فیزیوتراپی کیست گانگلیون

درمان فیزیوتراپی برای کاهش درد، بهبود عملکرد و آموزش بیماران در مورد گانگلیون مچ دست مفید است. بیماران با درد مداوم یا عملکرد محدود ممکن است تزریق یا آسپیراسیون (درناژ) گانگلیون خود را انتخاب کنند یا حتی جراحی را انتخاب کنند.

چگونه به کیست گانگلیون کمک کنیم؟

2 گزینه اصلی درمان برای کیست گانگلیون عبارتند از: تخلیه مایع از کیست با سوزن و سرنگ (آسپیراسیون) برش کیست با استفاده از جراحی.

فیزیوتراپی کیست گانگلیون

کیست گانگلیون یک تورم یا برآمدگی خوش خیم است که اغلب در اطراف یا روی مفاصل و تاندون های دست یا پا ظاهر می شود. یک گانگلیون آشکار می شود .

کیست های گانگلیونی شایع ترین تومورهای بافت نرم دست و مچ هستند. گانگلیون فتق بافت های سینوویال پر شده از موسین از کپسول های مفصلی یا تاندون است .

آیا کیست گانگلیون دردناک است؟

گانگلیون ها بی ضرر هستند، اما گاهی اوقات می توانند دردناک باشند. اگر درد یا ناراحتی ایجاد نکنند، می‌توانند به حال خود رها شوند و ممکن است بدون درمان ناپدید شوند، اگرچه ممکن است چند سال طول بکشد.

آیا فیزیوتراپی می تواند به کیست گانگلیون کمک کند؟

فیزیوتراپی معمولاً پس از عمل برای کمک به عادی سازی استفاده از مفصل آسیب دیده توصیه می شود. به عنوان مثال، اگر کیست از مچ دست برداشته شود، ممکن است پس از آن سفت شود. فیزیوتراپی می تواند با درمان دستی و ایجاد یک برنامه ورزشی مناسب در منزل به بهبود دامنه حرکتی کمک کند.

انواع فیزیوتراپی برای کیست گانگلیون:

• تمرینات رام غیرفعال شما با استفاده از دست دیگر یا درمانگر مچ دستتان را حرکت می دهد
  • تمرینات رام فعال شما به تنهایی مچ دست را حرکت می دهید
  • تمرینات تقویتی با وزنه و بدون وزنه.
  • اکستنشن انگشت با استفاده از نوار لاستیکی مخصوص.
  • تمرینات گرفتن با استفاده از توپ

آیا ماساژ به کیست گانگلیون کمک می کند؟

ماساژ کیست گانگلیون می‌تواند فوایدی داشته باشد، اگرچه ممکن است باعث شود مقداری از مایع از کیسه خارج شود و کیست را کوچک‌تر کند. اگرچه ماساژ می تواند مقدار کمی تسکین ایجاد کند، اگر کیست به خودی خود ناپدید نشد، احتمالاً می خواهید به دنبال درمان حرفه ای پزشکی باشید.

آیا فشرده سازی برای کیست گانگلیون خوب است؟

مچ بند یا بسته بندی فشاری گاهی اوقات می تواند علائم را تسکین دهد و/یا اندازه گانگلیون را کاهش دهد. آسپیراسیون: اگر کیست گانگلیون درد قابل توجهی ایجاد کند، عملکرد یا فعالیت های روزانه را محدود کند و/یا برای بیمار جذاب نباشد، ممکن است تخلیه شود.

سونوگرافی برای کیست گانگلیون

از سونوگرافی برای تایید تشخیص کیست گانگلیون و ارائه راهنمایی برای آسپیراسیون سوزنی، فنستراسیون، و متعاقب آن استروئید بیهوشی استفاده شد .

کمبود ویتامین کیست گانگلیون

یک گانگلیون به صورت لنگی یا ندول زیر جلدی ظاهر می شود. اندازه می تواند به مرور زمان تغییر کند و همچنین می تواند به طور کامل ناپدید شود.

درمان سنتی کیست گانگلیون

درمان بی حرکتی از آنجا که فعالیت می تواند باعث بزرگتر شدن کیست گانگلیون شود، ممکن است به بی حرکت کردن موقت ناحیه با بریس یا آتل کمک کند. تنفس. در این روش، پزشک از یک سوزن برای تخلیه مایع کیست استفاده می کند. عمل جراحي. اگر روش‌های دیگر جواب نداده باشند، این ممکن است یک گزینه باشد.

کیست گانگلیون چه احساسی دارد؟

کیست های گانگلیون مانند یک توده صاف زیر پوست به نظر می رسند. آنها از یک مایع غلیظ و ژله مانند به نام مایع سینوویال تشکیل شده اند که مفاصل و تاندون ها را احاطه می کند تا آنها را در حین حرکت روان کند.

آیا می توانید کیست گانگلیون را ماساژ دهید؟

به طور کلی، ماساژ کیست گانگلیونی را از بین نمی برد. ماساژ کیست گانگلیون می‌تواند فوایدی داشته باشد، اگرچه ممکن است باعث شود مقداری از مایع از کیسه خارج شود و کیست را کوچک‌تر کند.

کیست گانگلیون کجا قرار دارد؟

گانگلیون ها می توانند در کنار هر مفصلی در بدن ایجاد شوند، اما بیشتر در مچ دست (به ویژه پشت مچ دست)، دست ها و انگشتان ایجاد می شوند. گانگلیون ها بی ضرر هستند، اما گاهی اوقات می توانند دردناک باشند.

آیا می توانم با کیست گانگلیون ورزش کنم؟

اگر گانگلیون مچ دست دارید، زمانی که بتوانید فعالیت های خود را بدون درد انجام دهید، ممکن است به ورزش یا فعالیت خود بازگردید. ممکن است لازم باشد از مچ بند استفاده کنید یا مچ خود را ببندید.

چه مدت طول می کشد تا جراحی کیست گانگلیون بهبود یابد؟

برای چند روز می توانید انتظار کمی درد و تورم در محل برش خود داشته باشید. به خاطر داشته باشید که برای کمک به کاهش تورم دست خود را بالای قلب خود قرار دهید و برای کمک به ناراحتی از کمپرس یخ استفاده کنید. اکثر بیماران در چند روز اول احساس بسیار بهتری دارند، اما برای بهبودی کامل دو تا شش هفته طول می‌کشد.

آیا ورزش به کیست گانگلیون کمک می کند؟

چگونه فیزیوتراپی می تواند به کیست گانگلیون کمک کند؟ اکثر کیست ها (58-38 درصد) اگر درمان نشوند خود به خود برطرف می شوند. اما اگر کیست دردناک است و با فعالیت های روزانه تداخل دارد، فیزیوتراپی می تواند به بهبود درد و عملکرد شما کمک کند.

آیا می توانید بعد از برداشتن کیست گانگلیونی راه بروید؟

اگرچه بعد از جراحی می توانید روی پای خود راه بروید، استراحت کامل و بالا بردن ارتفاع برای دو هفته اول بعد از جراحی توصیه می شود.

چگونه کیست گانگلیون را بررسی کنیم؟

تشخیص کیست گانگلیون با اشعه ایکس اشعه ایکس تصویر واضحی از ساختارهای متراکم مانند استخوان ایجاد می کند. اسکن ام آر آی. پزشک ممکن است برای مشاهده بهتر داخل دست، مچ، مچ پا یا پا، اسکن MRI را تجویز کند. سونوگرافی. پزشک شما ممکن است از سونوگرافی برای ارزیابی بافت نرم دست، مچ، مچ پا یا پا استفاده کند.

آیا کیست گانگلیون قابل درمان است؟

اگر کیست گانگلیون شما برای شما مشکل ایجاد می کند، ممکن است پزشکتان توصیه کند که کیست را با سوزن تخلیه کنید. برداشتن کیست با جراحی نیز یک گزینه است. اما اگر علائمی ندارید، درمان لازم نیست. در بسیاری از موارد، کیست ها خود به خود از بین می روند.

چگونه کیست گانگلیون ایجاد کنیم؟

هیچ کس دقیقاً نمی داند چه چیزی باعث ایجاد کیست گانگلیون می شود. از یک مفصل یا پوشش یک تاندون رشد می کند و شبیه یک بادکنک آبی کوچک روی یک ساقه است و به نظر می رسد زمانی رخ می دهد که بافتی که یک مفصل یا یک تاندون را احاطه کرده است از جای خود بیرون بزند.

آیا ماساژ به کیست گانگلیونی کمک می کند؟

از آنجا که فعالیت اغلب باعث افزایش اندازه گانگلیون ها می شود، بنابراین فشار روی اعصاب را افزایش می دهد، بی حرکت کردن مفصل با مچ بند یا آتل برای چند هفته می تواند علائم را تسکین دهد و به گانگلیون اجازه کوچک شدن دهد. ماساژ ملایم و مکرر می تواند به خروج مایع از کیسه کمک کند و کیست را به کوچکتر شدن تشویق کند.

چگونه کیست گانگلیون را بدون جراحی درمان کنیم؟

آسپیراسیون غیرجراحی کیست گانگلیونی – در برخی موارد، مایع موجود در کیست گانگلیونی را می توان از طریق آسپیراسیون خارج کرد. در حین آسپیراسیون، اطراف کیست را با یک بی حس کننده موضعی بی حس می کنیم و کیست را با سوزن سوراخ می کنیم تا مایع تخلیه شود. آسپیراسیون کیست را کوچک می کند.