فیزیوتراپی آرتریت ایدیوپاتیک نوجوانان

فیزیوتراپی برای آرتریت ایدیوپاتیک نوجوانان یک برنامه ورزشی برای کودکان مبتلا به  بسیار مهم است زیرا به حفظ دامنه حرکتی مفاصل و تقویت عضلات اطراف مفاصل کمک می کند. این به حفظ و بهبود عملکرد کمک می کند و می تواند به کاهش علائم کمک کند.

 

آرتریت نوجوانان ایدیوپاتیک چیست؟

آرتریت ایدیوپاتیک نوجوانان، که قبلا به عنوان آرتریت روماتوئید نوجوانان شناخته می شد، شایع ترین نوع آرتریت در کودکان زیر 16 سال است.

چه چیزی باعث آرتریت ایدیوپاتیک نوجوانان می شود؟

آرتریت ایدیوپاتیک نوجوانی زمانی رخ می دهد که سیستم ایمنی بدن به سلول ها و بافت های خود حمله می کند. معلوم نیست چرا این اتفاق می افتد، اما به نظر می رسد هر دو وراثت و محیط نقش دارند.

سه نوع آرتریت ایدیوپاتیک نوجوانان چیست؟

سه نوع عمده عبارتند از: (آرتریت در چهار مفصل یا کمتر) پلی آرتیکولار (آرتریت در پنج مفصل یا بیشتر)  سیستمیک (آرتریت به همراه تب، بثورات و غدد لنفاوی بزرگ)

انواع فیزیوتراپی برای آرتریت ایدیوپاتیک نوجوانان:

  • تون عضلانی
  • تقویت
  • دامنه حرکت
  • کشش
  • آموزش حفاظت مشترک
  • برنامه ورزش در منزل
  • آموزش تکنیک های کاهش درد
  • تکنیک های آرام سازی عضلانی

نکات فیزیوتراپی برای آرتریت ایدیوپاتیک نوجوانان

فیزیوتراپی برای آرتریت ایدیوپاتیک نوجوانان کشش. دامنه تمرینات حرکتی. تمرینات تقویتی. آموزش محافظت از مفاصل. تجویز یک برنامه ورزشی در منزل. آموزش تکنیک های درد و کاهش درد. تکنیک های آرام سازی عضلات.

 

نقش فیزیوتراپی در آرتریت ایدیوپاتیک نوجوانان

فیزیوتراپی برای درمان اثرات  مانند درد، ضعف، محدودیت دامنه حرکتی یا کاهش توانایی فیزیکی استفاده می شود. فیزیوتراپی باید نقش مهمی در برنامه درمانی داشته باشد.

نقش فیزیوتراپی در آرتریت

فیزیوتراپی بخش مهمی از درمان برای اکثر افراد مبتلا به آرتریت است. فیزیوتراپیست ها بخشی از تیمی از متخصصان مراقبت های بهداشتی هستند که به شما کمک می کنند تا زندگی فعال و مستقل خود را هم در خانه و هم در محل کار از سر بگیرید یا حفظ کنید. آنها در ارزیابی حرکت متخصص هستند و همچنین می توانند به شما نشان دهند که چگونه از مفاصل خود محافظت کنید.

نقش فیزیوتراپی در آرتریت روماتوئید

ورزش درمانی در بیماران مبتلا به  برای بهبود عملکرد روزانه و مشارکت اجتماعی از طریق بهبود قدرت عضلانی، استقامت هوازی، تحرک و ثبات و/یا هماهنگی مفاصل استفاده می‌شود. اولویت به یک خط مشی فعال داده می شود، به ویژه در مواردی که فیزیوتراپ نقش حمایتی دارد.

مشکلات فیزیوتراپی برای آرتریت ایدیوپاتیک نوجوانان

شایع ترین بیماری روماتیسمی گزارش شده در کودکان دنیای غرب است. فیزیوتراپی بخش مهمی از درمان  است.

روماتیسم مفصلی

فیزیوتراپی بخش مهمی از درمان  است. این مهم است که کودک فعال بماند و در ورزش و فعالیت های خود فعالیت کند.

درمان فیزیوتراپی آرتریت نوجوانان

مدیریت فیزیوتراپی تون عضلانی.تقویت دامنه حرکت.کشش.آموزش حفاظت از مفاصل.طرح ورزش در خانه.آموزش تکنیک های کاهش درد.تکنیک های آرام سازی عضلانی.

تظاهرات بالینی آرتریت ایدیوپاتیک نوجوانان

تب، تورم غدد لنفاوی و بثورات پوستی. چندین زیرگروه مختلف از آرتریت ایدیوپاتیک نوجوانان وجود دارد، اما اصلی ترین آنها سیستمیک، الیگوارتیکولار و چند مفصلی هستند. اینکه کودک شما کدام نوع دارد بستگی به علائم، تعداد مفاصل تحت تاثیر قرار گرفته و اینکه آیا تب و بثورات از ویژگی های بارز آن هستند، دارد.

پاتوفیزیولوژی آرتریت ایدیوپاتیک نوجوانان

یک بیماری روماتیسمی مزمن دوران کودکی است که با تخریب پیشرونده مفصل و تظاهرات سیستمیک جدی مشخص می شود. فعل و انفعالات پیچیده بین جمعیت سلول های ایمنی، از جمله لنفوسیت ها، مونوسیت ها، ماکروفاژها و نوتروفیل ها، آبشار پاتوفیزیولوژیک را در  آغاز می کند.

آیا فیزیوتراپیست می تواند به آرتریت کمک کند

پیدا کردن یک ورزش فیزیکی می تواند به مدیریت برخی از علائم آرتریت کمک کند.آنها می توانند به شما یاد دهند که چگونه حرکات مفاصل و راه رفتن خود را بهبود بخشید و همچنین چگونه عضلات خود را تقویت کنید.

در مورد آرتریت نوجوانان ایدیوپاتیک چیست

آرتریت ایدیوپاتیک نوجوانان چیست؟ آرتریت ایدیوپاتیک نوجوانان نوعی آرتریت در کودکان است. آرتریت باعث تورم مفاصل (التهاب) و سفتی مفاصل می شود.  آرتریتی است که یک یا چند مفصل را در یک کودک 16 ساله یا کمتر به مدت حداقل 6 هفته تحت تاثیر قرار می دهد.

آرتریت ایدیوپاتیک نوجوانان نادر است؟

آرتریت ایدیوپاتیک نوجوانان شایع ترین نوع آرتریت در کودکان و نوجوانان است. حدود 10 تا 20 درصد از کودکان مبتلا به  دارای یک زیرگروه نادر و جدی به نام آرتریت ایدیوپاتیک نوجوانان سیستمیک هستند.

آرتریت روماتویید جوانان

آرتریت ایدیوپاتیک نوجوانان شایع ترین نوع آرتریت در کودکان و نوجوانان است. به طور معمول باعث درد مفاصل و التهاب در دست ها می شود،

در مورد اینکه سه نوع آرتریت ایدیوپاتیک نوجوانان چیست؟

چندین زیرگروه مختلف از آرتریت ایدیوپاتیک نوجوانان وجود دارد، اما اصلی ترین آنها سیستمیک، الیگوارتیکولار و چند مفصلی هستند. اینکه کودک شما کدام نوع دارد بستگی به علائم، تعداد مفاصل تحت تاثیر قرار گرفته و اینکه آیا تب و بثورات از ویژگی های بارز آن هستند، دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *