فیزیوتراپی تعویض مفصل زانو

فیزیوتراپی پس از تعویض کامل زانو بسیار مهم است که بلافاصله پس از تعویض کامل زانو، یک دوره فیزیوتراپی شدید را شروع کنید تا از موفقیت جراحی اطمینان حاصل کنید، برای تضمین بازگشت عملکرد کامل یا تقریباً کامل زانو و افزایش طول عمر برای زانو.

آیا بعد از تعویض مفصل زانو به فیزیو درمانی نیاز دارید؟

فیزیوتراپی نقش بسیار مهمی در روند بهبودی پس از جراحی تعویض مفصل زانو دارد. این به بازیابی قدرت و دامنه حرکت کمک می کند و در عین حال به بیماران امکان می دهد سریعتر به فعالیت های روزمره خود بازگردند. بعد از جراحی تعویض زانو، ممکن است شما را تشویق کنند تا در اسرع وقت روی پاهای خود بایستید.البته، بسته به شرایط فردی شما، این از بیمار به بیمار دیگر متفاوت است. با این حال، به طور کلی، می توانید حدود 3 تا 4 هفته فیزیوتراپی رسمی از متخصصین ما انتظار داشته باشید.

سابقه فیزیوتراپی برای تعویض مفصل زانو

در سال 1968، اولین عمل جراحی تعویض کامل زانو تکمیل شد.

انواع فیزیوتراپی برای تعویض مفصل زانو:

فیزیوتراپی شما شامل موارد زیر خواهد بود:

  • سرما درمانی (یخ)
  • فشرده سازی و ارتفاع
  • بسیج کشکک
  • پیاده روی (پیاده روی)
  • دامنه فعال تمرینات حرکتی
  • تقویت عضلات چهارسر ران و همسترینگ.
  • کشش عضلات چهار سر، همسترینگ و ساق پا.
  • تقویت مفصل ران، مچ پا و عضلات در پای بدون آسیب.

ورزش فیزیوتراپی برای تعویض مفصل زانو

ورزش‌ها و فعالیت‌های پیشرفته در حالت ایستاده با کمک واکر یا عصا، ران خود را بلند کرده و زانوی خود را تا جایی که می‌توانید خم کنید. 5 تا 10 ثانیه در این حالت بمانید. زانوی خود را صاف کنید، ابتدا با پاشنه خود زمین را لمس کنید. چندین بار تکرار کنید تا خسته شوید. این تمرین باید 2 دقیقه طول بکشد.

چگونه فیزیوتراپی زانو را در خانه انجام دهیم؟

اسکوات با توپ/دیوار چند فوت جلو بروید و فاصله استخوان ران پاها را از هم دور نگه دارید. باسن و زانوهای خود را خم کنید تا ران‌هایتان تقریباً موازی زمین شوند. پشت خود را صاف نگه دارید و زانوهای خود را روی مچ پا قرار دهید، نه جلوی آن. باسن خود را منقبض کنید تا به موقعیت شروع خود برگردید.

استفاده از فیزیوتراپی برای تعویض مفصل زانو

در اینجا 3 دلیل برای نیاز به فیزیوتراپی پس از جراحی تعویض مفصل آورده شده است: افزایش شانس موفقیت. شما باید به استفاده از اندام جدید خود عادت کنید و رشد عضلانی اطراف ناحیه آسیب دیده را تشویق کنید. کاهش درد هماهنگی بهتر

نقش فیزیوتراپی برای تعویض مفصل زانو

فیزیوتراپیست تمریناتی را برای تقویت عضلات اطراف زانوی جدید به شما ارائه می دهد. او همچنین به شما یاد می دهد که چگونه کارهای روزانه مانند نشستن و برخاستن از رختخواب، استفاده از عصا، استفاده ازسرویس بهداشتی و غیره را انجام دهید.

فواید فیزیوتراپی برای درد زانو

فیزیوتراپی می تواند به کاهش درد، تورم و سفتی زانو کمک کند و می تواند عملکرد مفصل زانو شما را بهبود بخشد. همچنین می‌تواند راه رفتن، خم شدن، زانو زدن، چمباتمه زدن و نشستن را با افزایش قدرت عضلات اطراف زانو و بهبود آهسته دامنه حرکتی و تحرک آن آسان‌تر کند.

فیزیوتراپی برای جراحی زانو

فیزیوتراپی شما شامل موارد زیر خواهد بود: کرایوتراپی (یخ) فشرده سازی و بلند کردن کشکک. حرکت در راه رفتن (پیاده روی) دامنه فعال تمرینات حرکتی. تقویت عضلات چهارسر ران و همسترینگ. کشش عضلات چهار سر، همسترینگ و ساق پا. تقویت عضلات ران، مچ پا و عضلات بدون تکان دادن پا.

که چه نوع جایگزینی زانو بهترین است؟

جراحی PKR چند مزیت کلیدی دارد، از جمله اقامت کوتاه‌تر در بیمارستان، دوره نقاهت و توانبخشی سریع‌تر، درد کمتر پس از جراحی، و تروما و از دست دادن خون کمتر. در مقایسه با افرادی که TKR دریافت می کنند، افرادی که PKR دریافت می کنند اغلب گزارش می دهند که زانوی آنها بهتر خم می شود و احساس طبیعی تری دارند.

بهترین جایگزین برای تعویض مفصل زانو چیست؟

در اینجا پنج گزینه کم تهاجمی وجود دارد که شما و جراح ارتوپدتان می توانید قبل از انجام عمل جراحی تعویض زانو امتحان کنید: فیزیوتراپی. آرتریت زانو معمولاً مفصل زانو را دردناک و سفت می کند. داروها تزریقات جراحی آرتروسکوپی.
استئوتومی.

فیزیوتراپی بعد از تعویض مفصل زانو چه مدت

شما تا 12 هفته روی فیزیوتراپی کار خواهید کرد. اهداف شما شامل بهبود سریع تحرک و دامنه حرکتی شما – احتمالاً تا 120 درجه – و افزایش قدرت در زانو و عضلات اطراف است.

بعد از تعویض زانو چه زمانی باید فیزیو را شروع کنم؟

پس از جراحی، مهم است که تحت درمان فیزیوتراپی مناسب قرار بگیرید تا بتوانید قدرت و دامنه حرکتی لازم برای راه رفتن را به دست آورید. این کار معمولاً پس از حدود شش هفته انجام می‌شود، زمانی که پزشکان احساس می‌کنند به اندازه کافی خوب هستید که می‌توانید فعالیت‌های شدید را بدون فشار زیاد به خودتان انجام دهید.

آیا فیزیوتراپی می تواند از تعویض مفصل زانو جلوگیری کند؟

اگر زانو درد دارید، ممکن است بتوانید با همکاری با فیزیوتراپیست برای بهبود قدرت و انعطاف عضلات حمایت کننده و حرکت دهنده زانو، نیاز به جراحی را به تعویق بیندازید. این آموزش حتی می تواند به شما کمک کند تا از جراحی به طور کامل اجتناب کنید.

در مورد فیزیوتراپی برای بیماران تعویض مفصل زانو

شروع یک دوره فیزیوتراپی شدید بلافاصله پس از تعویض کامل زانو برای اطمینان از موفقیت جراحی، تضمین بازگشت عملکرد کامل یا تقریباً کامل در زانوی شما و افزایش طول عمر برای تعویض مفصل زانو بسیار مهم است.

در مورد چه نوع فیزیوتراپی برای تعویض مفصل زانو

در بیشتر موارد، فیزیوتراپیست برای کمک به تقویت عضلات اطراف زانو، بالا بردن مستقیم ساق پا، بالا بردن ساق پا و کشش اندام تحتانی را توصیه می کند. آنها همچنین ممکن است تمریناتی را توصیه کنند که به طور خاص عضلات چهارسر ران، همسترینگ و باسن را نیز هدف قرار می دهند.

فیزیو زانو بعد از جراحی

برخی از پزشکان بلافاصله پس از جراحی زانوی شما را در دستگاهی قرار می دهند که به آرامی و زانوی شما را خم و صاف می کند. این حرکت غیرفعال پیوسته یا CPM نامیده می شود. این اغلب همراه با نوعی درمان سرد استفاده می شود که ممکن است شامل جریان آب سرد باشد که از طریق شیلنگ ها و پدهای اطراف زانو شما گردش می کند.

در مورد فیزیوتراپی برای جراحی زانو

درمان رسمی فیزیوتراپی در یک کلینیک مناسب، سه بار در هفته طی دو هفته پس از جراحی توصیه می شود. فیزیوتراپیست شما ممکن است از جریان تداخلی یا (IFC) برای کمک به کاهش تورم و درد استفاده کند. با این کار حرکت دادن زانوی شما آسان تر می شود.

درباره فیزیوتراپیست برای تعویض مفصل زانو

تعویض زانو به کاهش علائم و بهبود عملکرد زانو کمک می کند. همچنین ضروری است که جراحی تعویض کامل زانو با یک جراحی جامع انجام شود

چگونه تعویض کامل زانو را توانبخشی کنیم؟

برای افزایش تحرک، برای مدت کوتاهی راه بروید – ابتدا در داخل خانه، سپس بیرون. به آرامی از پله ها بالا بروید، کارهای خانه را انجام دهید و روی سایر فعالیت های روزمره کار کنید. به انجام تمرینات تقویت زانو که از فیزیوتراپ بیمارستان یاد گرفتید ادامه دهید.

آیا فیزیوتراپی بعد از تعویض مفصل زانو لازم است؟

در تمام مراحل بهبودی، فیزیوتراپی ضروری است. کار با فیزیوتراپیست نه تنها به تسکین درد کمک می کند، بلکه به تقویت عضلات زانو، بهبود دامنه حرکتی، از سرگیری زندگی مستقل زودتر و جلوگیری از عوارض احتمالی کمک می کند.

آیا فیزیوتراپی بعد از تعویض زانو دردناک است؟

فیزیوتراپی پس از جراحی تعویض مفصل زانو متأسفانه، پاسخ مثبت است، احتمالاً آسیب خواهد دید. این نباید دردناک باشد، اما توانبخشی تعویض مفصل زانو بسیار دشوار است. بدن شما به طور طبیعی می خواهد از مفصل جدید محافظت کند و احساس بهتری دارد که آن را در حالت استراحت و تکیه بر بالش نگه دارید.

 

مدت زمان توانبخشی برای تعویض مفصل زانو چقدر است؟

با مراقبت مناسب پس از تعویض زانو، از جمله فیزیوتراپی، می توانید به کارهایی که دوست دارید انجام دهید، با زمان بهبودی معمولاً 2-3 ماه بازگردید.

بعد از جراحی زانو چقدر فیزیوتراپی است؟

جراح ارتوپد و فیزیوتراپیست شما ممکن است توصیه کند که روزانه 20 تا 30 دقیقه یا حتی 2 تا 3 بار در روز ورزش کنید. و به مدت 30 دقیقه، 2 تا 3 بار در روز در طول نقاهت اولیه خود پیاده روی کنید.

توانبخشی برای تعویض مفصل زانو چیست؟

مجموعه ای از تمرینات است که بعد از جراحی انجام می دهید. این به شما کمک می کند دامنه حرکتی و قدرت زانوی خود را بازگردانید. شما با پزشک و فیزیوتراپیست خود برای برنامه ریزی این برنامه ورزشی کار خواهید کرد.

در مورد فیزیوتراپی زانو بعد از جراحی

برای کمک به شروع بازیابی حرکت زانو می توان از تمرینات دامنه حرکتی ملایم استفاده کرد. می توانید یک سری تمرینات تقویتی برای عضلات ران و ساق پا نیز شروع کنید. با بهبود وضعیت شما، ممکن است برای جلسات درمانی خود با ویلچر به باشگاه فیزیوتراپی منتقل شوید.

 

فیزیوتراپی پس از تعویض کامل زانو

اکثر افراد فیزیوتراپی را در طول بستری خود، در عرض 24 ساعت پس از جراحی شروع می کنند. معمولاً تمرینات دامنه حرکتی و تقویتی، سرما درمانی و تمرین راه رفتن شروع می شود و قبل از ترخیص از بیمارستان یک برنامه ورزشی در منزل تجویز می شود.

آیا شنا درمان خوبی برای تعویض مفصل زانو است؟

شنا کردن. شنا یک فعالیت تحمل وزن نیست، بنابراین یک راه عالی برای ورزش کردن بدون وارد کردن فشار به زانوی مصنوعی است. انواع دیگر تمرینات در آب مانند ایروبیک آبی نیز انتخاب خوبی هستند. بسیاری از افراد با تعویض زانو می توانند 3 تا 6 هفته پس از جراحی شنا را از سر بگیرند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *