فیزیوتراپی ریه

فیزیوتراپی قفسه سینه (یا CPT) نوعی فیزیوتراپی است که به پاکسازی ترشحات راه هوایی مانند مخاط کمک می کند و جریان هوا را به داخل ریه ها بهبود می بخشد. اغلب به آن درمان پاکسازی راه های هوایی (یا ACT) می گویند.

در مورد فیزیوتراپی ریه

فیزیوتراپی با ارائه توانبخشی ریوی (آموزش ورزشی، آموزش و پشتیبانی)، آموزش فعالیت بدنی، پاکسازی راه های هوایی و تمرینات تنفسی نقش مهمی در مدیریت بیماری ریه ایفا می کند.

همه چیز در مورد فیزیوتراپی

فیزیوتراپیست ها از طریق حرکت و ورزش، درمان دستی، آموزش و مشاوره به افراد آسیب دیده، بیماری یا ناتوانی کمک می کنند. آنها سلامتی را برای افراد در هر سنی حفظ می کنند و به بیماران کمک می کنند تا درد را مدیریت کنند و از بیماری جلوگیری کنند.

فیزیوتراپی روی ریه ها

فیزیوتراپی قفسه سینه (CPT یا Chest PT) یک تکنیک پاکسازی راه هوایی (ACT) برای تخلیه ریه ها است و ممکن است شامل ضربه زدن (کف زدن)، لرزش، تنفس عمیق و خفگی یا سرفه باشد.فیزیوتراپی تنفسی یا فیزیوتراپی قفسه سینه یک حوزه تخصصی از فیزیوتراپی است که به افراد مبتلا به بیماری ریوی کمک می کند تا عملکرد ریه و تحمل ورزش خود را به حداکثر و حفظ کنند.

فیزیو برای تنگی نفس

فیزیوتراپی می تواند به تسکین علائم مرتبط با سیستم تنفسی ما، از جمله تنگی نفس، کاهش حجم ریه و اختلال در پاکسازی راه هوایی کمک کند. تیم فیزیوتراپیست ما در درمان بیماری های ریه و قفسه سینه مهارت بالایی دارند و می توانند طیف وسیعی از تمرینات تنفسی آرام را به شما آموزش دهند.

سابقه فیزیوتراپی برای ریه ها

این مقاله یک تاریخچه مختصر (و تا حدودی ذهنی) از توانبخشی ریوی را ارائه می دهد و بر توسعه مولفه ورزش تأکید می کند.

نکاتی برای بهبود عملکرد ریه

تمرینات قدرتی مانند اسکات، پیاده روی سریع، لانژ یا فشار بر روی دیوار ارزش تلاش برای بهبود سلامت ریه را دارند. چه جوان باشید و چه پیر، توانا و یا با یک بیماری مزمن یا ناتوانی زندگی می کنید، فعالیت بدنی می تواند به سالم ماندن ریه های شما کمک کند.

چگونه فیزیوتراپی ریه انجام دهیم؟

تکنیک‌های درمانی ممکن است شامل موارد زیر باشد: تنفس عمیق آرام. تنفس در قسمت‌های مختلف ریه‌ها. افزایش حجم دمی. ضربات و لرزش قفسه سینه. تخلیه وضعیتی. کاهش فشار هنگام سرفه. آموزش استفاده صحیح از استنشاقی. تنفس و تمرینات قلبی عروقی.

استفاده از فیزیوتراپی برای ریه ها

فیزیوتراپی در توانبخشی ریوی برای کمک به انبساط ریه ها، آرامش تنفس، بهبود اکسیژن رسانی، افزایش آرامش، بهبود آمادگی ریوی، کاهش شدت حملات آسم و کروپ استفاده می شود.

فیزیو تنفسی چه می کند؟

فیزیوتراپی تنفسی اصطلاحی است که برای توصیف شغل یک فیزیوتراپیست متخصص استفاده می شود که به درمان، آموزش و مشاوره بیمارانی که با ریه ها و تنفس خود مشکل دارند کمک می کند.

فیزیوتراپی قفسه سینه

فیزیوتراپی قفسه سینه شامل تعدادی تکنیک فیزیکی برای کمک به حذف مخاط اضافی از مجاری تنفسی و بهبود تنفس است. هدف کمک به بیماران برای تنفس آزادتر و رساندن اکسیژن بیشتر از طریق جریان خون به تمام قسمت های بدن است.

تمرینات فیزیوتراپی ریه

به این ترتیب: راحت بنشینید و شانه های خود را عقب ببرید. به آرامی و عمیق نفس بکشید. در حین بازدم، چانه خود را پایین بیاورید. نفس بکشید، در حالی که به آرامی سر خود را به حالت خنثی برگردانید. سر خود را از این طرف به سمت دیگر تکان دهید، به آرامی و به طور طبیعی با نفس خود حرکت کنید.

معایب فیزیوتراپی برای ریه ها

تیم فیزیوتراپیست ما در درمان بیماری های ریه و قفسه سینه مهارت بالایی دارند و می توانند طیف وسیعی از تمرینات تنفسی آرام را به شما آموزش دهند.

تمرینات فیزیوتراپی ریه

تمریناتی برای بهبود سلامت ریه مرحله 1: تنفس عمیق در حالی که روی پشت خود هستید. به پشت دراز بکشید و زانوهای خود را خم کنید تا کف پاها روی تخت یا زمین قرار گیرند. مرحله 2: نفس عمیق در حالی که روی شکم خود هستید. مرحله 3: تنفس عمیق در حالت نشسته. مرحله 4: تنفس عمیق در حالت ایستاده.

فیزیوتراپی قفسه سینه برای پنومونی

فیزیوتراپی قفسه سینه به طور گسترده ای به عنوان درمان کمکی برای پنومونی استفاده می شود. تصور می شود فیزیوتراپی به حذف ترشحات التهابی، ترشحات نای برونش و انسداد راه هوایی کمک می کند و مقاومت راه هوایی را برای بهبود تنفس و افزایش تبادل گاز کاهش می دهد.

فیزیوتراپی قفسه سینه برای کووید

برای بیماران مبتلا به COVID-19، هدف فیزیوتراپی قفسه سینه کاهش تنگی نفس و تسکین اضطراب و افسردگی در کوتاه مدت است .در بلندمدت، بهبود عملکردهای فیزیکی است که به نوبه خود کیفیت زندگی را بهبود می بخشد و به بازگشت کمک به جامعه کمک می کند

دستگاه فیزیوتراپی قفسه سینه

فیزیوتراپی قفسه سینه (CPT) با درناژ برونش، درمان استاندارد برای تحرک و حذف ترشحات راه هوایی در بسیاری از انواع اختلالات تنفسی به ویژه در بیماری مزمن ریه مانند فیبروز کیستیک، بروشکتازی، برونشیت، آسم برونش، سندرم دیسکینزی مژگانی اولیه است.

موارد منع مصرف فیزیوتراپی قفسه سینه

موارد منع مصرف فیزیوتراپی قفسه سینه همگی نسبی هستند و شامل موارد زیر می شوند: دیاتز خونریزی دهنده (از جمله ضد انعقاد درمانی) ناراحتی ناشی از موقعیت های فیزیکی یا دستکاری ها. افزایش فشار داخل جمجمه. هموپتیزی اخیر. شکستگی های دنده ها. شکستگی های مهره ای یا پوکی استخوان.

 

چگونه فیزیوتراپی به بیماری سکته مغزی کمک می کند؟

Physios همچنین به بیماران کمک می کند تا تنگی نفس ناشی از COPD را مدیریت کنند. آنها می توانند از تمرینات موقعیت یابی و تنفسی استفاده کنند، در مورد چگونگی سرعت بخشیدن به فعالیت خود توصیه کنند و راه های مقابله را به شما نشان دهند.

 

فیزیوتراپی بعد از جراحی ریه

هدف برخی از مداخلات فیزیوتراپی و درمان های کمکی بهبود انبساط ریه و افزایش حجم و ظرفیت ریه پس از جراحی قفسه سینه است.

در مورد فیزیوتراپی برای ریه ها

فیزیوتراپی قفسه سینه از تکنیک های مکانیکی مانند ضربه قفسه سینه، درناژ وضعیتی و لرزش برای کمک به پاکسازی ترشحات از ریه ها استفاده می کند.

فیزیو برای سرطان ریه

فیزیوتراپی در سرطان ریه باید تجویز و ارائه مداخلات ورزشی باشد. فعالیت بدنی و ورزش اجزای حیاتی هستند که سه جنبه اصلی زنجیره سرطان را هدف قرار می دهند: پیشگیری، مرگ و میر و عوارض.

چگونه ریه ها را تقویت کنیم؟

هم فعالیت‌های هوازی و هم فعالیت‌های تقویت‌کننده عضلات می‌توانند برای ریه‌های شما مفید باشند. فعالیت‌های هوازی مانند پیاده‌روی، دویدن یا طناب‌زدن به قلب و ریه‌های شما تمریناتی را می‌دهد که برای عملکرد مؤثر به آن نیاز دارند.

چگونه ماهیچه های ریه را بهبود دهیم؟

فعالیت‌های هوازی مانند پیاده‌روی، دویدن یا طناب‌زدن به قلب و ریه‌های شما تمریناتی را می‌دهد که برای عملکرد مؤثر به آن نیاز دارند. فعالیت‌های تقویت‌کننده عضله مانند وزنه‌برداری یا پیلاتس باعث افزایش قدرت مرکزی بدن، بهبود وضعیت بدنی و تقویت عضلات تنفسی شما می‌شود.

چه چیزی باعث سلامت ریه می شود؟

مصرف یک رژیم غذایی سرشار از غذاها و نوشیدنی های مغذی راهی هوشمندانه برای حمایت و محافظت از سلامت ریه است. قهوه، سبزیجات برگ‌دار تیره، ماهی‌های چرب، فلفل، گوجه‌فرنگی، روغن زیتون، صدف، زغال اخته و کدو تنبل تنها نمونه‌هایی از غذاها و نوشیدنی‌هایی هستند که برای عملکرد ریه مفید هستند.

آیا ورزش برای بیماری های ریوی مفید است؟

تحقیقات نشان داده است که ورزش برای افراد مبتلا به بیماری مزمن ریوی بسیار مفید است. ورزش سلامت و تندرستی شما را بهبود می بخشد، تناسب اندام شما را حفظ می کند و علائمی مانند تنگی نفس را کاهش می دهد.

چه چیزی باعث بهبودی ریه می شود؟

سبزیجات برگ‌دار مانند بوک چوی، اسفناج و کلم پیچ منبع غنی از کاروتنوئیدها، آهن، پتاسیم، کلسیم و ویتامین‌ها هستند. این مواد مغذی دارای اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی هستند که می تواند به کاهش التهاب ریه و ارتقای سلامت کلی کمک کند.

در مورد آیا ورزش به ریه ها کمک می کند؟

هنگامی که ورزش می کنید، ریه ها و قلب شما سخت کار می کنند. آنها با هم اکسیژن را وارد بدن کرده و به ماهیچه های مورد استفاده می رسانند. این کار گردش خون را بهبود می بخشد و بافت اطراف ریه ها را تقویت می کند و به عملکرد آنها کمک می کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *