فیزیوتراپی نقرس

حملات حاد نقرس دردناک و بالقوه ناتوان کننده هستند و نیاز به درمان فوری دارند. درمان بهینه در جهت کنترل درد و التهاب است ·

ورزش مفصل ملتهب در اثر نقرس عموماً بسیار دردناک است و ممکن است به دلیل کریستال‌های اسید اوریک که می‌توانند در هنگام حرکات شدید مفصل روی سطح مفصل ساییده شوند، برای مفصل مضر باشد.

درمان فیزیوتراپی نقرس

کنترل درد. الکتروتراپی شامل مگا پالس و تقویت و دامنه تمرینات حرکتی. فعالیت قلبی عروقی. هیدروتراپی. واکس درمانی. سرما درمانی (سرما درمانی) تکنیک های موبیلیزاسیون.

فیزیوتراپی برای نقرس باید در ابتدا محافظه کارانه باقی بماند تا از تشدید بیماری جلوگیری شود. تاکید بر استراحت، کاهش التهاب، محافظت از مفصل و افزایش گردش خون برای بهبودی خواهد بود.

انواع فیزیوتراپی برای نقرس:

• کنترل درد
  • الکتروتراپی شامل مگا پالس و
  • تمرینات تقویتی و دامنه حرکتی.
  • فعالیت قلبی عروقی
  • آب درمانی
  • واکس تراپی
  • سرما درمانی (سرما درمانی)

فیزیوتراپی چگونه به نقرس کمک می کند؟

کنترل درد. کمک به انجام فعالیت های عادی زندگی روزانه. کاهش التهاب. کاهش خستگی. بهبود قدرت و دامنه حرکتی. بهبود سطح آمادگی قلبی عروقی.

نقش فیزیوتراپی برای نقرس

فیزیوتراپیست مفاصلی را که معمولاً تحت تأثیر نقرس قرار می‌گیرند، ارزیابی می‌کند و دامنه حرکت، کشش و تمرینات تقویتی را برای کمک به حفظ حداکثر عملکرد مفاصل تجویز می‌کند.

تمرینات فیزیوتراپی

علاوه بر پیاده‌روی، فعالیت‌های مختلف پمپاژ قلب را به تمرینات هوازی منظم خود اضافه کنید، مانند شنا یا دوچرخه‌سواری ثابت. (هر دوی اینها به ویژه گزینه های خوبی برای بیماران نقرس هستند، زیرا فشار زیادی بر مفاصل تحمل کننده وزن پا، مچ پا و زانو وارد نمی کنند.)

تمرینات فیزیوتراپی برای نقرس

ورزش هایی که بر سیستم قلبی عروقی بدن کار می کنند برای مدیریت سطح اسید اوریک و کمک به مدیریت وزن بدن بهترین هستند. نمونه هایی از این نوع تمرینات عبارتند از پیاده روی، دوچرخه سواری و شنا.

آرتریت نقرسی

نقرس یک بیماری مزمن است که در اثر تجمع اسید اوریک در بدن ایجاد می شود که سپس در مفاصل خاصی متبلور می شود و التهاب و درد ایجاد می کند. فیزیوتراپی روشی موفقیت‌آمیز برای مدیریت علائم شما در طول عود است و باید در اولین فرصت ممکن شروع شود تا درمان شما بهینه شود.

فیزیوپدی نقرس کاذب

نقرس کاذب، همچنین به عنوان بیماری پیروفسفات کلسیم پیروفسفات دی هیدرات شناخته می شود، با وقوع همزمان آرتریت با شواهدی از رسوب در غضروف مفصلی تعریف می شود. با تورم ناگهانی و دردناک در یک یا چند مفاصل مشخص می شود. این اپیزودها می توانند روزها یا هفته ها ادامه داشته باشند.

آیا فیزیوتراپی می تواند به نقرس کمک کند؟

فیزیوتراپی متخصص می تواند به شما در مدیریت علائم نقرس به روش های مختلفی کمک کند. اغلب هنگامی که یک مفصل در حال شعله ور شدن نقرس است، راه رفتن می تواند بسیار دردناک یا تقریبا غیرممکن باشد. پزشک شما می‌تواند به شما در مورد اینکه چه زمانی باید از عصا/عصا برای کمک به راه رفتن خود استفاده کنید راهنمایی کند.

آیا ورزش درد نقرس را تسکین می دهد؟

ورزش ممکن است آخرین چیزی باشد که در هنگام تجربه حمله دردناک نقرس به ذهن شما می رسد، اما در واقع می تواند به مدیریت علائم مرتبط با شعله ور شدن کمک کند. زیرا ورزش منظم می تواند به کاهش وزن کمک کند و در عوض به بدن کمک می کند اسید اوریک اضافی را دفع کند.

آیا نقرس با ورزش بهبود می یابد؟

ورزش با کاهش سطح اسید اوریک برای جلوگیری از حملات نقرس به کنترل نقرس کمک می کند. محققان دریافته اند که چربی در بدن بیشتر از ماهیچه ها حاوی اسید اوریک است. بنابراین، هنگامی که چربی بدن را کاهش می دهید، می توانید سطح اسید اوریک را در خون خود کاهش دهید.

آیا تاندونیت و نقرس مرتبط هستند؟

بیماری های خاصی وجود دارند که می توانند باعث تاندونیت شوند، مانند آرتریت روماتوئید، نقرس، سندرم رایتر، لوپوس و دیابت. گاهی اوقات، افراد مبتلا به نقرس دارای کریستال های اسید اوریک هستند که در غلاف تاندون ظاهر می شود که باعث اصطکاک و پارگی می شود.

چه تمرینی برای نقرس بهتر است؟

بهترین انواع ورزش برای افراد مبتلا به نقرس ورزش هایی که بر سیستم قلبی عروقی بدن تأثیر می گذارد، برای مدیریت سطح اسید اوریک و کمک به مدیریت وزن بدن بهترین هستند. نمونه هایی از این نوع تمرینات عبارتند از پیاده روی، دوچرخه سواری و شنا.

نقرس قبل از جراحی

مطالعه ما نشان می دهد که پزشکان باید آگاه باشند که بیمارانی که سطح اسید اوریک آنها قبل از عمل جراحی بالا است، ممکن است پس از جراحی نقرس داشته باشند. ما همچنین دریافتیم که میزان تغییرات اسید اوریک بین قبل و بعد از عمل به طور قابل توجهی خطر عود نقرس را افزایش می دهد.