فیزیوتراپی آرتروز زانو

فیزیوتراپیست ها می توانند برنامه های ورزشی موثری برای کمک به عملکرد روزمره شما در مدیریت آرتروز ایجاد کنند. برنامه های ورزشی زانو باعث تقویت عضلات ضعیف اندام تحتانی، کاهش سفتی، کاهش تورم در صورت اجرای صحیح و بهبود تناسب اندام کلی می شود.

در مورد فیزیوتراپی برای آرتروز زانو

این می تواند شامل کشش، انجام تمرینات اصلی، تقویت قدرت و راه رفتن باشد. ممکن است تمریناتی را بیاموزید که به روش‌های شگفت‌انگیزی کمک می‌کنند – عضلات قوی مرکزی و لگن می‌توانند به کنترل درد زانو کمک کنند و شما را قادر به فعالیت بیشتر کنند. فیزیوتراپیست شما همچنین تمریناتی را به شما آموزش می دهد که می توانید در خانه انجام دهید.

همه چیز درباره فیزیوتراپی

فیزیوتراپیست ها از طریق حرکت و ورزش، درمان دستی، آموزش و مشاوره به افراد آسیب دیده، بیماری یا ناتوانی کمک می کنند. آنها سلامتی را برای افراد در هر سنی حفظ می کنند، به بیماران کمک می کنند تا درد را مدیریت کنند و از بیماری جلوگیری کنند .فیزیوتراپیست‌ها درمان‌هایی را ارائه می‌کنند که ممکن است در مواقعی که درد زانو باعث می‌شود حرکت و انجام کارهای روزمره سخت شود، به آن‌ها نیاز داشته باشید. این درمان ها ممکن است به حرکت بهتر و تسکین درد کمک کند.

آرتروز زانو

آرتروز زانو زمانی اتفاق می افتد که غضروف مفصل زانو شکسته می شود و استخوان ها را قادر می سازد به هم ساییده شوند. اصطکاک باعث می شود زانوهای شما دردناک، سفت و گاهی متورم شوند. در حالی که آرتروز زانو قابل درمان نیست، درمان‌های زیادی برای کاهش سرعت پیشرفت آن و کاهش علائم وجود دارد.

آیا فیزیوتراپی به آرتروز زانو کمک می‌کند؟

فیزیوتراپی می تواند به کاهش درد، تورم و سفتی آرتروز زانو کمک کند و به بهبود عملکرد مفصل زانو کمک کند. همچنین می تواند راه رفتن، خم شدن، زانو زدن، چمباتمه زدن و نشستن را برای شما آسان تر کند.

نکات فیزیوتراپی برای آرتروز زانو

همچنین به افراد توصیه می‌شود از کیسه‌های یخ برای تسکین مفاصل گرم و متورم، از کیسه‌های حرارتی برای آرام کردن عضلات خسته و منقبض شده و حتی بریس‌ها یا آتل‌ها برای حمایت از مفاصل متورم یا دردناک استفاده کنند. فیزیوتراپیست به شما کمک می کند تا از وضعیت مناسب در هنگام نشستن، ایستادن و راه رفتن مطلع شوید.

استفاده از فیزیوتراپی برای آرتروز زانو

درمان ممکن است به راه رفتن، بالا رفتن از پله ها، یا داخل و خارج شدن از تخت کمک کند. فیزیوتراپیست‌ها درمان‌هایی را ارائه می‌کنند که ممکن است در مواقعی که درد زانو باعث می‌شود حرکت و انجام کارهای روزمره سخت شود، به آن‌ها نیاز داشته باشید. این درمان ها ممکن است به حرکت بهتر و تسکین درد کمک کند.

مزایای فیزیوتراپی برای آرتروز زانو

مزایای عمده فیزیوتراپی برای آرتروز افزایش توده عضلانی اطراف مفاصل. دامنه حرکتی شما را بهبود بخشد. التهاب و تورم اطراف مفصل آسیب دیده را کاهش دهید. از بدتر شدن آرتروز جلوگیری کنید. شما را در وزن مناسب نگه دارید تا فشار مداوم بر روی مفاصل شما کاهش یابد.

معایب فیزیوتراپی برای آرتروز زانو

باید توجه داشته باشید که فیزیوتراپی درمانی برای آرتریت نیست. این فقط راهی برای بازگرداندن عملکرد مفصل آسیب دیده با بهبود عضلات، تاندون ها و رباط های اطراف آن است. ثانیاً، شما باید سال‌های زیادی را صرف انجام فیزیوتراپی کنید زیرا التهاب بافت نرم همچنان در حال شعله‌ور شدن است.

تمرینات فیزیوتراپی آرتروز

پیاده روی، تمرینات مقاومتی، دوچرخه سواری، یوگا و تای چی نمونه هایی از این گونه تمرینات هستند. یک برنامه ورزشی فردی باید توسط فیزیوتراپ تنظیم شود .

تست فیزیوتراپی ویژه برای آرتروز زانو

اشعه ایکس: یک اشعه ایکس اولیه برای تحقیق در مورد تجزیه غضروف، باریک شدن فضای مفصلی، تشکیل خارهای استخوانی و برای حذف سایر علل درد در بدن استفاده می شود

چگونه می توانم زانوهایم را با آرتروز تقویت کنم؟

یک حوله کوچک رول شده زیر زانو قرار دهید. به آرامی عضله بالای ران (چهارسر ران) را سفت کنید و پشت زانو را به سمت پایین فشار دهید و داخل حوله رول شده فشار دهید. انقباض را به مدت 5 ثانیه نگه دارید و سپس به آرامی رها کنید و بین هر انقباض 5 ثانیه استراحت کنید. انجام 3 ست 10 تکراری، 1 بار در روز.

آیا تعویض مفصل زانو آرتروز را درمان می کند؟

متاسفانه جراحی تعویض مفصل زانو آرتروز را درمان نمی کند. اگرچه می‌تواند آسیب ناشی از آرتریت را اصلاح کند و درد ناشی از این بیماری را تسکین دهد، اما نمی‌تواند آرتریت را از بین ببرد.

آیا فیزیو می تواند به آرتروز زانو کمک کند؟

فیزیوتراپیست‌ها درمان‌هایی را ارائه می‌کنند که ممکن است در مواقعی که درد زانو باعث می‌شود حرکت و انجام کارهای روزمره سخت شود، به آن‌ها نیاز داشته باشید. این درمان ها ممکن است به حرکت بهتر و تسکین درد کمک کند. ممکن است فقط بتوانید چند بار با یک فیزیوتراپیست ویزیت کنید.

چگونه آرتروز زانو را بهبود دهیم؟

درمان های اصلی برای علائم آرتروز عبارتند از: اقدامات سبک زندگی – مانند حفظ وزن سالم و ورزش منظم. دارو – برای تسکین درد شما درمان‌های حمایتی – برای کمک به آسان‌تر کردن فعالیت‌های روزمره.

آیا فیزیوتراپی می تواند به آرتروز کمک کند؟

فیزیوتراپی می تواند به شما در انجام هر دو کمک کند. فیزیوتراپی می تواند به کاهش درد، سفتی، درد و سایر علائم آرتروز کمک کند.

آیا گرما برای آرتروز زانو مفید است؟

گرما را 2 یا 3 بار در روز به مدت 20 تا 30 دقیقه با استفاده از پد گرم کننده، دوش آب گرم یا کیسه آب گرم اعمال کنید. به نظر می رسد گرما برای درد و سفتی ناشی از عدم فعالیت مفصل موثر است. اگر از پد گرم کننده برقی استفاده می کنید، در حالی که پد روشن است از خوابیدن خودداری کنید.

چند جلسه فیزیو برای زانو درد؟

به طور متوسط 5-6 جلسه مورد نیاز است. اگر جراحی مانند تعویض زانو یا بازسازی داشته اید، ممکن است به درمان های بیشتری نیاز باشد.

فیزیوتراپی برای آرتریت زانو مفید است؟

درمان خط اول برای همه بیماران مبتلا به آرتروز علامت دار زانو شامل آموزش بیمار و فیزیوتراپی است. نشان داده شده است که ترکیبی از تمرینات تحت نظارت و یک برنامه ورزشی خانگی بهترین نتایج را به همراه دارد. این فواید پس از 6 ماه در صورت قطع تمرینات از بین می رود.