فیزیوتراپی زانو درد

تمرین فیزیوتراپی برای کاهش درد زانو بلند کردن مستقیم پا. بالا بردن پای صاف قدرت عضلات چهارسر ران شما را بهبود می بخشد، که می تواند از سلامت زانو حمایت کند، حتی اگر در حال حاضر زانو درد دارید. پل. بلند کردن پای راست مستعد. اسکات دیواری. استپ آپ.

در مورد فیزیوتراپی برای زانو درد

هدف فیزیوتراپی افزایش انعطاف پذیری و تحرک مفاصل زانو است. علاوه بر این، با تقویت ماهیچه های اطراف مفاصل زانو، به مدیریت درد زانو کمک می کند، به جبران هر گونه آسیب و جلوگیری از دوره های بعدی درد کمک می کند.

فیزیوتراپی برای آرتروز زانو درد

فیزیوتراپیست ها می توانند برنامه های ورزشی موثری برای کمک به عملکرد روزمره شما در مدیریت آرتروز ایجاد کنند. برنامه های ورزشی زانو باعث تقویت عضلات ضعیف اندام تحتانی، کاهش سفتی، کاهش تورم در صورت اجرای صحیح و بهبود تناسب اندام کلی می شود.

انواع فیزیوتراپی برای زانو درد:

  • ست های چهارگانه و بلند کردن پاهای مستقیم
  • چهار قوس کوتاه
  • ورزش‌هایی برای تقویت باسن (عضلات ران شما به کنترل موقعیت زانو کمک می‌کند. ضعف در اینجا ممکن است باعث زانو درد شود.)
  • کشش اندام تحتانی
  • تمرینات تعادل

آیا برای زانو درد فیزیوتراپی مناسب است؟

پاسخ کوتاه بله است! چه از یک آسیب حاد ورزشی رنج می برید، چه درد طولانی مدت بیشتری به دلیل آرتروز دارید، فیزیوتراپی برای زانو درد بسیار مفید است. فیزیوتراپیست ها در حرکت و عملکرد متخصص هستند و به خوبی برای کمک به بهبودی شما مجهز هستند.

فیزیوتراپی چگونه به درد زانو کمک می کند؟

فیزیوتراپی می تواند به کاهش درد، تورم و سفتی زانو کمک کند و می تواند عملکرد مفصل زانو شما را بهبود بخشد. همچنین می‌تواند راه رفتن، خم شدن، زانو زدن، چمباتمه زدن و نشستن را با افزایش قدرت عضلات اطراف زانو و بهبود آهسته دامنه حرکتی و تحرک آن آسان‌تر کند.

چه نوع فیزیوتراپی برای زانو درد خوب است؟

ورزش‌هایی که به درد زانو کمک می‌کنند ممکن است شامل موارد زیر باشد: ست‌های چهارگانه و بالا بردن مستقیم پا. چهار قوس کوتاه. تمریناتی برای تقویت باسن (عضلات ران شما به کنترل موقعیت زانو کمک می کند.


چه زمانی برای زانو درد به فیزیوتراپی مراجعه کنیم؟

اگر درد شما در طی یک دوره 2-3 هفته ای تسکین نمی یابد یا بدتر می شود و شما را از انجام فعالیت های عادی باز می دارد، باید از پزشک عمومی فیزیوتراپیست خود مشاوره بیشتری بگیرید.

فواید فیزیوتراپی برای زانو درد

فیزیوتراپی می تواند به تقویت مفاصل و بهبود دامنه حرکتی شما کمک کند. افزایش قدرت عضلانی و تحرک بافت‌های همبند اطراف مفاصل شما (از جمله تاندون‌ها، ماهیچه‌ها، فاسیا و کپسول‌های مفصلی) به مفاصل شما کمک می‌کند احساس بهتری داشته باشند و بهتر حرکت کنند.

نقش فیزیوتراپی برای درد زانو

فیزیوتراپی می تواند به کاهش درد، بازیابی عملکرد، بازیابی قدرت و تحرک بسیار بیشتر زانو کمک کند. بسته به شدت آسیب، بیمار باید انتظار داشته باشد که دو تا سه جلسه فیزیوتراپی در هفته در طول چند هفته شرکت کند.

نقش فیزیوتراپی در آرتریت

فیزیوتراپی بخش مهمی از درمان برای اکثر افراد مبتلا به آرتریت است. فیزیوتراپیست ها بخشی از تیمی از متخصصان مراقبت های بهداشتی هستند که به شما کمک می کنند تا زندگی فعال و مستقل خود را هم در خانه و هم در محل کار از سر بگیرید یا حفظ کنید. آنها در ارزیابی حرکت متخصص هستند و همچنین می توانند به شما نشان دهند که چگونه از مفاصل خود محافظت کنید.

نقش فیزیوتراپی در ارتوپدی

فیزیوتراپی دردی را که فرد بعد از جراحی ارتوپدی احساس می کند کاهش می دهد. سه راه دیگر برای کمک به فیزیوتراپی: حرکت تضمین می کند که لخته های خون در ناحیه آسیب دیده تشکیل نمی شود. ضربه ناشی از جراحی باعث ضعیف شدن بافت ها می شود.

مزایای فیزیوتراپی برای درد زانو

5 فواید فیزیوتراپی برای درد لگن و زانو فیزیوتراپی می تواند به تقویت مفاصل و بهبود دامنه حرکتی شما کمک کند. این یک روش ایمن و جامع برای مدیریت/از بین بردن درد است. فیزیوتراپی می تواند مشکلات اساسی درد شما را آشکار کند. شما می توانید دوباره یاد بگیرید که بدون محدودیت حرکت کنید.

 

فیزیوپزشکی می تواند درد زانو را تشخیص دهد؟

در بیشتر موارد، پزشک شما را به فیزیوتراپیست معرفی می کند تا درد زانو شما را تشخیص دهد. ابتدا مراجعه به فیزیوتراپیست به شما این امکان را می دهد که درمان را در اسرع وقت شروع کنید. فیزیوتراپیست شما آموزش دیده است تا در صورت لزوم مفصل را بی حرکت کند و بر پیشرفت توانبخشی و بهبودی نظارت کند.

اوزون تراپی برای عوارض جانبی زانو درد

همچنین به دلیل اینکه اوزون درمانی شامل استفاده از دارو نمی شود، عوارض جانبی ندارد و با سایر داروها تداخل ندارد. همه اینها توضیح می دهد که چرا ازن درمانی به طور فزاینده ای برای درمان بیماری های خود ایمنی و شرایط با التهاب مزمن مانند آرتریت استفاده می شود

 

درد زانو بعد از فیزیوتراپی

ممکن است بعد از درمان احساس سفتی یا درد داشته باشید، بنابراین از قبل برای استراحت برنامه ریزی کنید. از پزشک یا درمانگر خود بپرسید که چگونه از این درد خلاص شوید. فیزیوتراپ شما همچنین ممکن است از برق برای کمک به بهبود قدرت عضلات پا و حرکت زانو استفاده کند.

فیزیوتراپی برای زانو درد چه می کند؟

این می تواند شامل کشش، انجام تمرینات اصلی، تقویت قدرت و راه رفتن باشد. ممکن است تمریناتی را بیاموزید که به روش‌های شگفت‌انگیزی کمک می‌کنند – عضلات قوی مرکزی و لگن می‌توانند به کنترل درد زانو کمک کنند و شما را قادر به فعالیت بیشتر کنند. فیزیوتراپیست شما همچنین تمریناتی را به شما آموزش می دهد که می توانید در خانه انجام دهید.

اولتراسوند درمانی برای زانو درد چیست؟

اولتراسوند درمانی می تواند در ترمیم آسیب غضروف ناشی از آرتریت مفید باشد. یک مطالعه (سونوگرافی با شدت کم به عنوان پشتیبان بازسازی غضروف) نشان داد که درمان اولتراسوند اجازه می دهد تا اکسیژن به بافت آسیب دیده مفاصل تحویل داده شود و ترمیم بافت را تسهیل می کند.

فیزیوتراپی برای زانو چقدر است؟

میانگین ملی هزینه هر جلسه فیزیوتراپی می تواند از 30 تا 400 دلار متغیر باشد. با این حال، با یک طرح بیمه واجد شرایط، زمانی که فرانشیز شما برآورده شد، هزینه کل شما معمولاً بین 20 تا 60 دلار متغیر است. اگر بیمه ندارید، ممکن است بین 50 تا 155 دلار از جیب خود پرداخت کنید.

چگونه درد جانبی زانو را توانبخشی کنیم؟

خم شدن زانو با لغزش پاشنه به پشت دراز بکشید و زانوهای خود را خم کنید. با خم کردن زانوی آسیب دیده تا جایی که می توانید، پاشنه خود را به عقب بکشید. سپس پای دیگر خود را به دور مچ پای خود بچسبانید تا پاشنه پا را حتی بیشتر به عقب بکشید. حدود 6 ثانیه نگه دارید، سپس تا 10 ثانیه استراحت کنید. این کار را 8 تا 12 بار تکرار کنید.

چگونه درد داخلی زانو را توانبخشی کنیم؟

تمرینات کششی چهارگانه. کشش عضلات چهار سر ران می تواند به کاهش فشار روی مفصل زانو کمک کند. کشش همسترینگ. این تمرین تنش را در پشت ساق با یک کشش نشسته آزاد می کند. نیمه اسکوات. نیمه اسکات راهی برای تقویت جلوی پاها بدون وارد کردن فشار اضافی به زانوها است.

فیزیوتراپی برای زانوهای دردناک

تمرینات برای مشکلات زانو مقدمه. خم شدن زانو خوابیده.تقویت چهارگانه استاتیکی.پشتیبانی از بالا بردن ساق پا.بالا بردن پا دراز کشیده.کشش اکستنشن زانو نشسته.

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *