه مفید است؟

نتیجه. مداخله‌ای برای افزایش گام‌های پیاده‌روی روزانه شروع درد گردن را در کارکنان اداری پرخطر کاهش داد. با این حال، مداخلات پیاده‌روی باعث کاهش شدت درد و ناتوانی در افرادی که تعداد گام‌های پیاده‌روی روزانه را افزایش می‌دادند، نسبت به گروه کنترل نداشت.

چند جلسه فیزیو برای گردن درد مناسب است؟

میانگین تعداد درمان‌های گردن درد 4 تا 6 جلسه است، از آنجایی که بازپروری کامل مشکل شما مهم است، ما پیشرفت شما را به دقت پیگیری می‌کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *