فیزیوتراپی فیبرومیالژیا

در حالی که هیچ درمان شناخته شده ای برای فیبرومیالژیا وجود ندارد، فیزیوتراپی ممکن است به کاهش علائم درد کمک کند. همچنین می تواند به کاهش سفتی و خستگی کمک کند. علاوه بر ورزش، فیزیوتراپیست ها از طیف وسیعی از منابع استفاده می کنند – از ماساژ بافت عمیق گرفته تا بسته های یخ و گرما برای آب درمانی.

فیزیوتراپیست ها از طریق حرکت و ورزش، درمان دستی، آموزش و مشاوره به افراد آسیب دیده، بیماری یا ناتوانی کمک می کنند. آنها سلامتی را برای افراد در هر سنی حفظ می کنند و به بیماران برای مدیریت درد و پیشگیری از بیماری کمک می کنند.

انواع فیزیوتراپی برای فیبرومیالژیا:

• ماساژ بافت های عمیق
  • تهویه هوازی کم تاثیر (ایروبیک در آب)
  • ورزش تسکین درد
  • تمرینات کششی و تقویتی
  • واحدهای TENS (تحریک الکتریکی عصب از طریق پوست)
  • سونوگرافی

آیا فیزیوتراپی به فیبرومیالژیا کمک می کند؟

فیزیوتراپی یک روش درمانی موثر است که به کاهش برخی از علائمی که در نتیجه فیبرومیالژیا تجربه می کنید کمک می کند. هدف اصلی فیزیوتراپی در درمان فیبرومیالژیا کاهش درد و سفتی شما با استفاده از ترکیبی از استراتژی ها است.

مدیریت فیبرومیالژیا

فیزیوتراپیست ممکن است از انواع مختلفی از ابزارها برای بیماران فیبرومیالژیا استفاده کند، از جمله: ماساژ بافت عمیق. تهویه هوازی کم تاثیر (ایروبیک در آب) تمرینات تسکین درد. تمرینات کششی و تقویتی. واحدهای (تحریک عصبی الکتریکی از طریق پوست) سونوگرافی.

آیا فیزیوتراپی می تواند فیبرومیالژیا را بدتر کند؟

فیزیوتراپی اغلب یک رویکرد عملی دارد، که ممکن است در صورت احساس درد ناشی از چندین نقطه حساس بیش از حد، شما را دچار ترس کند.

چه نوع فیزیوتراپی برای فیبرومیالژیا باید انجام بشه؟

فیزیوتراپیست ممکن است از انواع مختلفی از ابزارها برای بیماران فیبرومیالژیا استفاده کند، از جمله: ماساژ بافت عمیق. تمرین تهویه هوازی کم تاثیر (ایروبیک در آب) تمرین تسکین درد.

فیزیوتراپی برای فیبرومیالژیا چه می کند؟

هدف اصلی فیزیوتراپی در درمان فیبرومیالژیا کاهش درد و سفتی شما با استفاده از ترکیبی از استراتژی ها است. اهداف دیگر عبارتند از کاهش اسپاسم عضلانی، افزایش سطح انرژی، بهبود مدیریت درد و بهبود الگوهای خواب.

چگونه می توانم به درد فیبرومیالژیا کمک کنم؟

دارو مسکن. مسکن‌های ساده‌ای که بدون نسخه از داروخانه در دسترس هستند، مانند پاراستامول، گاهی اوقات می‌توانند به تسکین درد مرتبط با فیبرومیالژیا کمک کنند. داروهای ضد افسردگی دارویی برای کمک به خواب ، شل کننده های عضلانی داروهای ضد تشنج، داروهای ضد روان پریشی.