فیزیوتراپی لنف ادم

ادم لنفاوی یک بیماری مزمن است که با افزایش تجمع مایع لنفاوی در بدن مشخص می شود و باعث تورم می شود که می تواند منجر به تغییرات پوستی و بافتی شود.

در مورد فیزیوتراپی برای لنف ادم

درمان لنف ادم ضد احتقان : درمان اولیه برای لنف ادم متوسط تا شدید است و لنف را به حرکت در می آورد و بافت فیبرواسکلروتیک را متلاشی می کند.فیزیوتراپیست ها با آموزش ویژه می توانند به کنترل و مدیریت لنف ادم از طریق درمان کامل ضد احتقان کمک کنند.  شامل چهار بخش از جمله تخلیه لنفاوی دستی است که یک تکنیک عملی ملایم است، مراقبت دقیق از پوست، بانداژ و پوشاک فشر ده است.

فیزیوتراپی خوب برای لنف ادم

به طور سنتی لنف ادم با  مدیریت می شود و بر چهار ستون مراقبت است: فشرده سازی، ماساژ، مراقبت از پوست و ورزش.  استاندارد ممکن است

استفاده از فیزیوتراپی برای لنف ادم

فیزیوتراپی: درمانی موثر برای لنف ادم فیزیوتراپی یک گزینه درمانی ایده آل برای بسیاری از افراد مبتلا به لنف ادم است زیرا یک درمان مبتنی بر ورزش است که می تواند تورم و سایر عوارض جانبی منفی این بیماری را کاهش دهد.

آیا فیزیوتراپی به لنف ادم کمک می کند؟

اگرچه هیچ درمانی برای لنف ادم وجود ندارد، اما فیزیوتراپی و کاردرمانی می تواند به طور چشمگیری علائم آن را کاهش دهد تا بتوانید فعالیت های روزمره خود را از سر بگیرید.

 

مزایای فیزیوتراپی برای لنف ادم

فیزیوتراپی یک گزینه درمانی ایده آل برای بسیاری از افراد مبتلا به لنف ادم است زیرا یک درمان مبتنی بر ورزش است که می تواند تورم و سایر عوارض جانبی منفی این بیماری را کاهش دهد.

فیزیوتراپی لنف ادم چیست؟

درمان لنف ادم بر تسکین تورم در بازوها و پاها با حرکت مایع لنفاوی به خارج از اندام های آسیب دیده تمرکز دارد. همچنین می تواند از تورم اضافی جلوگیری کند.”یک درمانگر لنف ادم می تواند به شما نشان دهد که چگونه از آستین فشاری استفاده کنید، که به فشار دادن مایع از بازو یا پا به سمت مرکز بدن کمک می کند.”

آیا پیاده روی به لنف ادم کمک می کند؟

فعالیت بدنی باعث می‌شود که مایع به سیستم لنفاوی شکم تخلیه شود. پیاده روی، شنا، یوگا، پیلاتس و تای چی همگی ممکن است به تشویق لنف به حرکت کمک کنند. تمرینات کف لگن نیز ممکن است کمک کننده باشد.

در مورد فیزیو برای ادم لنفاوی

لنف ادم اولیه یک بیماری ارثی یا مادرزادی است که باعث ایجاد ناهنجاری در سیستم لنفاوی می شود که اغلب به دلیل جهش ژنتیکی است.

چگونه فیزیوتراپی می تواند به لنف ادم کمک کند؟

برای تورم شدیدتر، فیزیوتراپیست شما ممکن است از یک برنامه درمانی به نام درمان احتقان‌زدایی کامل برای کمک به بهبود جریان مایع لنفاوی استفاده کند. این شامل موارد زیر است: تخلیه لنفاوی دستی، که شبیه یک نوع ماساژ سبک است. یک برنامه تمرینی شخصی.

در مورد لنف ادم و فیزیوتراپی

همانطور که جین رنکین توضیح می دهد لنفودم یک وضعیت پیشرونده و طولانی مدت است که در آن مداخله زودهنگام کارکنان فیزیوتراپی و دیگران حیاتی است. لنف ادم زمانی به وجود می آید که سیستم لنفاوی به طور ناکافی عملکرد خود را در تنظیم تعادل مایع در فضاهای بافتی انجام دهد.

آیا فیزیوتراپی تورم را کاهش می دهد؟

فیزیوتراپی با تجربه و دانش خود می تواند به علائم تورم و التهاب کمک کند. فیزیوتراپیست ها می توانند با موارد زیر کمک کنند: کاهش تورم. تسریع روند التهاب.

لنف ادم قبل و بعد از درمان

لنف ادم در مراحل اولیه را می توان با مداخلات غیرجراحی، از جمله دارو، رژیم غذایی سالم و فشرده سازی دستی درمان کرد.

آیا می توان با لنف ادم ورزش کرد؟

بله، ورزش با لنف ادم ایمن است به شرطی که به چند اصل اساسی توجه کنید. اگر ادم لنفاوی دارید، باید با پوشیدن باندهای فشاری یا لباس های فشاری ورزش کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *