فیزیوتراپی ضربه زانو

حرکت تدریجی زانو بخش اصلی درمان است. ممکن است برخی روش های گرما برای تسکین درد داده شود. تمرینات تقویتی برای عضلات چهارسر ران، همسترینگ و عضلات سرینی انجام می شود. زمانی که بیمار قادر به راه رفتن باشد، آموزش صحیح ایستادن، تعادل، انتقال وزن و راه رفتن به او داده می شود.

فیزیوتراپی زانو ضربه ای

زانوی والگوس یا ناک زانو یک ناهنجاری ساق پا است که وقتی استخوان مفصل زانو زاویه دار باشد و از خط میانی بدن دور شود، ایجاد می شود.

تمرینات فیزیوتراپی زانو

لانژهای کناری بایستید و پاها را به اندازه عرض لگن باز کنید و بازوها را در جلوی سینه قرار دهید. به طور گسترده به سمت چپ گام بردارید. زانو را در حالی که پا با زمین تماس می‌گیرد خم کنید و لگن را به سمت عقب فشار دهید. بایستید و به حالت خنثی برگردید. 10 تا 12 بار تکرار کنید و سپس پاها را عوض کنید.

زانوهای ضربه ای چگونه درمان می شوند؟

جراحی رشد هدایت‌شده، زانوهای ضربه‌ای را با کند کردن رشد در سمت خم شده استخوان اصلاح می‌کند تا طرف دیگر بتواند به عقب برسد. جراح دستگاه های فلزی کوچکی را در قسمت داخلی صفحات رشد اطراف زانو کاشت می کند. قسمت بیرونی زانو به رشد خود ادامه می دهد و باعث می شود پاها صاف تر شوند.

برای ضربه زانو چه کنیم؟

درمان زانوهای ضربه‌ای در بیشتر موارد، زانوهای ضربه‌ای نیازی به درمان ندارند، زیرا این مشکل با رشد کودک خود به خود اصلاح می‌شود. کودک شما نیازی به اجتناب از فعالیت بدنی، پوشیدن بریس های ساق پا یا کفش های حمایتی یا انجام ورزش های خاصی ندارد.

آیا فیزیوتراپی می تواند به ضربه زدن به زانو کمک کند؟

برای کودکان بزرگتر و بزرگسالان مبتلا به ژنو والگوم، یک دوره فیزیوتراپی و تمرینات می تواند به تنظیم مجدد زانوهای آنها کمک کند. همچنین می تواند عضلات اطراف را تقویت کند و از آسیب استرس به سایر مفاصل جلوگیری کند. اگر این تلاش ها موفقیت آمیز نبود، ممکن است جراحی برای تنظیم مجدد زانوهای شما انجام شود.

نقش فیزیوتراپی برای زانوهای ضربه ای

مدیریت فیزیوتراپی: ورزش می تواند به تنظیم مجدد و تثبیت زانوها کمک کند. بسته به تغییر شکل و علت، درمانگر تمریناتی را پیشنهاد می کند که برای تقویت عضلات ساق، لگن و ران طراحی شده است. کشش های خاص نیز ممکن است در تسکین علائم مفید باشد.

نقش فیزیوتراپی در آرتروز زانو

فیزیوتراپیست ها می توانند برنامه های ورزشی موثری برای کمک به عملکرد روزمره شما در مدیریت آرتروز ایجاد کنند. برنامه های ورزشی زانو باعث تقویت عضلات ضعیف اندام تحتانی، کاهش سفتی، کاهش تورم در صورت اجرای صحیح و بهبود تناسب اندام کلی می شود.

درمان فیزیوتراپی ژنو والگوم

همچنین به نام زانو ضربه ای نیز شناخته می شود. تحرک تدریجی زانو بخش اصلی درمان است. برخی روش های گرما ممکن است برای تسکین درد انجام شود. تمرینات تقویتی برای عضلات چهارسر ران، همسترینگ و عضلات سرینی انجام می شود.

تمرینات کوبشی زانو

به پهلوی چپ دراز بکشید و پاها را یکی روی دیگری قرار دهید. پای راست را با زاویه 45 درجه بلند کنید و 1 ثانیه نگه دارید. سپس پا را پایین بیاورید. 10 تا 12 بار تکرار کنید و همین کار را با پای دیگر انجام دهید.

آیا زانوهای ضربه خورده را می توان اصلاح کرد؟

جراحی استئوتومی می‌تواند ناهنجاری‌های شدیدتر یا زانوهای ضربه‌ای را اصلاح کند که تا زمانی که رشد کودک به پایان برسد، به خودی خود بهتر نمی‌شوند. هدف از این روش صاف کردن پاها با تغییر زاویه استخوان ها است. یک جراح این کار را با بریدن و تراز کردن مجدد استخوان بالا یا زیر زانو انجام می دهد.

آیا فیزیوتراپی می تواند زانوهای زانو را رفع کند؟

چه چیزی به ضربه زدن زانو کمک می کند؟

در بیشتر موارد، زانوهای ضربه‌ای نیازی به درمان ندارند، زیرا این مشکل با رشد کودک خود را اصلاح می‌کند. کودک شما نیازی به اجتناب از فعالیت بدنی، پوشیدن بریس های ساق پا یا کفش های حمایتی یا انجام ورزش های خاصی ندارد.

چه عضلاتی باعث کوبش زانو می شوند؟

عضلات لگن، مچ پا، همسترینگ و عضلات چهارسر ران شما برای حمایت از زانوهای شما حیاتی هستند. اگر هر یک از این عضلات ضعیف یا بیش از حد سفت باشد، ممکن است زانوهای ناخوشایند را تجربه کنید. تقویت و اصلاح این عضلات می تواند به حمایت از مفصل زانو و معکوس کردن برخی موارد ژنو والگوم کمک کند.

زمان مشاوره پزشکی برای ضربه زدن به زانوها

چه زمانی باید مشاوره پزشکی دریافت کرد. زانوهای ضربی در کودکان معمولاً دلیلی برای نگرانی نیست و باید با بزرگتر شدن فرزندتان بهبود یابد. با این حال، اگر: فاصله بین مچ پاها بیشتر از 8 سانتی متر است در حالی که زانوها را کنار هم ایستاده اید، به پزشک عمومی مراجعه کنید.

آیا فیزیوتراپی می تواند به ضربه زدن به زانو کمک کند؟

بهترین راه برای اصلاح این وضعیت از طریق یک برنامه کامل توانبخشی کامل بدن است. تثبیت ستون فقرات کمری و باسن از طریق تمرینات تقویتی و بازآموزی عصبی عضلانی کلید یک برنامه توانبخشی موفق است.

آیا می توانید از ضربه زدن زانو جلوگیری کنید؟

در بیشتر مواقع نمی توان از ژنو والگوم پیشگیری کرد. با این حال، گزینه های درمانی مختلفی در دسترس است که ممکن است به کاهش برخی از علائم کمک کند. اگر پزشک بتواند علت را شناسایی و درمان کند، ممکن است از زانویی که به دلیل یک بیماری زمینه‌ای ایجاد می‌شود، جلوگیری کرد.

چند جلسه فیزیو برای درد زانو؟

به طور متوسط 5-6 جلسه مورد نیاز است. اگر جراحی مانند تعویض زانو یا بازسازی ACL داشته اید، ممکن است به درمان های بیشتری نیاز باشد.

دلیل کوبیدن زانوها چیست؟

شرایط ژنتیکی مانند دیسپلازی های اسکلتی یا بیماری متابولیک استخوان مانند راشیتیسم می تواند باعث ایجاد زانوهای ضربی شود. چاقی می‌تواند به ضربات زانو کمک کند یا باعث ناهنجاری‌های راه رفتن شود که شبیه زانوهای ضربه‌ای است.

آیا می توانید زانوهای ضربه ای ایجاد کنید؟

بزرگسالان گاهی اوقات ممکن است به زانوهای ضربه ای مبتلا شوند. این موارد اغلب با مشکلات مفصلی مانند آرتروز یا آرتریت روماتوئید همراه است.

آیا فیزیوتراپی برای ضربه زانو خوب است؟

برای اکثر افراد مبتلا به ژنو والگوم، ورزش می تواند به تنظیم مجدد و تثبیت زانوهای آنها کمک کند. پزشک یا فیزیوتراپ شما می‌تواند راه رفتن شما را ارزیابی کند و تمرین‌هایی را برای تقویت عضلات پا، لگن و ران شما پیشنهاد دهد. کشش های خاص نیز ممکن است در تسکین علائم مفید باشد.

ضربان زانو طبیعی است؟

زانوهای کوبشی در کودکان سالم زیر 6 یا 7 سال نسبتاً رایج است و فقط بخشی طبیعی از رشد و تکامل است. پاها معمولاً با رشد کودک به تدریج صاف می شوند، اگرچه زانوهای ضربی خفیف می توانند تا بزرگسالی ادامه داشته باشند.