فیزیوتراپی کیفوز

در اکثر افراد مبتلا به کیفوز، فیزیوتراپی به تقویت عضلات پشتیبان ستون فقرات و اصلاح وضعیت نامناسب کمک می کند. در موارد شدیدتر یا زمانی که کیفوز به سرعت بدتر می‌شود، ممکن است برای جلوگیری از انحنای بیشتر، استفاده از بریس ستون فقرات یا جراحی ستون فقرات ضروری باشد.

کیفوز در تربیت بدنی

کیفوز که به عنوان هایپرکیفوز نیز شناخته می شود، انحنای بیش از حد ستون فقرات است. در حالی که پشت ما دارای انحنای طبیعی در حدود 20 تا 45 درجه است، هایپرکیفوز زمانی وجود دارد که انحنای پشت بیش از زاویه 50 درجه باشد.

انواع فیزیوتراپی برای کیفوز:

  • طیف وسیعی از تمرینات حرکتی برای ستون فقرات، گردن و شانه ها برای از بین بردن سفتی.
  • کشش غیرفعال برای افزایش برد و کاهش تنش.
  • تحرک یا دستکاری مشترک
  • ماساژ بافت نرم

نگرش فیزیوتراپی خوب برای کیفوز

فیزیوتراپی همراه با بریس توصیه می شود. به نظر می رسد تمرینات با تقویت عضلات که به همسویی ارزیابی فیزیوتراپی کیفوز کمک می کند، اثر بریس را به حداکثر می رساند.

نکات فیزیوتراپی برای کیفوز

فیزیوتراپی برای کیفوز طیفی از تمرینات حرکتی برای ستون فقرات، گردن و شانه ها برای از بین بردن سفتی. کشش غیرفعال برای افزایش برد و کاهش تنش. تحرک یا دستکاری مفاصل. ماساژ بافت نرم.

در مورد فیزیو برای کیفوز

فیزیوتراپی برای کیفوز ناشی از شکستگی های ستون فقرات یک فیزیوتراپ همچنین می تواند به شما کمک کند تا عضلات ستون فقرات خود را تقویت کنید تا ستون فقرات شما بهتر حمایت شود – با برداشتن مقداری از وزن و فشار از روی مهره ها. فیزیوتراپیست نیز می تواند به شما در یادگیری تمرینات ایمن کیفوز کمک کند.

کیفوز بعد از جراحی اسکولیوز

یا خم شدن به جلو (کیفوز) ستون فقرات در انتهای فوقانی فیوژن ستون فقرات، پس از جراحی ستون فقرات در بیماران بزرگسال غیر معمول نیست. نرخ بین 17٪ – 46٪ متغیر است. بیشتر موارد در عرض 2 سال پس از جراحی رخ می دهد. دو سوم موارد در 3 ماه اول جراحی رخ می دهد.

فیزیوتراپی برای کیفوز دهانه رحم

با استفاده از فیزیوتراپی، می توانید به تقویت عضلات گردن و پشت برای اصلاح وضعیت بدن کمک کنید. همچنین می‌توانید ماهیچه‌های سفت کوتاهی را که ممکن است وضعیت شما را از هم راستا خارج کنند، بکشید. ماهیچه های معمولی که اغلب نیاز به کشش دارند سینه ها و فلس ها هستند.

آیا می توان ستون فقرات کیفوز را اصلاح کرد؟

اکثر موارد کیفوز نیازی به درمان ندارند. کیفوز ناشی از وضعیت نامناسب (کیفوز وضعیتی) معمولاً با بهبود وضعیت بدن قابل اصلاح است. اگر کودکی به دلیل شکل غیرطبیعی مهره ها (کیفوز شوئرمن) کیفوز داشته باشد، درمان به عواملی مانند: سن فرد بستگی دارد.

چگونه کیفوز می تواند باعث آسیب در ورزش شود؟

اگر ستون فقرات سینه ای در حالت هایپرکیفوز نگه داشته شود، تیغه های شانه نیز باید در وضعیت نسبتاً خمیده حرکت کنند – وضعیتی که با آسیب برخورد شانه مرتبط است .در میان شناگران، تنیس بازان و گلف بازان، هرگونه محدودیت حرکتی قفسه سینه آنها را مستعد آسیب دیدگی شانه می کند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *