فیزیوتراپی بیماری پارکینسون

فیزیوتراپی در مدیریت چند رشته ای افراد مبتلا به پارکینسون ضروری است. مشاوره و آموزش ارائه شده در مراحل اولیه تناسب اندام عمومی را حفظ می کند، وخامت را به حداقل می رساند و خود مدیریتی را ارتقا می دهد .

 

فیزیوتراپی برای تمرینات بیماری پارکینسون

آموزش دامنه. شکل خاصی از فیزیوتراپی برای بیماری پارکینسون، آموزش LSVT BIG نامیده می شود. الگوهای متقابل حرکات متقابل الگوهای پهلو به پهلو و چپ به راست هستند، مانند چرخاندن بازوها در حین قدم زدن در حین راه رفتن. کار تعادل. کشش و انعطاف پذیری.آموزش قدرت

سابقه فیزیوتراپی برای بیماری پارکینسون

پس زمینه. با وجود درمان های پزشکی و مداخلات جراحی برای بیماری پارکینسون بیماران دچار ناتوانی پیشرونده می شوند.

 

سابقه پزشکی  برای بیماری پارکینسون

داده‌های موجود در پرونده پزشکی بیماران می‌تواند سرنخی ارائه دهد که بیماران در نهایت به بیماری پارکینسون تشخیص داده می‌شوند

انواع فیزیوتراپی برای بیماری پارکینسون:

  • الگوهای متقابل حرکات متقابل الگوهای پهلو به پهلو و چپ به راست هستند، مانند چرخاندن بازوها در حین قدم زدن در حین راه رفتن. …
  • کار تعادل
  • کشش و انعطاف پذیری
  • تمرینات قدرتی

نکات فیزیوتراپی برای درمان بیماری پارکینسون

اکثر افراد مبتلا به بیماری پارکینسون در نهایت به دارویی به نام لوودوپا نیاز دارند. لوودوپا توسط سلول‌های عصبی مغز جذب می‌شود و به ماده شیمیایی دوپامین تبدیل می‌شود که برای انتقال پیام‌ها بین بخش‌هایی از مغز و اعصابی که حرکت را کنترل می‌کنند، استفاده می‌شود.

فیزیوتراپی برای بیماری پارکینسون چقدر موثر است؟

فیزیوتراپی مرسوم به طور قابل توجهی علائم حرکتی، راه رفتن و کیفیت زندگی را بهبود بخشید. تمرین مقاومتی راه رفتن را بهبود بخشید. آموزش تردمیل راه رفتن را بهبود بخشید.

نکاتی برای بیماران پارکینسون

نکاتی برای زندگی با بیماری پارکینسون به طور منظم ورزش کنید. در پاییز هوشیار باشید. خوب بخوابید. برای سلامتی غذا بخورید. تیم خود را گسترش دهید. در مورد بهبود کیفیت زندگی خود فعال باشید. از دیگران حمایت کنید.

 

چگونه راه رفتن را با پارکینسون بهبود دهیم؟

بیماری پارکینسون می تواند راه رفتن فرد را تغییر دهد. برای کمک به جلوگیری از یخ زدگی، با یک ضربان معمولی راه بروید. یک مترونوم را امتحان کنید. گام‌های بزرگ و داوطلبانه را بردارید. از روی یک خط خیالی یا نشانگر لیزری گام بردارید. با یک درمانگر کار کنید تا راه‌حلی را پیدا کنید که بهترین کار را برای شما دارد.

استفاده از فیزیوتراپی برای بیماری پارکینسون

مشاوره و آموزش ارائه شده در مراحل اولیه تناسب اندام عمومی را حفظ می کند، وخامت را به حداقل می رساند و خود مدیریتی را ارتقا می دهد. در مراحل بعدی، فیزیوتراپی می تواند راه رفتن، تعادل، جابجایی ها، فعالیت های دستی را بهبود بخشد و خطر سقوط را کاهش دهد.

نقش فیزیوتراپیست در بیماری پارکینسون

یک فیزیوتراپیست می تواند مشاوره و راهبردهایی را برای کمک به شما در هر مرحله از پارکینسون ارائه دهد. در صورت لزوم، فیزیوتراپیست می‌تواند برای پیشگیری، تثبیت یا کاهش مشکلاتی که در ارتباط با تحرک عمومی و نحوه عملکرد شما در فعالیت‌های روزانه‌تان تجربه می‌کنید، درمانی ارائه دهد.

مزایای فیزیوتراپی برای بیماری پارکینسون

اهداف کلیدی فیزیوتراپی در پارکینسون عبارتند از: حفظ و بهبود توانایی عملکردی و استقلال، اصلاح و بهبود وضعیت بدنی و تعادل، به حداقل رساندن خطر افتادن، اجازه دادن به حفظ قدرت و انعطاف پذیری، افزایش فعالیت های روزانه (ورود به داخل و بیرون آمدن از تخت، بلند شدن از روی صندلی)

 

فواید فیزیوتراپی برای بیماری پارکینسون

فیزیوتراپی یکی از انواع درمان است که به افراد مبتلا به بیماری پارکینسون کمک می کند تا تحرک خود را افزایش دهند، عضلات خود را تقویت کنند، هماهنگی و تعادل را بهبود بخشند و در نهایت مستقل بمانند.

 

تمرینات برای بیماری پارکینسون

ایروبیک – به عنوان مثال پیاده روی سریع، دوچرخه سواری ثابت – فعالیت هایی که باعث پمپاژ قلب می شوند. تقویت – به عنوان مثال استفاده از وزنه یا نوارهای مقاومتی برای بهبود قدرت عضلانی. تعادل – به عنوان مثال تای چی، رقصید تا به شما کمک کند روی پاهای خود ثابت باشید. حرکات کششی – به عنوان مثال تمرینات حصیر، یوگا برای ایجاد انعطاف پذیری.

فیزیوتراپی برای بیماری پارکینسون چیست؟

نقش فیزیوتراپی این است که به شما کمک کند تا جایی که ممکن است به حرکت خود ادامه دهید و در عین حال توانایی حرکت را افزایش دهید. تحقیقات اخیر نشان می دهد که فیزیوتراپی – از جمله تمرین راه رفتن و تعادل، تمرین مقاومتی و ورزش منظم – ممکن است به بهبود یا جلوگیری از علائم کمک کند.

آیا فیزیوتراپی به پارکینسون کمک می کند؟

فیزیوتراپی بخش مهمی از برنامه درمانی بیماری پارکینسون است. هدف آن کمک به افراد مبتلا به بیماری پارکینسون است که تا زمانی که ممکن است فعال و مستقل بمانند. بر اساس یک متاآنالیز اخیر، فیزیوتراپی به طور قابل توجهی علائم مرتبط با مهارت های حرکتی را بهبود می بخشد.

 

در مورد اینکه چگونه فیزیوتراپی به بیماری پارکینسون کمک می کند؟

این راهی برای بازآموزی ماهیچه‌ها و کند کردن پیشرفت هیپوکینزی است، حرکات کوچک‌تر و به هم ریخته‌تر که با پارکینسون اتفاق می‌افتد.

کدام نوع ورزش برای پارکینسون بهتر است؟

هوازی – مانند پیاده‌روی سریع، دوچرخه‌سواری ثابت – فعالیت‌هایی که قلب را پمپاژ می‌کند. تقویت – مانند استفاده از وزنه یا نوارهای مقاومتی برای بهبود قدرت عضلانی. تعادل – مانند تای چی، رقص برای کمک به شما بیشتر ثابت روی پای خود

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *