فیزیوتراپی صافی کف پا

کشش های مختلفی وجود دارد که می توانید برای کمک به تسکین درد کف پای صاف انجام دهید، از جمله: پیچیدن حوله. کشش پاشنه پا. بالا بردن ساق پا. بالا بردن انگشتان پا. رول توپ تنیس/گلف. بالا بردن قوس پله. بلند کردن قوس.

خوشبختانه، اگر کف پای صافی دارید، فیزیوتراپ می‌تواند تغییرات ساده‌ای در سبک زندگی مانند کشش‌های هدفمند و تمرین‌های ویژه برای افزایش طول و تقویت عضلات را درمان و پیشنهاد کند. آنها همچنین می‌توانند انواع خاصی از کفش‌ها و کفی‌ها را پیشنهاد کنند که می‌تواند قوس شما را بلند کند، وضعیت بدنی شما را بهبود بخشد، و عضلات مرکزی بدن شما را تقویت کند.

پیشگیری از صافی کف پا فیزیوتراپی به موارد زیر کمک می کند: بازیابی حرکت / تحرک پا تقویت عضلات اطراف بازیابی کنترل پا و مچ پا با استفاده از کیسه یخ پیچیده شده در یک حوله مرطوب و قرار دادن روی پا یا ناحیه درد به مدت 10 تا تسکین اولیه درد را فراهم می کند. 15 دقیقه می تواند به کاهش درد کمک کند.

صافی کف پا برای چه چیزی خوب است؟

کف پای صاف در ورزش های رزمی مزیت دارد، تعادل بهتری دارد، ثبات را در هنگام بلند کردن وزنه ها فراهم می کند و غیره… زیرا کف پای صاف سطح تماس بیشتری با کف پای صاف فیزیکی دارد.

چگونه به صافی کف پا  کمک کنیم؟

برای صافی کف پا دردناک، یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی ممکن است این موارد را پیشنهاد دهد: پشتیبانی از قوس (دستگاه های ارتوتیک). ساپورت های قوس بدون نسخه می توانند به تسکین درد ناشی از صافی کف پا کمک کنند. تمرینات کششی. برخی از افراد مبتلا به صافی کف پا، تاندون آشیل کوتاه شده نیز دارند.

فیزیوتراپی کف پای صاف

تمرینات برای کف پای صاف · 1. کشش پاشنه · 2. رول توپ تنیس/گلف · 3. بالا بردن قوس پا · 4. بالا بردن قوس پا · 5. بالا بردن قوس پله · 6. فر کردن با حوله · 7. بالا بردن انگشتان پا

انواع فیزیوتراپی کف پای صاف:

کشش های مختلفی وجود دارد که می توانید برای کمک به کاهش درد کف پای صاف انجام دهید، از جمله:

  • فرهای حوله ای
  • کشش پاشنه
  • انگشت پا بلند می شود
  • رول توپ تنیس/گلف
  • طاق پله را بالا می برد
  • بالابر قوس

مزایای فیزیوتراپی برای صافی کف پا

مزایای فیزیوتراپی برای صافی کف پا بهبود وضعیت پا. بهبود الگوی راه رفتن. کاهش دست و پا چلفتی. کاهش درد و خطر مشکلات ثانویه مفصلی.

آیا می توانید کف پای صاف را تقویت کنید؟

تمرینات برای کشش این تاندون ممکن است کمک کند. فیزیوتراپی. صافی کف پا ممکن است باعث آسیب ناشی از استفاده بیش از حد در برخی از دوندگان شود. فیزیوتراپیست می‌تواند تمریناتی را برای تقویت عضلات و تاندون‌های پا و راهنمایی برای بهبود راه رفتن ارائه دهد .

آیا تعادل با کف پای صاف سخت‌تر است؟

صافی کف پا و تعادل: کسانی که کف پای صاف دارند بیشتر در معرض عدم تعادل عضلانی در مچ پا، ساق پا و باسن خود هستند. این وضعیت می تواند منجر به ایجاد تعادل شود و حتی ممکن است منجر به کمردرد شود.

چگونه صافی کف پا را در خانه درست کنیم؟

روی یک صندلی بنشینید و حوله ای زیر پاهای خود قرار دهید. پاشنه پاها را ریشه کن کنید تا حوله را بچرخانید. انگشتان پا را روی پای خود فشار دهید. چند ثانیه نگه دارید و رها کنید. توپ پای خود را روی زمین یا حوله فشار دهید.
2-3 ست 10-15 تکراری انجام دهید.

آیا صافی کف پا در بزرگسالان قابل اصلاح است؟

گاهی اوقات می توان از فیزیوتراپی برای اصلاح صافی کف پا استفاده کرد، اگر این آسیب ها ناشی از استفاده بیش از حد یا فرم یا تکنیک ضعیف باشد. معمولاً برای کف پای صاف نیازی به جراحی نیست مگر اینکه باعث تغییر شکل استخوان یا پارگی یا پارگی تاندون شود.

ورزش برای کف پای صاف کودک

تمرینات کف پای صاف توسط یک درمانگر اطفال در زیر چند روش برای مبارزه با صافی کف پا، زمانی که ناشی از کاهش تون عضلانی یا ضعف عضلانی است، آورده شده است. تعادل تک اندام. برداشتن سنگ مرمر با پا. تعادل در سطوح باریک پیاده روی در زمین های ناهموار.

آیا صافی کف پا می تواند مشکلاتی ایجاد کند؟

اکثر مردم هیچ علامتی مرتبط با صافی کف پا ندارند. اما برخی از افراد مبتلا به صافی کف پا، درد پا، به ویژه در ناحیه پاشنه یا قوس پا را تجربه می کنند. درد ممکن است با فعالیت بدتر شود. تورم ممکن است در امتداد داخل مچ پا رخ دهد.

چه چیزی در مورد کف پای صاف بد است؟

تعادل بدن شما از پاها شروع می شود. هنگامی که پاها حمایت مناسبی ارائه نمی دهند، می تواند خطر مشکلات مفصلی ناشی از وضعیت نامناسب و راه رفتن غیرطبیعی را افزایش دهد. افرادی که کف پای صاف دارند بیشتر احتمال دارد آسیب یا درد در پاها، مچ پا، زانوها یا باسن را تجربه کنند.

آیا می توانید از صافی کف پا بهبود پیدا کنید؟

ساپورت های قوس کف پای صافی را درمان نمی کنند، اما اغلب علائم را کاهش می دهند. تمرینات کششی. برخی از افراد مبتلا به صافی کف پا، تاندون آشیل کوتاه شده نیز دارند. تمرینات کشش این تاندون ممکن است کمک کند.

صافی کف پا چگونه درمان می شود؟

برای صافی کف پا دردناک، یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی ممکن است این موارد را پیشنهاد دهد: پشتیبانی از قوس (دستگاه های ارتز). ساپورت های قوس بدون نسخه می توانند به تسکین درد ناشی از صافی کف پا کمک کنند. گاهی اوقات تکیه گاه های قوس با طراحی سفارشی که به خطوط پا قالب بندی می شوند توصیه می شود.

آیا کف پای صاف نیاز به جراحی دارد؟

اگر از صافی کف پا رنج می برید، وضعیتی که وقتی در حالت ایستاده هستید، فضای کمی در زیر قوس کف پا وجود ندارد، ممکن است نیاز به جراحی صافی کف پا داشته باشید. علائم عبارتند از: احساس درد هنگام دویدن یا راه رفتن، به ویژه در مچ پا و پا. تورم مچ پا.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *