فیزیوتراپی شکستگی جونز

تمرینات فیزیوتراپی برای شکستگی جونز دامنه حرکتی و تمرینات کششی مچ پا. تمرینات تقویتی مچ پا. تمرینات حرکتی پا، مانند گرفتن حوله با انگشتان پا. تمرینات تعادل و حس عمقی.

در مورد فیزیوتراپی برای شکستگی جونز

فیزیوتراپی پس از شکستگی جونز ممکن است به بهبود دامنه حرکتی کلی پا و مچ پا، قدرت و تحرک عملکردی شما کمک کند.

چقدر طول می کشد تا شکستگی جونز بهبود یابد؟

شکستگی جونز نوعی شکستگی استخوان است. آنها زمانی اتفاق می‌افتند که پنجمین متاتارس خود را بشکنید – استخوانی که انگشت صورتی شما را به پایه پای شما می‌پیوندد. احتمالاً برای ترمیم استخوان به جراحی نیاز خواهید داشت. بهبودی سه تا چهار ماه طول می کشد.

شکستگی جونزچیست؟

شکستگی جونز یک استخوان شکسته در قسمت خاصی از متاتارس پنجم پا بین قاعده و قسمت میانی است که به دلیل سرعت بالای بهبودی یا عدم جوش خوردن آن شناخته شده است. منجر به درد در نزدیکی قسمت میانی پا روی پا می شود.این شکستگی می تواند زمانی اتفاق بیفتد که تمرین خود را افزایش دهید، فشار روی پاهای خود را در اثر افزایش وزن افزایش دهید، یا روی سطوح ناهموار بدوید.

پروتکل فیزیوتراپی شکستگی جونز

پروتکل توانبخشی شکستگی جونز بدون ریخته‌گری در دوران نقاهت. تحمل وزن فوری در چکمه. 2 هفته بعد از عمل برای برداشتن بخیه و اشعه ایکس پیگیری کنید. 6 هفته بعد از عمل برای عکسبرداری با اشعه ایکس پیگیری کنید. به پوشیدن منظم کفش بروید و در صورت نیاز فیزیوتراپی را شروع کنید. 8 تا 12 هفته پس از عمل به ورزش / فعالیت بازگردید.

چرا فیزیوتراپی بعد از شکستگی مهم است؟

برای شکستگی نه تنها به این دلیل ضروری است که به شما کمک می کند تا سریعتر بهبود پیدا کنید، بلکه به شما کمک می کند تا با هر گونه آسیب به اعصاب یا مفاصل ناشی از شکستگی استخوان خود مقابله کنید. این به شما این امکان را می دهد که پس از اتمام درمان، دامنه کامل حرکت را به دست آورید.

چگونه به بهبود شکستگی جونز کمک کنیم؟

اولین قدم درمان شکستگی جونز استراحت و جلوگیری از حرکت در پا است. یخ را به محل استراحت نیز بمالید. جراحی شکستگی جونز ممکن است برای تراز کردن استخوان و کمک به بهبودی مورد نیاز باشد. این شکستگی ها گاهی خود به خود بهبود می یابند، اما ممکن است ماه ها طول بکشد تا بدون جراحی بهبود یابند.

انواع فیزیوتراپی برای شکستگی جونز:

تمرینات فیزیوتراپی برای شکستگی جونز

  • دامنه حرکتی مچ پا و تمرینات کششی.
  • تمرینات تقویت مچ پا
  • تمرینات حرکتی پا، مانند گرفتن حوله با انگشتان پا.
  • تمرینات تعادل و حس عمقی

 

نقش فیزیوتراپی در مدیریت شکستگی

فیزیوتراپی می تواند نقشی حیاتی در مسیر مراقبت از افراد پس از شکستگی شکنندگی ایفا کند و شامل مداخلات تحرک اولیه و تجویز برنامه های ورزشی ساختاریافته برای به حداکثر رساندن ریکاوری عملکردی و کاهش خطر افتادن و شکستگی های بیشتر است.

معایب فیزیوتراپی برای شکستگی جونز

یکی از مزایای روش ثابت کردن صفحه پلانتار در درمان شکستگی‌های جونز این است که باعث پایداری استخوان‌های شکسته شده و درمان محافظهکارانه شکستگی جونز را تسریع میکند.محافظه کارانه ترین درمان شامل استفاده از گچ بری غیر تحمل کننده وزن روی پای آسیب دیده به مدت حدوداً شش تا هشت هفته تا زمان بهبودی است. به طور معمول، بیمار از عصا استفاده می کند تا وزن پا را در طول دوران نقاهت کاهش دهد.

آیا می توانید روی شکستگی جونز بدوید؟

ورزشکاران با شکستگی حاد جونز می‌توانند با خیال راحت پس از فیکس کردن پیچ داخل مدولاری به محض اجازه علائم و بدون عوارض قابل توجه به بازی بازگردند. طبق تجربه ما، این معمولاً 4 هفته پس از آسیب است.

آیا شکستگی جونز به خودی خود بهبود می یابد؟

درمان شکستگی جونز این شکستگی‌ها گاهی اوقات خود به خود بهبود می‌یابند، اما ممکن است ماه‌ها طول بکشد تا بدون جراحی بهبود یابند. شما باید یک گچ یا چکمه روی پای خود بپوشید و از عصا استفاده کنید تا زمانی که استخوان بهبود یابد و بتواند دوباره وزن را تحمل کند.

راه رفتن بعد از شکستگی جونز

بیمار با عصا بدون تحمل وزن راه می رود تا زمانی که بیشتر تورم برطرف شود. بیمار ممکن است پس از جراحی به مدت یک یا دو هفته به دستور پزشک در چکمه متحرک باشد.

زمان بهبود شکستگی جونز بدون جراحی

اکثر افراد برای بهبودی از شکستگی جونز به سه تا چهار ماه زمان نیاز دارند. عوارضی مانند جوش نخوردن یا شکستگی زمان بهبودی شما را افزایش می دهد. همچنین اگر برای ترمیم شکستگی جونز به پیوند استخوان نیاز دارید، بهبودی بدن شما بیشتر طول می کشد.

آیا می توانم با شکستگی جونز راه بروم؟

ممکن است همانطور که راحتی اجازه می دهد روی پا راه بروید، اما ممکن است در مراحل اولیه راه رفتن روی پاشنه پایتان راحت تر باشد. چکمه ای که به شما داده شده است باید هنگام راه رفتن پوشیده شود تا به رفع علائم شما کمک کند.

فیزیوتراپی پس از شکستگی جونز

پس از شکستگی جونز، شما باید قدرت، تحرک و دامنه حرکت را بازیابی کنید. فیزیوتراپی معمولاً بهترین راه برای رسیدن به این هدف و بازگشت به فعالیت های روزمره زندگی است.

 

شکستگی جونز چقدر دردناک است؟

علائم معمول شکستگی جونز شامل درد در قسمت بیرونی پا، کبودی، حساسیت به لمس هنگام وارد شدن فشار به پا، درد مداوم در قسمت بیرونی پا و مشکل در راه رفتن یا وزن دادن به پا است.

آیا بعد از شکستگی پا به فیزیو درمانی نیاز دارم؟

بخش مهمی از روند بهبودی کامل پای شکسته فیزیوتراپی است. تمرینات برای تقویت عضلات پای شکسته معمولاً بین چهار تا شش هفته پس از آسیب شروع می شود. مراحل تمرین بدنی برای پای شکسته نیز شامل آماده سازی خواهد بود.

 

چرا درمان شکستگی جونز سخت است؟

درمان شکستگی جونز پیچیده‌تر است، زیرا خونرسانی به آن قسمت از استخوان به عنوان منطقه “حوضه آب” شناخته می‌شود. این ناحیه از متاتارس باعث کاهش خون رسانی نسبت به بقیه استخوان شده است. این واقعیت مهم است زیرا کاهش جریان خون می تواند زمان بهبودی ناشی از آسیب را افزایش دهد.

چگونه بعد از شکستگی جونز راه برویم؟

درد و تورم خفیف ممکن است برای 3-6 ماه ادامه یابد سعی کنید استفاده از چکمه را متوقف کنید و بدون عصا راه بروید. ابتدا از خانه خود شروع کنید، سپس بیرون را امتحان کنید.

آیا شکستگی جونز نیاز به جراحی دارد؟

شکستگی‌های جونز معمولاً نیاز به جراحی دارند و نسبت به انواع دیگر شکستگی‌های پا، خطرات بیشتری برای عوارض دارند. ناحیه 3: بخشی از متاتارس پنجم شما که به استخوان های انگشت پا متصل می شود. شکستگی‌های ناحیه 3 معمولاً شکستگی‌های استرسی هستند که بهبود آنها بیشتر طول می‌کشد و گاهی اوقات نیاز به جراحی دارند.

مکانیسم آسیب شکستگی جونز چیست؟

شکستگی‌های حاد (شکستگی‌های جونز) مکانیسم آسیب به‌عنوان یک نیروی جهت‌دار جانبی روی جلوی پا در طی خم شدن کف پا در مچ پا توصیف می‌شود. به عنوان مثال می توان به جابجایی محوری در فوتبال یا بسکتبال با پاشنه خارج از زمین اشاره کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *