فیزیوتراپی پا

فیزیوتراپیست می تواند مشکل زمینه ای را تعیین و درمان کند. درمان‌ها می‌تواند شامل توصیه‌هایی در مورد تغییر فعالیت‌ها یا کفش‌ها، تجویز ارتز پا برای اصلاح مشکلات بیومکانیکی، نوار چسب برای کمک به تسکین درد و تقویت برای حمایت بهتر از ساختارهای ناحیه باشد.

فیزیوتراپیست ها از طریق حرکت و ورزش، درمان دستی، آموزش و مشاوره به افراد آسیب دیده، بیماری یا ناتوانی کمک می کنند. آنها سلامتی را برای افراد در هر سنی حفظ می کنند و به بیماران برای مدیریت درد و پیشگیری از بیماری کمک می کنند.

 

فیزیوتراپی نوروپاتی در پا کمک می کند ؟

پزشک ممکن است فیزیوتراپی را برای نوروپاتی محیطی تجویز کند. فیزیوتراپی به ویژه در درمان ضعف عضلانی که می تواند به نوروپاتی محیطی نسبت داده شود مفید است. فیزیوتراپی همچنین می تواند به کاهش درد نوروپاتیک کمک کند.

تمرین فیزیوتراپی برای پا و مچ پا

صاف روی یک صندلی بنشینید، پاها را صاف روی زمین بگذارید. پای چپ را روی ران راست قرار دهید. انگشتان پا را به سمت مچ پا به سمت بالا بکشید. باید یک احساس کشش در امتداد پایین پا و بند پاشنه وجود داشته باشد. 10 ثانیه نگه دارید. این تمرین را 10 بار روی هر پا تکرار کنید.


بهترین تمرینات برای داشتن پاهای سالم چیست؟

راه رفتن با شن راه رفتن با پای برهنه روی شن و ماسه راهی عالی برای کشش و تقویت پا و ساق پا است. به طور کلی این یک تمرین خوب است زیرا شن نرم است.

آیا فیزیو می تواند به صافی کف پا کمک کند؟

فیزیوتراپی می تواند به کاهش مشکلات مرتبط با صافی کف پا کمک کند: ارائه توصیه هایی در مورد تمرینات برای کمک به کشش عضلات سفت و تقویت مناطق ضعیف برای کمک به ایجاد وضعیت صحیح پا.

تمرینات پا برای آرتریت

روی یک صندلی بنشینید و پای آسیب دیده خود را روی زانوی دیگر خود قرار دهید. با یک دست پاشنه پا را بگیرید و سپس با دست دیگر انگشت شست پا را به آرامی به سمت پایین فشار دهید. انگشت پای خود را به سمت پایین فشار دهید و از مچ پا دور کنید تا جایی که کشش را در بالای پای خود احساس کنید. کشش را حداقل 15 تا 30 ثانیه نگه دارید.

متخصص پا یا فیزیو برای درد پا

بنابراین، در حالی که هم فیزیوتراپیست ها و هم متخصصین پا هر دو نوار را برای آسیب های ورزشی، ماساژ، حرکت دادن پاها و ارزیابی وضعیت و راه رفتن ارائه می دهند، مهم است که فیزیوتراپیست و متخصص پا هر دو برای بهترین نتیجه کلی با هم کار کنند.

تمرینات برای کف پا

روی یک صندلی بنشینید و یک پا را روی زانوی دیگر ضربدری کنید، به طوری که مچ پایتان بالای پای دیگرتان باشد. در حالی که یک دست مچ پا و دست دیگر انگشتان پا را گرفته است، انگشتان پا را به آرامی به سمت عقب بکشید تا جایی که کشش را در کف پای خود احساس کنید. این حالت را به مدت 20 ثانیه نگه دارید و سه بار برای هر دو پا تکرار کنید.

تمرینات فیزیوتراپی انگشت شست پا

پاهای خود را صاف روی زمین بنشینید. پای راست خود را بلند کنید و مچ پای خود را روی ران چپ خود قرار دهید. با استفاده از دستان خود، انگشت پا را به سمت بالا، پایین و به هر طرف حرکت دهید و به مدت 5 ثانیه در هر وضعیت نگه دارید. 10 را تکرار کنید. بارها. پاها را عوض کرده و روی انگشت شست پای چپ خود تکرار کنید.

برای فیزیوتراپی پا چه بپوشیم؟

شما نمی خواهید که مواد محکم یا سنگین دامنه حرکت شما را محدود کنند. شلوار کوتاه یا حداقل شلوار ورزشی گشاد را بپوشید که به راحتی ساق پای شما را آشکار کند (تا زانو). کفش های ورزشی مناسب برای ورزش را انتخاب کنید که به راحتی از پاهای شما حمایت کرده و از آنها محافظت کند. آپارتمان های شلوغ ممنوع هستند.

درمان خمیدگی پا

این مراحل را برای چند روز یا هفته اول پس از آسیب دنبال کنید: استراحت کنید. هر گونه فعالیت بدنی که باعث درد می شود را متوقف کنید و در صورت امکان پای خود را ثابت نگه دارید. 2 تا 3 بار در روز پای خود را به مدت 20 دقیقه با یخ قرار دهید. برای کمک به کاهش تورم، پای خود را بالا نگه دارید. در صورت نیاز از داروی ضد درد استفاده کنید.

 

فیزیوتراپی برای پا بعد از جراحی

فیزیوتراپی پس از جراحی پا یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از عود آسیب است. فیزیوتراپی قدرت و تحرک لازم را برای بیماران پس از عمل فراهم می کند تا بتوانند بدون ترس از وقوع آسیب مشابه، به انجام کارهای مورد علاقه خود بازگردند

آیا فیزیوتراپی می تواند به درد پا کمک کند؟

فیزیوتراپی می‌تواند با ارائه مدالیته‌ها و تمرین‌های ورزشی لازم برای اصلاح مسائل آناتومیکی، بهبود وضعیت بدن و کاهش درد، بسیاری از اشکال درد پا را برطرف کند.

چگونه فیزیوتراپی در خانه برای پاها انجام دهیم؟

تمرینات فیزیوتراپی ساده ای که می توانید در خانه انجام دهید تا از شر درد پا خلاص شوید. پل با توپ. پل تک پا – با زانوهای خم شده حدود 90 درجه و وزنه روی باسن برای افزایش مقاومت دراز بکشید. زانو دوبل تا قفسه سینه – از پشت با پاهای کشیده شروع کنید. تمرین اکستنشن کامل زانو.

آیا پیاده روی برای پا مفید است؟

ورزش کردن پاها به طور منظم نه تنها سلامت کلی پا را بهبود می بخشد، بلکه ممکن است خطر آسیب دیدگی شما را نیز کاهش دهد. پیاده روی بهترین ورزش کلی پا است. هنگامی که راه می روید، از زمانی که پاشنه پا به زمین برخورد می کند تا زمانی که با انگشتان پا بلند می شوید، پای خود را در تمام دامنه حرکت خود قرار می دهید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *