فیزیوتراپی پارگی مینیسک

اکثر پارگی های منیسک با گذشت زمان و فیزیوتراپی بهبود می یابند. فیزیوتراپی شامل اصلاح بار است، به عنوان مثال کاهش دویدن و راه رفتن و کاهش یا اجتناب از حرکات و فعالیت هایی که درد یا تورم شما را بدتر می کند. این توصیه با یک برنامه تمرینی جامع نیز همراه خواهد بود.

آیا فیزیوتراپی برای پارگی مینیسک موثر است؟

تحقیقات نشان می دهد که فیزیوتراپی، زمانی که به عنوان اولین درمان برای موارد خفیف یا متوسط پارگی منیسک استفاده می شود، علائم را تسکین می دهد، انعطاف پذیری و قدرت عضلات حمایت کننده از زانو را تا حد زیادی افزایش می دهد و به بهبود تدریجی آسیب کمک می کند.

فیزیوتراپی منیسک زانو

بلند کردن پای صاف به پشت دراز بکشید و زانوی آسیب دیده را صاف و زانوی دیگرتان خم شده باشد. پای صاف خود را برای چند ثانیه بالا نگه دارید و سپس آن را به آرامی پایین بیاورید. تمرین را 15 بار تکرار کنید.


فیزیوتراپی برای پارگی منیسک چیست؟

فرآیند فیزیوتراپی معمولاً چیزی شبیه به این است: شما با تمریناتی شروع می‌کنید که بر دامنه حرکت تمرکز دارند، مانند خم کردن و باز کردن زانوی خود تا جایی که می‌توانید بدون درد. شما به حرکات کششی می روید که عضلات پای شما را شل نگه می دارد. شما تمرینات اولیه را شروع می کنید، مانند بالا بردن مستقیم پاها و بالا بردن انگشتان پا.

انواع فیزیوتراپی برای پارگی منیسک:

  • پارگی منیسک
  • مجموعه های چهارگانه
  • بلند کردن ساق پا به سمت جلو
  • بلند کردن ساق پا به پشت
  • فرهای همسترینگ
  • پاشنه بلند می کند
  • پل زدن پاشنه
  • خمیدگی زانوهای ایستاده کم عمق

نگرش فیزیوتراپی خوب برای پارگی مینیسک

برای بیشتر پارگی‌ها، برخی تمرینات ساده می‌توانند به حفظ قدرت عضلانی جلوی ران (چهارسر ران)، پشت ران (همسترینگ)، ساق پا و لگن کمک کنند.

نکات فیزیوتراپی برای پارگی منیسک

اگر پارگی مینیسک زانو دارید، ممکن است از یک برنامه تمرینی فیزیوتراپی برای توانبخشی زانوی خود بهره مند شوید. بایستید و پاهای خود را به اندازه عرض شانه باز کنید. زانوهای خود را تا زاویه 45 درجه خم کنید. این وضعیت اسکوات کوچک را برای 3 مرتبه نگه دارید. ثانیه به آرامی صاف بایستید. این کار را 10 بار تکرار کنید.

استفاده از فیزیوتراپی برای پارگی مینیسک

درمان فیزیوتراپی برای آسیب منیسک کاهش درد و تورم. افزایش دامنه حرکتی. تقویت زانوی آسیب دیده. بهبود قدرت و کنترل در لگن و تنه. بهبود حس عمقی و تعادل اندام تحتانی. جلوگیری از زوال بیشتر.

آیا فیزیو به پارگی مینیسک کمک می کند؟

فیزیوتراپی باید اولین انتخاب در هنگام مدیریت درد و محدودیت عملکردی باشد که ممکن است با پارگی منیسک زانو ایجاد شود. درمانگر می تواند به شما کمک کند تا حرکت و قدرت طبیعی خود را بازیابی کنید و به شما کمک کند به سطح قبلی فعالیت خود بازگردید.

تمرینات برای پارگی مینیسک بدون جراحی

زانوها را 45 درجه خم کنید و به آرامی زانوی بالایی را تا جایی که ممکن است بالا بیاورید بدون اینکه کمر یا لگن را حرکت دهید. به آرامی زانوی بالایی را به حالت شروع پایین بیاورید. 2 ست 8 تا 10 تکراری را انجام دهید و بین ست ها حدود 1 دقیقه استراحت کنید. تکرار در سمت راست.

چگونه می توان پارگی مینیسک را به طور طبیعی درمان کرد؟

استراحت دادن به زانوی خود پس از آسیب بسیار مهم است.یخ را به مدت 15 دقیقه در فواصل چهار ساعته روی زانوی خود قرار دهید. فشرده سازی: برای کمک به کاهش تورم، باید چیزی را روی پای خود نگه دارید.

در مورد آیا فیزیو برای پارگی مینیسک کار می کند؟

فیزیوتراپی اکثر پارگی های منیسک با گذشت زمان و بهبود می یابند. فیزیوتراپی شامل اصلاح بار است، به عنوان مثال کاهش دویدن و راه رفتن و کاهش یا اجتناب از حرکات و فعالیت هایی که درد یا تورم شما را بدتر می کند.

مدت زمان فیزیوتراپی برای پارگی مینیسک چقدر است؟

به عنوان بخشی از یک درمان محافظه کارانه، احتمالاً فیزیوتراپی را برای حدود 4 تا 6 هفته، طبق یک برنامه منظم امتحان خواهید کرد. همچنین، شما باید به طور منظم در خانه به روشی که به شما آموزش داده شده است، ورزش کنید. اگر جواب نداد، ممکن است زمان جراحی فرا رسیده باشد.

فیزیوتراپی پس از پارگی مینیسک

اگر پارگی مینیسک زانو دارید، ممکن است از یک برنامه تمرینی فیزیوتراپی برای توانبخشی زانوی خود بهره مند شوید. کار با فیزیوتراپیست (فیزیوتراپی) می تواند به شما کمک کند تا حداکثر دامنه حرکتی و قدرت زانو را بازیابی کنید و به شما کمک کند به سطح بهینه فعالیت طبیعی خود بازگردید.

تمرینات برای پارگی مینیسک قبل از جراحی

9 تمرین برای امتحان اسکات مینی. مینی اسکوات می تواند به تقویت عضلات چهارسر ران، عضلات بزرگ جلوی ران، بدون وارد کردن فشار زیاد به زانو کمک کند. تنظیم عضلات چهار سر ران. بلند کردن پای مستقیم آویزان مستعد. فرهای همسترینگ. حفاری پاشنه همسترینگ. پاشنه ایستاده را بالا می برد. صدف ها.

در مورد آیا فیزیوتراپی برای پارگی مینیسک موثر است؟

همه پارگی های منیسک نیاز به جراحی ندارند. در واقع، یک مطالعه منتشر شده در مجله پزشکی نیوانگلند نشان می دهد که فیزیوتراپی می تواند به همان اندازه موثر باشد. فیزیوتراپی برای پارگی منیسک میزان بهبود عملکرد و نمرات درد مشابهی را در مقایسه با جراحی منیسک نشان می‌دهد.

 تمرینات منیسک بعد از جراحی

در روز اول بعد از عمل، تمرینات ایزومتریک عضله چهارسر را با اسلایدهای ملایم پاشنه پا شروع کنید. هر جلسه را با 10 تا 20 تکرار شروع کنید. این تمرینات را 3 بار در روز انجام دهید تا زمانی که به فیزیوتراپیست خود مراجعه کنید. شما همچنین می توانید دوچرخه سواری ثابت سبک را بدون مقاومت در عرض چند روز پس از جراحی خود شروع کنید.

بعد از جراحی مینیسک چقدر باید فیزیوتراپی انجام داد ؟

برای بهترین نتیجه، هم تمرینات فیزیوتراپی خانگی و هم حضوری باید انجام شود. توصیه می کنیم حداقل 3 بار در هفته بعد از جراحی ورزش کنید. توانبخشی معمولاً 4 تا 8 هفته طول می کشد. پس از این مدت، درمانگر و جراح شما ممکن است شما را از انجام تمرینات ورزشی مبتنی بر ورزشگاه معاف کنند.

چگونه می توانم برای بهبود مینیسکم ورزش کنم؟

ست های چهارگانه. بالا آوردن صاف پا به جلو. بالا آوردن صاف ساق پا به پشت. فرهای همسترینگ. بالا بردن پاشنه پا. پل زدن پاشنه پا. خم شدن زانوهای ایستاده کم عمق.

فیزیوتراپی چگونه به پارگی مینیسک کمک می کند؟

درمان پارگی منیسک با فیزیوتراپی اهداف درمان معمولاً شامل بهبود دامنه حرکتی زانو، کاهش درد و تورم زانو، بهبود تحرک عملکردی و افزایش قدرت ماهیچه‌هایی است که زانو را تثبیت می‌کنند.

چگونه پارگی منیسک جانبی را بازسازی کنیم؟

توانبخشی منیسک جانبی (بدون جراحی)  برای کاهش خونریزی و تورم استفاده کنید. چند روز یا تا زمانی که راه رفتن دردناک نباشد استراحت کنید. تمرینات حرکتی و کششی ملایم را شروع کنید تا دامنه حرکتی کامل زانو را به دست آورید. پس از بدون درد، تمرینات تقویتی عضلات ران و ساق پا را شروع کنید.

فیزیوتراپی برای پارگی مینیسک بعد از جراحی

تمرینات تمرینات بلند کردن پای صاف (درازکش، نشسته و ایستاده)، ست های چهار سر ران/آداکشن/گلوتئال، پمپ های مچ پا. دوچرخه سواری ثابت پا، ارگومتر بالاتنه برای کاردیو. لبه روزانه آویزان تخت برای خم شدن غیرفعال زانو (اجازه دهید زانو در محدوده بدون درد با کشش کم آویزان شود).

در مورد اینکه فیزیوتراپی برای پارگی منیسک چیست؟

هدف فیزیوتراپیست در درمان پارگی منیسک بهبود دامنه حرکتی زانو، تقویت عضلات اطراف زانو، مدیریت و کاهش درد و تورم زانو و بهبود تحرک عملکردی زانو و کل اندام تحتانی است.

درباره بهترین فیزیوتراپی برای پارگی مینیسک

تمرینات فیزیوتراپی لزوماً منیسک را بهبود نمی بخشد، اما می تواند از سفتی جلوگیری کند. این تمرینات همچنین به تقویت عضلات اطراف کمک می کند ·

توانبخشی پس از پارگی مینیسک

رویکرد محافظه‌کارانه‌تری را برای دامنه حرکت، تحمل وزن و پیشرفت توانبخشی با پارگی‌های پیچیده‌تر یا ترمیم‌های تمام داخل منیسک در نظر بگیرید.

فیزیو بعد از پارگی مینیسک

فیزیوتراپی بعد از جراحی ترمیم منیسک بازگشت دامنه حرکتی نرمال زانو. الگوی راه رفتن طبیعی و ثبات عصبی عضلانی را به دست آورید. قدرت اندام تحتانی را بازیابی کنید. حس عمقی طبیعی (تعادل) و هماهنگی برای فعالیت های روزانه را بازیابی کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *