فیزیوتراپی ژنو والگوم

برای کودکان بزرگتر و بزرگسالان مبتلا به ژنو والگوم، یک دوره فیزیوتراپی و تمرینات می تواند به تنظیم مجدد زانوهای آنها کمک کند. همچنین می تواند عضلات اطراف را تقویت کند و از آسیب استرس به سایر مفاصل جلوگیری کند. اگر این تلاش ها موفقیت آمیز نبود، ممکن است جراحی برای تنظیم مجدد زانوهای شما انجام شود.

حرکت تدریجی زانو بخش اصلی درمان است. ممکن است برخی روش های گرما برای تسکین درد داده شود. تمرینات تقویتی برای عضلات چهارسر ران، همسترینگ و عضلات سرینی انجام می شود. زمانی که بیمار قادر به راه رفتن باشد، آموزش صحیح ایستادن، تعادل، انتقال وزن و راه رفتن به او داده می شود.

چه ماهیچه هایی باعث ژنو والگوم می شوند؟

ژنو والگوم در بزرگسالان به طور کلی جای نگرانی ندارد. با این حال، در برخی موارد ناشی از عدم تعادل عضلانی است. عضلات لگن، مچ پا، همسترینگ و عضلات چهارسر ران شما برای حمایت از زانوهای شما حیاتی هستند. اگر هر یک از این عضلات ضعیف یا بیش از حد سفت باشند، ممکن است زانوهای ناخوشایندی را تجربه کنید .

ژنو والگوم خفیف شایع است و به طور کلی مشکلی ایجاد نمی کند و ژنو والگوم در کودکان به طور کلی بدون درمان از بین می رود. با این حال، برخی از افراد می توانند متوجه شوند که باعث درد زانو و مشکل در راه رفتن می شود. تمرینات متعددی وجود دارد که می تواند به اصلاح ژنو والگوم در افرادی که آن را ناراحت می کنند کمک کند.

درمان فیزیوتراپی برای ژنو والگوم

ورزش می تواند به تنظیم مجدد و تثبیت زانوها کمک کند. بسته به تغییر شکل و علت، درمانگر تمریناتی را پیشنهاد می کند که برای تقویت عضلات ساق، لگن و ران طراحی شده است. کشش های خاص نیز ممکن است در تسکین علائم مفید باشد.

نکاتی در مورد فیزیوتراپی برای ژنو والگوم

مرحله 1: بایستید و پاهای خود را به اندازه عرض لگن باز کنید و یک باند ورزشی دایره ای درست زیر زانوهای خود بپیچید. مرحله 2: به آرامی یک پا را به سمت عقب و بالا ببرید، مثل اینکه در حال آماده شدن برای ضربه زدن به یک توپ هستید. مرحله 3: این وضعیت را برای چند ثانیه نگه دارید، سپس به حالت ایستاده رها کنید.

آیا ژنو والگوم یک ناتوانی است؟

ژنو والگوم خفیف زمانی تشخیص داده می‌شود که فردی که به صورت ایستاده ایستاده و پاها را لمس می‌کند، زانوهای خود را نیز لمس کند. این بیماری در کودکان 2 تا 5 ساله دیده می شود.

در مورد چگونگی اصلاح ژنو والگوم بدون جراحی

ورزش. برای اکثر افراد مبتلا به ژنو والگوم، ورزش می تواند به تنظیم مجدد و تثبیت زانوهای آنها کمک کند. پزشک یا فیزیوتراپ شما می‌تواند راه رفتن شما را ارزیابی کند و تمرین‌هایی را برای تقویت عضلات پا، لگن و ران شما پیشنهاد دهد. کشش های خاص نیز ممکن است در تسکین علائم مفید باشد.

درباره درمان فیزیوتراپی ژنو والگوم

همچنین به عنوان زانو ضربه ای شناخته می شود. تحرک تدریجی زانو بخش اصلی درمان است. برخی روش های گرما ممکن است برای تسکین درد انجام شود. تمرینات تقویتی برای عضلات چهارسر ران، همسترینگ و عضلات سرینی انجام می شود.