فیزیوتراپی پارگی رباط

درمان فیزیوتراپی پشتیبانی از عصا با فعالیت های تحمل وزن بیشتر. حرکت دادن مفصل خود در دامنه حرکت پرانتز و آتل بندی. تقویت عضلات جانبی اطراف مفصل.

سابقه فیزیوتراپی برای پارگی رباط

رگ به رگ شدن آسیبی است به نوار بافت کلاژن یعنی یک رباط که دو را به هم متصل می کند یا ممکن است سابقه قبلی آسیب دیدگی یا بی ثباتی مچ پا داشته باشد.

نگرش فیزیوتراپی خوب برای پارگی رباط

رباط ها در برابر حرکت مفاصل بیش از حد مقاومت می کنند و زمانی که مفصل به زور از نقطه انتهایی راحت خود عبور کند آسیب می بیند. آسیب های رباط زانو و مچ پا شایع هستند.

نکات فیزیوتراپی برای پارگی رباط

یک برنامه معمولی ممکن است شامل موارد زیر باشد: تمرینات کششی و انعطاف پذیری برای کمک به بهبود کامل تاندون و جلوگیری از درد طولانی مدت. تمرینات تقویتی برای کمک به بازسازی قدرت تاندون و جلوگیری از آسیب های بعدی. گرما درمانی اولتراسوند برای بهبود گردش خون، که ممکن است به روند بهبودی کمک کند.

استفاده از فیزیوتراپی برای پارگی رباط

اهداف درمان فیزیوتراپی عبارتند از: پیشگیری از تشکیل غیرطبیعی بافت اسکار، سفتی مفاصل، ضعف عضلانی. بازیابی کمبودهای حس عمقی. تسکین درد از طریق تکنیک‌های تحرک مفصل، ماساژ بافت نرم، الکتروتراپی. بهبود کیفیت بافت اسکار با استفاده از تکنیک‌هایی برای هدایت جهتی که ایجاد می‌کند.

مزایای فیزیوتراپی برای پارگی رباط

فیزیوتراپی پیشگیری از تشکیل غیرطبیعی بافت اسکار، سفتی مفاصل، ضعف عضلانی. بازیابی کمبودهای حس عمقی. تسکین درد از طریق تکنیک های تحرک مفصل، ماساژ بافت نرم، الکتروتراپی. بهبود کیفیت بافت اسکار با استفاده از تکنیک هایی برای هدایت جهتی که ایجاد می کند.

فیزیوتراپی برای پارگی رباط

رباط ها مستعد تحریک، رگ به رگ شدن و پارگی هستند. فیزیوتراپی می تواند درد و التهاب را کاهش دهد، ثبات را افزایش دهد و شما را به حالت عادی بازگرداند

فیزیوتراپی برای پارگی رباط مچ پا

فیزیوتراپی در درمان آسیب های رباط مچ پا بسیار موثر است. درمان در ابتدا بر کاهش درد و تورم قبل از توانبخشی مچ پا و بازگرداندن فرد به فعالیت عادی متمرکز است. درمان ممکن است شامل موارد زیر باشد: یخ/سرما درمانی.

فیزیوتراپی برای پارگی رباط زانو

درمان حداقل 48 ساعت اول به ناحیه آسیب دیده استراحت دهید. ممکن است برای جلوگیری از وارد کردن وزن به پای خود به عصا نیاز داشته باشید. · یخ می تواند به کاهش کمک کند

چگونه رباط ها را سریع تر بهبود دهیم؟

زمان بهبود پارگی رباط درجه 2

درمان آسیب های لیگامانی پارگی های درجه 1 و 2 معمولاً تا 6 هفته طول می کشد تا بهبودی کامل و بازگشت به فعالیت های قبلی انجام شود. پارگی درجه 3، بسته به سطح فعالیت هدف، معمولاً بیش از 6 هفته طول می کشد. این به رباط آسیب دیده نیز بستگی دارد.

فیزیو بعد از پارگی رباط

پس از جراحی بازسازی رباط، فیزیوتراپی انجام خواهید داد تا زمانی که به سطح طبیعی فعالیت خود بازگردید. برای اکثر بیماران در مرکز زانو شلبورن، این حدود چهار تا شش ماه طول می کشد. فیزیوتراپی بر بازیابی دامنه کامل حرکت تمرکز دارد که به تسکین درد زانو و تقویت زانو کمک می کند.

فیزیوتراپی برای پارگی رباط قبل از جراحی

با دستان خود روی یک سطح ثابت برای حمایت بایستید. · وضعیت عمودی خود را حفظ کنید. · زانوی پای دیگرتان را خم کنید تا پاشنه پا را به سمت پشتتان بالا بیاورید.