فیزیوتراپی اسپوندیلوز کمری

فیزیوتراپی برای اسپوندیلوز کمری. برنامه فیزیوتراپی شما شامل طیف وسیعی از حرکات و تمرینات تقویتی برای ستون فقرات کمری است تا به تحرک بیشتر آن کمک کند. روش های کنترل درد از جمله TENS و واکس درمانی استفاده خواهد شد. ماساژ ممکن است برای شل کردن عضلات اطراف ستون فقرات استفاده شود.

بهترین درمان برای اسپوندیلوز کمر چیست؟

گزینه های درمان اسپوندیلوز کمری خوشبختانه، اسپوندیلوز کمر اغلب بدون جراحی قابل درمان است. گزینه های درمانی پزشکی شامل مسکن ها، شل کننده های عضلانی، داروهای ضد التهابی و تزریق استروئید است. فیزیوتراپی و سرد و گرم درمانی نیز برای کاهش درد مفید هستند.

چه ورزش برای اسپوندیلوز کمری خوب است؟

متخصص ستون فقرات شما ممکن است 3 حرکت کششی و تمرینی را برای جلوگیری از درد و سفتی اسپوندیلوز کمری توصیه کند: کج شدن لگن، لیفت زانو، و چرخش.

آیا پیاده روی برای اسپوندیلوز کمر مفید است؟

حرکت ساده پیاده روی یکی از بهترین کارهایی است که می توانیم برای کمردرد مزمن انجام دهیم. ده تا پانزده دقیقه پیاده روی دو بار در روز به کاهش کمردرد کمک می کند. اگر ترجیح می‌دهید و/یا می‌توانید این فعالیت را با یک نوع ورزش شدیدتر جایگزین کنید.

آیا فیزیوتراپی برای اسپوندیلیت خوب است؟

فیزیوتراپی در بیماران مبتلا به اسپوندیلیت آنکیلوزان مفید است و در حالی که تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، گسترش برنامه‌های ورزشی سنتی که شامل اجزای هوازی و قلبی تنفسی همراه با آموزش بیمار می‌شود، ممکن است نتایج را برای بیماران مبتلا به اسپوندیل آرتریت محوری غیررادیوگرافی نیز بهبود بخشد.

انواع فیزیوتراپی برای اسپوندیلوز کمری:

• آب درمانی
  • تمرینات تعادل
  • تنظیم مجدد وضعیتی
  • ارزیابی ارگونومیک

نگرش فیزیوتراپی خوب برای اسپوندیلوز کمری

مدیریت فیزیوتراپی بر کاهش سطح درد و همچنین بهینه سازی عملکرد فیزیکی از طریق استفاده از فیزیوپدی تثبیت کننده، تقویت کننده و استئوآرتریت کمری تمرکز دارد. استئوآرتریت ستون فقرات وجود دژنراسیون دیسک و تشکیل استئوفیت است (که به آن “تغییر دژنراتیو” ستون فقرات گفته می شود). دژنراسیون باعث مهره ها می شود .

نکات فیزیوتراپی برای اسپوندیلوز کمری

حلقه کردن (کرانچ) به پشت و در حالت دراز کشیدن قلاب دراز بکشید (زانوها خم شده و پاها روی زمین). همانطور که بلند می شوید، بازدم کنید. همانطور که پایین می آیید، دم کنید. 10 بار تکرار کنید و تا 3 ست کار کنید.

نقش فیزیوتراپی در اسپوندیلوز گردنی

درمان فیزیوتراپی اسپوندیلوز گردن اغلب شامل یک برنامه ورزشی خانگی برای افزایش دامنه حرکتی و کنترل ماهیچه های گردن است. سایر درمان های فیزیوتراپی ممکن است شامل موارد زیر باشد: توصیه های وضعیتی ارگونومیک. ماساژ دادن.

آیا گرما برای اسپوندیلوز کمری خوب است؟

اگر با درد یا ناراحتی مزمنی زندگی می‌کنید که بیش از چهار هفته طول می‌کشد، گرما ممکن است به شل شدن بافت‌های ناحیه و کاهش سیگنال‌های درد کمک کند. گرما همچنین می‌تواند رگ‌های خونی پشت شما را به گشاد شدن تشویق کند، که می‌تواند باعث بهبودی شود.

آیا می‌توانید با اسپوندیلوز کمری کار کنید؟

باید محدودیت هایی در بلند کردن اجسام سنگین، خم شدن بیش از حد، پیچش یا خم شدن وجود داشته باشد و از انجام هر گونه کار یا فعالیت تفریحی که باعث ایجاد استرس در ستون فقرات کمری می شود خودداری شود. پزشک شما یک برنامه توانبخشی را ترسیم می کند تا شما را در اسرع وقت به فعالیت های خود بازگرداند .

درمان دائمی اسپوندیلوز کمری

درمان باید متناسب با هر بیمار باشد و شامل تمرینات ایزومتریک تحت نظارت، آموزش مجدد حس عمقی، درمان دستی و وضعیت بدن باشد.

تمرینات اسپوندیلوز کمری

درمان خانگی اسپوندیلوز کمری

باید یک حوله را در آب داغ فرو کنید، آن را فشار دهید و روی ناحیه آسیب دیده بمالید. البته لازم به ذکر است که فقط باید چند روز قبل از اعمال گرما از یخ استفاده کرد زیرا گرما می تواند روند التهابی را تشدید کند. یخ یکی از بهترین درمان های خانگی برای اسپوندیلوز کمر است.

آیا اسپوندیلوز کمر جدی است؟

اسپوندیلوز کمری معمولاً نسبتاً خفیف است و می توان آن را به صورت محافظه کارانه (بدون جراحی) مدیریت کرد. با این حال، اگر علائم نادیده گرفته شوند و شدیدتر شوند، جراحی ممکن است یک گزینه باشد و بنابراین بهبودی بسیار طولانی‌تر خواهد بود.

آیا فیزیوتراپی می تواند اسپوندیلوز کمری را درمان کند؟

اسپوندیلوز کمری آرتریت کمر است که معمولا افراد بالای 60 سال را مبتلا می کند. فیزیوتراپی می تواند علائم اسپوندیلوز کمری را کاهش دهد.

در مورد فیزیوتراپی برای اسپوندیلولیستزی کمری

مدیریت فیزیوتراپی. اسپوندیلولیستزیز ابتدا باید با درمان محافظه کارانه که شامل فیزیوتراپی، استراحت، دارو و بریس است، درمان شود.

پیاده روی برای اسپوندیلوز کمری مفید است

پیاده روی ماهیچه های حمایت کننده از ستون فقرات شما را تقویت می کند عضلات تنه، هسته و کمر (کمر) نقش حیاتی در حفظ ثبات و حرکت کمر شما دارند. این ماهیچه‌ها می‌توانند در اثر یک سبک زندگی کم تحرک ضعیف و ضعیف شوند و باعث ناهماهنگی ستون فقرات شوند.

در مورد تمرینات فیزیوتراپی اسپوندیلوز کمری

در حالت خوابیده به پشت دراز بکشید (زانوها خم شده و پاها روی زمین). دست ها و بازوهای خود را روی سینه خود رد کنید. به آرامی سر، گردن، قسمت بالایی پشت و شانه های خود را از زمین بلند کنید. همانطور که بلند می شوید، بازدم کنید.

آیا می توانید با اسپوندیلوز کمری کار کنید

اگر مورد اسپوندیلوز شما منجر به فشرده سازی ریشه شود، می تواند بر هماهنگی و توانایی راه رفتن شما تأثیر بگذارد. ممکن است نتوانید کارهایی را انجام دهید که نیاز به کار فیزیکی دارند و ضعف یا بی حسی در انگشتان شما می تواند شما را از وارد کردن داده ها، حالت دادن به مو و سایر کارهایی که شامل مهارت دستی است باز دارد.

آیا اسپوندیلوز کمری قابل برگشت است؟

از آنجایی که اسپوندیلوز ستون فقرات کمری یک بیماری دژنراتیو است، هیچ درمان دائمی برای آن وجود ندارد، اما گزینه های درمانی مختلفی وجود دارد که می تواند روند را کاهش دهد، علائم را کاهش دهد و کیفیت زندگی بیمار را بهبود بخشد.

آیا اسپوندیلوز کمری می تواند ناشی از آسیب باشد؟

اسپوندیلوز معمولاً به دلایل طبیعی ایجاد می شود، اما ضربه یا آسیب به ستون فقرات می تواند علائم را تشدید کند. حمایت از وزن بدن در طول زمان می تواند منجر به شرایطی شود که می تواند به عنوان اسپوندیلوز شناخته شود، از جمله دژنراسیون دردناک دیسک.