فیزیوتراپی آسیب غضروف زانو

اگر آسیب غضروف عمدتاً در مفصل کشکک رانی (سطوح مفصلی کاسه زانو و شیار آن) باشد، فیزیوتراپی به طور کلی شامل تمریناتی برای تقویت عضلات اطراف زانو، لگن و ساق پا و بهبود هماهنگی حرکت اندام است.

طول درمان غضروف زانو چقدر است؟

بهبود غضروف زانو از شش هفته تا سه ماه (برای آسیب های ساده منیسک) یا 9 تا 18 ماه برای آسیب های غضروف مفصلی طول می کشد.

چگونه غضروف زانو را بهبود دهیم؟

روی صندلی یا چهارپایه ای بنشینید که به اندازه کافی بلند باشد تا زانوهای شما با زاویه تقریبا 90 درجه خم شوند. یک کاف سبک روی ساق پا (بالای مچ پا) بپوشید. به آرامی یک پا را دراز کنید و آن را بالا بیاورید، ۵ ثانیه نگه دارید و سپس به آرامی آن را خم کنید و پایین بیاورید. 8 تا 12 بار تکرار کنید و سپس همین کار را با پای دیگر انجام دهید.

پیاده روی برای غضروف آسیب دیده زانو مناسب است؟

پیاده روی می تواند به بازسازی مفصل کمک کند. غضروف زانو مانند یک اسفنج است و مواد مغذی را از فشرده شدن و کاهش فشار وزن بدن در حین راه رفتن دریافت می کند. پیاده روی همچنین باعث ایجاد ماهیچه در پاهای شما می شود تا بتوانند فشاری را از روی مفاصل شما کم کنند و وزن بیشتری را خودشان تحمل کنند.

آسيب غضروف زانو چقدر دردناک است؟

این درد ممکن است حتی در زمان استراحت نیز ادامه داشته باشد و زمانی که به مفصل وزن وارد می کنید بدتر شود. تورم – ممکن است برای چند ساعت یا چند روز ایجاد نشود. سفتی، سختی. احساس کلیک یا ساییدن.

فیزیو برای آسیب غضروف زانو

فیزیوتراپی برای مدیریت آرتروز زانو توصیه می شود. در مورد آسیب های غضروف مفصلی، اغلب نظر جراح زانو لازم است. در صورت نیاز به جراحی، فیزیوتراپی پس از عمل بسیار مهم است تا به شما کمک کند تا به طور کامل بازتوانی کنید و ایمن به فعالیت بازگردید.

سابقه فیزیوتراپی برای آسیب غضروف زانو

معمولاً به عنوان پارگی منیسک یا پارگی غضروف نیز شناخته می شود. فیزیوتراپی یک درمان عالی برای آسیب غضروف زانو است.

انواع فیزیوتراپی برای آسیب غضروف زانو:

  • توانبخشی آسیب های ورزشی
  • نوار زدن
  • تمرینات تعادل
  • آب درمانی

نگرش فیزیوتراپی خوب برای آسیب غضروف زانو

حرکت یا فعالیت بدنی بهترین دارو برای افرادی است که از آرتروز زانو رنج می برند. انجام فعالیت بدنی نه تنها ممکن است مفصل شما را بهبود بخشد

آیا شنا برای آسیب غضروف زانو خوب است؟

همانطور که غضروف نازک می شود که منجر به تورم می شود و در نهایت غضروف فرسایش می یابد و به استخوان های مفصل اجازه می دهد به هم ساییده شوند که این نیز بسیار دردناک است. شنا به عنوان کمک کننده به کاهش درد، سفتی و ناتوانی در افرادی که از این بیماری رنج می برند، شناسایی شده است. همچنین می تواند تحرک عمومی را افزایش دهد


غضروف پاره شده در زانو بهبود می یابد

رگ به رگ شدن و آسیب جزئی غضروف ممکن است طی چند روز یا چند هفته به خودی خود بهبود یابد. آسیب شدیدتر غضروف احتمالاً به خودی خود بهبود نمی یابد. اگر درمان نشود، در نهایت می تواند مفصل را از بین ببرد.

ورزش هایی برای جلوگیری از مشکلات غضروف زانو

ورزش هایی که باید اجتناب کنید به عنوان یک قاعده کلی، باید از هر گونه تمرین تقویتی که وزن را روی مچ پا وارد می کند، با خم شدن زانو خودداری کنید. مثلاً صاف بایستید و روی یک پا به جلو حرکت کنید. همچنین از تمرینات پر فشار مانند: دویدن پرهیز کنید.

 

غضروف آسیب دیده زانو چه حسی دارد؟

شایع ترین احساسی که با آسیب غضروف زانو احساس می شود، درد در مفصل زانو است. ممکن است زانو متورم شود و به دلیل درد در راه رفتن دچار مشکل شوید. علائم دیگر ممکن است شامل موارد زیر باشد: مشکلات راه رفتن.

آیا می توانید به غضروف زانو آسیب بزنید؟

آسیب غضروف یک نوع آسیب نسبتا شایع است. اغلب زانوها را درگیر می کند، اگرچه مفاصلی مانند باسن، مچ پا و آرنج نیز می توانند تحت تأثیر قرار گیرند. غضروف یک بافت سخت و انعطاف پذیر است که در سراسر بدن یافت می شود.

چگونه آسیب غضروف زانو را بررسی کنیم؟

علائم آسیب غضروف در مفصل عبارتند از: درد مفاصل – این درد ممکن است حتی در هنگام استراحت ادامه یابد و زمانی که روی مفصل وزن می‌اندازید بدتر شود. تورم – ممکن است برای چند ساعت یا چند روز ایجاد نشود. سفتی. یک احساس کلیک یا ساییدن. قفل شدن، گیر کردن یا راه دادن مفصل.

 راه رفتن برای غضروف آسیب دیده زانو مفید است؟

پیاده روی برای بسیاری از بیماران مبتلا به آرتریت زانو یک گزینه فوق العاده است زیرا یک فعالیت کم تاثیر است که فشار بی موردی را به مفاصل وارد نمی کند. علاوه بر این، راه رفتن می تواند دامنه حرکتی زانو را افزایش دهد و از سفت شدن بیش از حد آن جلوگیری کند.

آیا فیزیوتراپی می تواند به آسیب غضروف کمک کند؟

غضروف ها “جاذب ضربه” زانو هستند. آسیب غضروف زانو زمانی رخ می دهد که یکی از یا هر دوی این ساختارها آسیب ببینند. معمولاً به عنوان پارگی منیسک یا پارگی غضروف نیز شناخته می شود. فیزیوتراپی یک درمان عالی برای آسیب غضروف زانو است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *