فیزیوتراپی فلج ارب

درمان فیزیوتراپی ممکن است شامل موارد زیر باشد: طیف وسیعی از تمرینات حرکتی فعال و غیرفعال که برای کودک شما جذاب خواهد بود و مفاصل او را صاف نگه می دارد. تمریناتی برای تقویت عضلات در بازوی آسیب دیده. توصیه هایی در مورد نحوه قرار دادن بازو در هنگام نشستن و هنگام خواب برای ارتقای تراز طبیعی.

فلج ارب چگونه درمان می شود؟

فیزیوتراپی روزانه روش اصلی درمان فلج ارب است. از آنجایی که یک نوزاد نمی تواند به تنهایی بازوی آسیب دیده را حرکت دهد، والدین باید نقش فعالی در حفظ مفاصل و عملکرد عضلات مناسب داشته باشند.


تمرینات فیزیوتراپی فلج ارب

تمرینات مورد استفاده برای نوزاد مبتلا به فلج ارب بسیار ملایم و ملایم است. مواردی که بیشتر توصیه می شود عبارتند از ماساژ ملایم، تمرینات قدرتی، حرکات دامنه حرکتی، تمرینات تحریکی و کشش ملایم.

فیزیوتراپی برای فلج ارب طیف وسیعی از تمرینات حرکتی فعال و غیرفعال که برای کودک شما جذاب خواهد بود و مفاصل او را صاف نگه می دارد. تمریناتی برای تقویت ماهیچه های بازوی آسیب دیده. توصیه هایی در مورد نحوه قرار دادن بازو در حالت نشسته و هنگام خواب برای ارتقای تراز طبیعی.

انواع فیزیوتراپی برای فلج ارب:

  • طیف وسیعی از تمرینات حرکتی فعال و غیرفعال که برای کودک شما جذاب خواهد بود و مفاصل او را صاف نگه می دارد.
  • تمریناتی برای تقویت عضلات در بازوی آسیب دیده.
  • توصیه هایی در مورد نحوه قرار دادن بازو در هنگام نشستن و هنگام خواب برای ارتقای تراز طبیعی.
  • تمرینات تحمل وزن

استفاده از فیزیوتراپی برای فلج ارب

فواید فیزیوتراپی برای فلج ارب بهبود قدرت عضلانی و دامنه حرکت. کاهش درد. بهبود استفاده عملکردی از بازو. بهبود استقلال. کاهش خطر سفتی مفصل ثانویه. بهبود کیفیت زندگی و استقلال.

نقش فیزیوتراپی برای فلج ارب

فیزیوتراپی برای فلج ارب این کار از سفت شدن دائمی مفصل جلوگیری می کند و استقلال را با فعالیت های روزانه مانند لباس پوشیدن، غذا خوردن و بازی با دوستان و خانواده بهبود می بخشد. درمان فیزیوتراپی باید در اسرع وقت برای بهبودی بهتر آغاز شود.

فیزیوتراپی فلج ارب در بزرگسالان

درمان فیزیوتراپی می تواند با ارائه توصیه هایی در مورد تمرینات مناسب و وضعیت قرارگیری برای بهبود قدرت عضلانی و حفظ دامنه حرکتی بازو در حین بهبودی عصب به بهبودی از فلج ارب کمک کند.

آیا فلج ارب درد دارد؟

درد – یکی دیگر از علائم فلج ارب درد است که می تواند نامنظم و یا شدید باشد. در حالی که معمولا در بازو رخ می دهد، می تواند در شانه نیز ظاهر شود.

درمان کاردرمانی فلج ارب

کاردرمانی برای کودکان مبتلا به فلج ارب خفیف تا متوسط توصیه می شود. این روش درمانی به کودکان کمک می کند تا در فعالیت های خودمراقبتی و اوقات فراغت روزمره شرکت کنند. کاردرمانگران آموزش دیده اند تا محدودیت هایی را که کودک شما ممکن است در زندگی روزمره با آن مواجه شود تشخیص دهند و به او کمک کنند مهارت های مناسب سن خود را توسعه دهند.

فلج ارب – فیزیوپدی

فلج ارب یا فلج ارب-دوشن نوعی از فلج شبکه بازویی مامایی است. زمانی اتفاق می‌افتد که در بدو تولد به شبکه بازویی، به‌ویژه شبکه بازویی فوقانی آسیب وارد شود. این آسیب می‌تواند باعث کشیدگی، پارگی یا کنده شدن ریشه شبکه از نخاع شود.

فیزیوتراپی در فلج ارب

هدف فیزیوتراپی در فلج ارب افزایش حس، فعال کردن و تقویت عضلات است. ما از انواع تکنیک های تخیلی برای آگاه کردن کودک شما و حرکت دادن بازویش استفاده می کنیم! ارزیابی نوزادان ممکن است دشوار باشد، بنابراین ما از بسیاری از فعالیت های سرگرم کننده استفاده می کنیم تا بفهمیم دقیقاً کجای بازوی کودک شما تحت تأثیر قرار گرفته است.

ورزش برای فلج ارب

به آرامی ساعد کودک خود را بگیرید و تیغه شانه او را محکم با کف دست دیگر خود به سمت پایین نگه دارید. تا جایی که می توانید بازوی آنها را به آرامی بالای سرشان بیاورید. بازو را نزدیک گوششان نگه دارید. این احتمالاً مهمترین تمرین است.

فلج ارب قابل درمان است

بیش از 80 درصد از کودکانی که مبتلا به فلج ارب تشخیص داده شده اند، بهبودی کامل پیدا کرده و کنترل کامل عضلات بازوی آسیب دیده خود را به دست خواهند آورد. بسیاری از موارد فلج ارب را می توان با فیزیوتراپی درمان کرد، اما موارد شدیدتر ممکن است نیاز به جراحی داشته باشد.

در مورد درمان فلج ارب

فیزیوتراپی روش اصلی درمان فلج ارب است. فیزیوتراپی به کودکان کمک می کند تا قدرت و کنترل بازوی آسیب دیده خود را بازیابند و به بسیاری از بیماران این امکان را می دهد که بدون روش های درمانی دیگر بهبود یابند. فیزیوتراپی فلج ارب می تواند دو هفته پس از تولد کودک شروع شود.

چه مدت طول می کشد تا فلج ارب بهبود یابد؟

اکثر نوزادان به طور کامل از فلج ارب بهبود می یابند خبر خوب برای والدین نوزادی که با این نوع آسیب متولد شده اند این است که به احتمال زیاد دائمی نیست. پیش آگهی عموماً مثبت است و بیشتر نوزادان تنها در عرض سه تا نه ماه به طور کامل بهبود می یابند.

چه چیزی باعث فلج ارب می شود؟

فلج ارب وضعیتی است که با ضعف بازو و از دست دادن حرکت مشخص می شود. ممکن است هم در نوزادان و هم در بزرگسالان رخ دهد. این معمولاً به دلیل آسیب فیزیکی در هنگام زایمان نوزاد یا در اثر نیروی ضربه ای به سمت پایین روی بازو و شانه ایجاد می شود که به شبکه بازویی آسیب می رساند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *