فیزیوتراپی کمردرد

فیزیوتراپی درمانی است که به بهبود حرکت و عملکرد مفاصل و عضلات کمک می کند. این می تواند به کاهش کمردرد کمک کند و شما را به حرکت عادی بازگرداند. همچنین می تواند به کاهش خطر آسیب مجدد به کمر کمک کند. فیزیوتراپیست ها از درمان ها و تکنیک های زیادی برای کمک به کمردرد استفاده می کنند.

 

فیزیوتراپی برای کمردرد و سیاتیک استفاده می شود

در اکثر موارد درمان فیزیوتراپی موثرترین راه برای درمان کمردرد و سیاتیک است. این شامل ترکیبی از ماساژ بافت نرم، تحرکات مفصلی، توصیه های وضعیتی و تغییر شیوه زندگی است که درد و سفتی را کاهش می دهد و شما را در اسرع وقت به عملکرد طبیعی باز می گرداند.

درمان کمردرد با فیزیوتراپی

فیزیوتراپی فعال حرکات کششی برای تمرینات کمردرد که شامل کشش های ساده همسترینگ می باشد. تقویت برای تمرینات کمردرد، شامل 15-20 دقیقه تثبیت پویا کمر یا سایر تمرینات تجویز شده.

فیزیو به کمردرد کمک می کند

فیزیوتراپی یکی از موثرترین روش ها برای درمان کمردرد است. تحقیقات زیادی برای پشتیبانی از تکنیک هایی که ما استفاده می کنیم وجود دارد. اکثر موارد کمردرد به خوبی به یک برنامه درمان دستی و تمرینات درجه بندی شده پاسخ می دهند.

انواع فیزیوتراپی برای کمردرد:

فیزیوتراپی برای کمردرد شامل تمرینات درمانی هدایت شده است که عضلات کمر را تقویت کرده و بافت ها و مفاصل ستون فقرات را بهبود می بخشد.

  • تمرینات تقویت کننده مرکزی بدن
  • تمرینات تثبیت کننده کمر
  • تمرینات هوازی

چگونه کمردرد خود رابا  ورزش خوب کنیم؟

به پشت دراز بکشید و بازوها را روی زمین در پهلوها قرار دهید، پاها را روی زانو خم کنید و پاهایتان را صاف روی زمین بگذارید. شکم و باسن خود را سفت کنید و به آرامی باسن خود را از روی زمین بلند کنید، در حالی که پشت خود را صاف نگه دارید. سپس به آرامی باسن و باسن خود را به سمت زمین پایین بیاورید. 10 تکرار انجام دهید.

در فیزیوتراپی برای کمردرد چه انتظاری باید داشت؟

درمانگر شما تکنیک های مناسب وضعیت بدن برای نشستن، ایستادن و بلند کردن بدن را آموزش می دهد که احتمال کشیدگی یا آسیب کمر را کاهش می دهد. همچنین تمرینات خاصی را برای انجام در خانه یاد خواهید گرفت. انجام منظم این تمرینات خانگی توصیه شده می تواند به تقویت سریع عضلات پشت شما کمک کند.

چگونه برای رفع کمردرد ورزش کنیم؟

به پشت دراز بکشید و زانوها را خم کنید و فقط پاشنه هایتان را روی زمین بگذارید. پاشنه های خود را به زمین فشار دهید، باسن خود را فشار دهید و باسن خود را از روی زمین بلند کنید تا جایی که شانه ها، باسن و زانوها در یک خط مستقیم قرار گیرند. حدود 6 ثانیه نگه دارید و سپس به آرامی باسن را روی زمین پایین بیاورید و 10 ثانیه استراحت کنید. 8 تا 12 بار تکرار کنید.

یک فیزیوتراپیست برای کمردرد چه کاری می تواند انجام دهد؟

درمان دستی می تواند شامل ماساژ، حرکت و دستکاری مفصل باشد. این تکنیک ها درد را کاهش می دهند و به بازیابی حرکت کمک می کنند. برنامه تمرینی معمولاً شامل ترکیبی از دامنه حرکات و تمرینات حرکتی، تمرینات تقویت تنه و پا و بازگشت تدریجی به فعالیت‌ها است.

چگونه برای کمردرد سیاتیک ورزش کنیم؟

تمریناتی برای کمک به سیاتیک مرحله 1: به پشت دراز بکشید و پاهای خود را خم کنید و پاهای خود را صاف روی زمین قرار دهید. مرحله 2: یک زانو را به سینه نزدیک کنید در حالی که پای دیگر را روی زمین نگه دارید. مرحله 3: پایین کمر را روی زمین فشار دهید. کف، تا 30 ثانیه نگه دارید. مرحله 4: از طرف دیگر تکرار کنید.

اثر فیزیوتراپی در کمردرد

رویکرد فیزیوتراپی دستکاری برای هدف قرار دادن نقطه خاص درد برای هدف مورد استفاده قرار می گیرد. تمرینات تثبیت کننده خاص – در این جنبه از فیزیوتراپی، بر بهبود قدرت و ثبات ماهیچه هایی که به دلیل کمردرد ضعیف شده اند، استرس وارد می شود.

تمرینات برای کمردرد و سفت شدن عضلات همسترینگ

با نشستن روی لبه صندلی شروع کنید. یک پا را صاف کنید تا پاشنه پا روی زمین باشد و انگشتان پا به سمت سقف باشد. اکنون صاف بنشینید، لگن خود را به جلو بچرخانید و کشش خفیفی را در پشت ران خود احساس کنید. 30 ثانیه نگه دارید و در هر طرف این کار را تکرار کنید.

ورزش هایی برای کمردرد و کاهش وزن

ورزش برای بیماران کاهش وزن با کمردرد یوگا. بیشتر مردم می‌دانند که یوگا می‌تواند انعطاف‌پذیری را افزایش دهد، اما مطالعات نشان می‌دهد که تمرین منظم یوگا همچنین می‌تواند کمردرد را بهبود بخشد و در عضلات پشت تقویت کند. شنا کردن. کشش. آموزش قدرت. پیاده روی.

 

 

ورزش برای کمردرد در بارداری

ورزش های مربوط به کمر، مانند این کشش کمر، می تواند به کاهش کمردرد کمک کند. روی دست‌ها و زانوهایتان استراحت کنید، طوری که سرتان در راستای پشت باشد. شکم خود را بکشید، پشت خود را کمی گرد کنید. چند ثانیه نگه دارید، و سپس شکم و کمر خود را شل کنید – کمر خود را تا حد امکان صاف نگه دارید.

 

ورزش برای کمردرد بعد از خواب

به پشت دراز بکشید و پای چپ خود را تا جایی که می توانید بالا بیاورید و لگن خود را روی تشک صاف نگه دارید. ران خود را نگه دارید و پای خود را به آرامی به سمت سر خود حرکت دهید. پای خود را خم کنید تا ساق پا کشیده شود. این موقعیت را برای 30 ثانیه نگه دارید و سپس طرف را عوض کنید.

در مورد چه ورزش هایی برای کمردرد

پیاده روی، شنا و دوچرخه سواری همگی ممکن است به کاهش کمردرد کمک کنند. با جلسات کوتاه شروع کنید و به مرور زمان افزایش دهید. اگر کمر شما درد می کند، شنا را امتحان کنید، جایی که آب بدن شما را پشتیبانی می کند. از هرگونه سکته ای که بدن شما را می پیچد بپرهیزید.

ورزش برای کمردرد بعد از تعویض مفصل ران

کشش خم شدن باسن. زانوی خود را خم کنید و پای عمل شده خود را به سمت قفسه سینه خود بیاورید. کشش فلکسور هیپ. دراز بکشید و پای جراحی شده روی انتهای تخت آویزان باشد. کشش همسترینگ نشسته روی لبه یک صندلی بنشینید. کشش ادکتور. بایستید و پاهای خود را بیشتر از فاصله باسن از هم باز کنید. کشش جانبی. در حالت نشسته یا ایستاده.

در مورد نحوه انجام فیزیوتراپی برای کمردرد

تمرینات کششی یک تمرین کششی معمولی این است که به پشت دراز بکشید و زانوهای خود را به سمت خود بکشید تا به آرامی کمر خود را بکشید. یا اینکه بایستید و به جلو خم شوید تا عضلات همسترینگ خود را در پشت پاهایتان بکشید. این می تواند استرس را در قسمت پایین کمر شما کاهش دهد.

آیا فیزیوتراپی برای کمردرد موثر است؟

فیزیوتراپی یک ابزار فوق العاده برای کمردرد است، چه جدید و چه مزمن. هدف فیزیوتراپی کاهش کمردرد و بازیابی تحرک است. تا زمانی که بیماران در برنامه خود مشارکت فعال دارند، بسیاری از بیماران تا حدودی یا به طور کامل از علائم خود تسکین می یابند.

ورزش برای کمردرد بعد از جراحی

اسکوات روی دیوار (لطفا قبل از اقدام با جراح خود مشورت کنید) بایستید و پشت خود را به دیوار تکیه دهید. پاها را 12 اینچ جلوتر از بدن راه بروید. عضلات شکم را سفت نگه دارید و به آرامی هر دو زانو را تا 45 درجه خم کنید. 5 ثانیه نگه دارید. به آرامی به حالت عمودی برگردید. 10 بار تکرار کنید.

ورزش برای کمردرد با پوکی استخوان

به عنوان مثال می توان به پیاده روی، رقصیدن، ایروبیک کم ضربه، ماشین های تمرینی بیضوی، بالا رفتن از پله و باغبانی اشاره کرد. این نوع تمرینات مستقیماً روی استخوان‌های پاها، باسن و پایین ستون فقرات تأثیر می‌گذارند تا از دست دادن مواد معدنی را کاهش دهند.

تمرین برای کمردرد هنگام خم شدن به جلو

برای انجام خم شدن صندلی به جلو: با پاهای خود روی زمین بنشینید. یک حوله حمام استاندارد را در اطراف قلاب کنید. پایین پاهایتان در قسمت پاشنه ها. به آرامی در باسن به جلو خم شوید، پشت خود را صاف نگه دارید، کمر را بگیرید. کشش دهید تا زمانی که تنش خفیف را احساس کنید. 30 ثانیه نگه دارید، 30 ثانیه استراحت کنید.

فیزیوتراپی برای کمردرد چقدر طول می کشد؟

اما به طور متوسط، بیماران می توانند انتظار داشته باشند که شش تا هشت هفته تحت فیزیوتراپی باشند، زیرا قدرت و تحرک در هر جلسه پیشرفت می کند. اگر کمردرد شما همچنان شدید یا حتی بدتر باشد، فیزیوتراپی ممکن است بیشتر طول بکشد یا ممکن است پس از مداخله جراحی توصیه شود.

تمرینات برای کمردرد بعد از هیسترکتومی

این تمرینات کمر برای اکثر زنان پس از هیسترکتومی مناسب است. شروع به دراز کشیدن به پشت با هر دو زانو خم و پاهای صاف روی تخت کنید. از پاشنه پا به پایین فشار دهید تا باسن خود را تا ارتفاع راحت از تخت بالا بیاورید. باسن خود را پایین بیاورید. تخت و این عمل را تکرار کنید.

تمرینات برای کمردرد بعد از فیوژن ستون فقرات

ورزش هوازی کم تاثیر پس از فیوژن ستون فقرات: نمونه هایی از تمرینات کم تاثیر عبارتند از: پیاده روی سریع. شنا کردن. ورزش با استفاده از تجهیزات موجود در اکثر باشگاه‌ها یا برای خرید در خانه، مانند دوچرخه ثابت، مربی‌های بیضوی، و پله‌نوردان.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *