فیزیوتراپی مفاصل

فیزیوتراپی بخش مهمی از درمان برای اکثر افراد مبتلا به آرتریت است. فیزیوتراپیست ها بخشی از تیمی از متخصصان مراقبت های بهداشتی هستند که به شما کمک می کنند تا زندگی فعال و مستقل خود را هم در خانه و هم در محل کار از سر بگیرید یا حفظ کنید. آنها در ارزیابی حرکت متخصص هستند و همچنین می توانند به شما نشان دهند که چگونه از مفاصل خود محافظت کنید.

 

تاریخچه فیزیوتراپی مفاصل

اعتقاد بر این است که علم فیزیوتراپی در اوایل 400 سال قبل از میلاد توسط پزشکان بقراط و جالینوس انجام شده است زیرا آنها از تکنیک های درمانی دستی، ماساژ و روش های آب درمانی در درمان بیماران خود حمایت می کردند.

 

نکات فیزیوتراپی برای مفاصل

تمرینات کششی برای کمک به کاهش درد و گرفتن بهترین حرکت از مفاصل. تمرینات تقویتی برای ایجاد یا حفظ قدرت در عضلاتی که مفاصل شما را پشتیبانی می کنند. تمرینات تناسب اندام عمومی، که برای عمومی شما مهم هستند

استفاده از فیزیوتراپی برای مفاصل

ماساژ یا دستکاری برای کاهش سفتی و درد، شل کردن عضلات و کمک به بهبود دامنه حرکت در مفصل.

نقش فیزیوتراپی برای مفاصل

یک برنامه درمانی فیزیوتراپی برای آرتریت شامل تمرینات تقویتی برای عضلات اطراف مفاصل است. این کار مفاصل را تحریک می کند تا به طور طبیعی بدون داروهای ضد درد بهبود یافته و از درد جلوگیری کند

نقش فیزیوتراپی در آرتروز

فیزیوتراپیست های ارتوپدی دارای آموزش و مهارت های پیشرفته ای برای ارزیابی و درمان آسیب ها و شرایطی هستند که شامل اسکلت (استخوان ها)، عضلات، تاندون ها، رباط ها و فاسیا می شوند. همه این ساختارها و بافت ها با اصطلاح اسکلتی عضلانی گرفته شده و خلاصه می شوند.

مزایای فیزیوتراپی برای مفاصل

فیزیوتراپی می تواند به تقویت مفاصل و بهبود دامنه حرکتی شما کمک کند. افزایش قدرت عضلانی و تحرک بافت‌های همبند اطراف مفاصل شما (شامل تاندون‌ها، ماهیچه‌ها، فاسیا و کپسول‌های مفصلی) به مفاصل شما کمک می‌کند تا احساس بهتری داشته باشند و بهتر حرکت کنند.


آیا ماساژ مفاصل آرتروز خوب است؟

ماساژ می تواند به اشکال مختلف آرتریت به روش های خاصی کمک کند. به عنوان مثال، اگر با آرتریت روماتوئید زندگی می کنید، ماساژ می تواند گردش خون سالم را در سراسر مفاصل آرتروز بهبود بخشد، تورم را کاهش دهد و کیفیت زندگی را بهبود بخشد. با این حال، از ماساژ روی مفاصل آسیب دیده در طول تشدید اجتناب کنید.

فواید فیزیوتراپی برای آرتروز

مزایای عمده فیزیوتراپی برای آرتروز افزایش توده عضلانی اطراف مفاصل. دامنه حرکتی شما را بهبود بخشد. التهاب و تورم اطراف مفصل آسیب دیده را کاهش دهید. از بدتر شدن آرتروز جلوگیری کنید. شما را در وزن مناسب نگه دارید تا فشار مداوم بر روی مفاصل شما کاهش یابد.

آیا ورزش برای مفاصل شما خوب است؟

ورزش برای افراد مبتلا به آرتریت بسیار مهم است. قدرت و انعطاف پذیری را افزایش می دهد، درد مفاصل را کاهش می دهد و به مبارزه با خستگی کمک می کند. البته، زمانی که مفاصل سفت و دردناک از قبل شما را درگیر می کنند، فکر راه رفتن در اطراف بلوک یا چند دور شنا کردن ممکن است طاقت فرسا به نظر برسد.

آیا عوارض جانبی فیزیوتراپی وجود دارد؟

اکثر عوارض جانبی فیزیوتراپی خفیف و موقتی هستند. با این حال، برخی از افراد ممکن است عوارض جانبی شدیدتری مانند درد مفاصل، اسپاسم عضلانی، درد عصبی، سوزن سوزن شدن یا بی حسی را تجربه کنند.

فیزیوتراپی برای آرتریت زانو

فیزیوتراپی تقریباً همیشه شامل ورزش می شود. این می تواند شامل کشش، انجام تمرینات اصلی، تقویت قدرت و راه رفتن باشد. ممکن است تمریناتی را بیاموزید که به روش‌های شگفت‌انگیزی کمک می‌کنند

فیزیوتراپی برای آرتریت لگن

فیزیوتراپی نقش عمده ای در مدیریت بیماران مبتلا به استئوآرتریت هیپ دارد. هدف بهبود قدرت، تحرک و افزایش دامنه حرکتی است. فیزیوتراپی همچنین به تسکین درد و بازیابی حرکات طبیعی در لگن و پاها کمک می کند و همچنین به مدیریت درد و سازگاری های عملکردی می پردازد.

چرا مفاصل آرتروز بزرگتر می شوند؟

خارهای استخوانی نیز ممکن است در مفاصل آرتروز ایجاد شوند. با بدتر شدن آسیب در مفصل، واکنش بدن ممکن است ایجاد استخوان اضافی باشد. این زائده‌های دستگیره‌ای می‌توانند به دست‌ها و انگشتان شما ظاهری ژولیده ببخشند.

چه زمانی باید فیزیو را بعد از تعویض مفصل ران شروع کنم؟

فیزیوتراپی ممکن است به محض یک یا دو روز پس از جراحی با تایید پزشک شروع شود. معمولاً آهسته شروع می شود، با تمرینات نشسته مانند چرخش مچ پا، به آرامی تا راه رفتن با کمک پیش می رود.

فیزیوتراپی برای زانو چیست؟

این می تواند شامل کشش، انجام تمرینات اصلی، تقویت قدرت و راه رفتن باشد. ممکن است تمریناتی را بیاموزید که به روش‌های شگفت‌انگیزی کمک می‌کنند – عضلات قوی مرکزی و لگن می‌توانند به کنترل درد زانو کمک کنند و شما را قادر به فعالیت بیشتر کنند.

تمرینات فیزیوتراپی زانو بعد از جراحی

ورزش‌ها و فعالیت‌های پیشرفته در حالت ایستاده با کمک واکر یا عصا، ران خود را بلند کرده و زانوی خود را تا جایی که می‌توانید خم کنید. 5 تا 10 ثانیه در این حالت بمانید. زانوی خود را صاف کنید، ابتدا با پاشنه خود زمین را لمس کنید.

فیزیوتراپی برای آرتروز گردن

چرخش گردن روی یک صندلی بنشینید یا بایستید و با وضعیت مناسبی ایستاده باشید. به آرامی سر خود را به سمت راست بچرخانید، چانه خود را صاف نگه دارید. این حالت را به مدت 5 تا 10 ثانیه نگه دارید، سپس به مرکز برگردید. به آرامی سر خود را به سمت چپ بچرخانید و 5 تا نگه دارید. 10 ثانیه. سپس به مرکز برگردید. این کار را 5 بار از هر طرف تکرار کنید.

آیا فیزیوتراپی برای زانو درد موثر است؟

پاسخ کوتاه بله است! چه از یک آسیب حاد ورزشی رنج می برید، چه درد طولانی مدت بیشتری به دلیل آرتروز دارید، فیزیوتراپی برای درد زانو بسیار مفید است. فیزیوتراپیست ها در حرکت و عملکرد متخصص هستند و به خوبی برای کمک به بهبودی شما مجهز هستند.

چه فیزیوتراپی برای آرتریت خوب است؟

«من معمولاً ورزش‌های کم‌ضرر مانند دستگاه الپتیکال یا شنا را توصیه می‌کنم، زیرا روی مفاصل شما ملایم‌تر هستند. این نوع حرکات کمتر باعث آسیب بیشتر می شوند و تحرک شما را حفظ یا حتی بهبود می بخشند.

فیزیوتراپی برای آرتروز شانه

بهترین تمرینات برای استئوآرتریت ورزش آونگ شانه. این تمرین به آرامش عمومی و تسکین درد شانه کمک می کند. کشش ارتفاع شانه. کشش چرخشی شانه به بیرون. تقویت عضلات وضعیتی.

فیزیوتراپی برای آرتروز ستون فقرات

فیزیوتراپی یکی از مفیدترین روش های درمانی سنتی ورزش درمانی است. یک برنامه ورزشی خانگی (گزینه بسیار موثر در بیماران مبتلا به درد حاد و مزمن ستون فقرات). تمرینات ثبات مرکزی برای کاهش استرس روی مفاصل ستون فقرات. ایروبیک و یوگا. ورزش های تحمل وزن و مقاومتی.

.

درباره درد مفاصل فیزیوتراپی

فیزیوتراپی بر بهبود تحرک افراد مبتلا به آرتریت تمرکز دارد. همچنین استفاده از مفاصل آسیب دیده را بازیابی می کند، درد را کاهش می دهد و عضلات را برای حمایت از مفاصل تقویت می کند. یک فیزیوتراپیست یک برنامه درمانی فردی برای بهبود انعطاف پذیری، هماهنگی و قدرت برای حداکثر عملکرد فیزیکی ایجاد خواهد کرد.

چگونه فیزیوتراپی به آرتریت کمک می کند؟

نقش فیزیوتراپی برای آرتریت فعالیت بدنی منظم می تواند عضلات اطراف مفاصل آسیب دیده را قوی نگه دارد، از دست دادن استخوان را کاهش دهد و ممکن است به کنترل تورم و درد مفاصل کمک کند.

فیزیوتراپی بعد از تعویض مفصل زانو

کرایوتراپی (یخ) فشرده سازی و بلند کردن کشکک. حرکت در راه رفتن (پیاده روی) دامنه فعال تمرینات حرکتی. تقویت عضلات چهارسر ران و همسترینگ. کشش عضلات چهار سر، همسترینگ و ساق پا. تقویت عضلات ران، مچ پا و عضلات بدون تکان دادن پا.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *