فیزیوتراپی شانه یخ زده

7 تمرین کششی و تقویتی برای کشش آونگ شانه یخ زده. ابتدا این تمرین را انجام دهید. کشش حوله. یک سر حوله ای به طول سه فوت را پشت سر خود نگه دارید و انتهای مخالف را با دست دیگر خود بگیرید. راه رفتن با انگشت. رسیدن به عرض بدن. کشش زیر بغل. چرخش به بیرون چرخش به داخل

فیزیوتراپ شما به شما کمک می کند تا حد امکان دامنه حرکتی خود را حفظ کنید و به کاهش درد شما کمک می کند. درمانگر شما ممکن است از ترکیبی از تمرینات دامنه حرکتی و تکنیک های درمان دستی (دستی) برای حفظ حرکت شانه استفاده کند.

فیزیوتراپی برای انجماد شانه

فیزیوتراپی برای شانه یخ زده فیزیوتراپی می تواند به شما کمک کند تا حرکت را در شانه خود بازگردانید. فیزیوتراپیست در مورد تعداد جلسات مورد نیاز شما تصمیم می گیرد. تعداد دقیق به نحوه پاسخ شانه شما به درمان بستگی دارد. فیزیوتراپیست ابتدا بررسی می کند که شما چقدر حرکت در شانه های خود دارید.

انواع فیزیوتراپی برای شانه منجمد:

تمرینات شانه منجمد معمولا سنگ بنای درمان شانه یخ زده هستند.

• کشش آونگ
  • کشش حوله
  • راه رفتن با انگشت
  • رسیدن به عرض بدن
  • کشش زیر بغل
  • چرخش به بیرون
  • چرخش به داخل

چگونه فیزیوتراپی برای شانه انجام دهیم؟

چرخش خارجی در مقابل دیوار بایستید. بازوی آسیب دیده خود را روی دیوار نزدیک به بدن خود قرار دهید، آرنج را 90 درجه خم کنید، کف دست را به سمت بالا قرار دهید. با فشار دادن چوب با چوب، بازوی آسیب دیده را تا جایی که ممکن است به طرف دیوار فشار دهید. دست خوب. موقعیت خود را حفظ کنید و به آرامی به وسط برگردید. تکرار کنید.

چگونه برای شانه یخ زده ورزش کنیم؟

به آرامی بازوی دردناک خود را به بازوی دیگر فشار دهید. برای شروع با نگه داشتن آرام به مدت 10 ثانیه، 5 بار متوالی این کار را تکرار کنید و این کار را 4 بار در روز برای هفته اول انجام دهید. سپس برای هفته چهارم – همین تمرین را انجام دهید اما اکنون به آرامی به مدت 40 ثانیه نگه دارید، 5 بار متوالی تکرار کنید و این کار را 4 بار در روز به مدت یک هفته انجام دهید.

نقش فیزیوتراپی برای شانه یخ زده

فیزیوتراپیست ها به افراد مبتلا به کپسولیت چسبنده کمک می کنند تا درد و سفتی را برطرف کنند و حرکت شانه را به ایمن ترین و موثرترین راه ممکن بازگردانند. فیزیوتراپیست ها متخصص حرکت هستند. آنها کیفیت زندگی را از طریق مراقبت عملی، آموزش بیمار و حرکات تجویز شده بهبود می بخشند .

مزایای فیزیوتراپی برای شانه یخ زده

به طور کلی، مشاهده شده است که کار با فیزیوتراپی برای شانه منجمد سرعت بهبودی را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. جراحی شانه یکی دیگر از فیزیوتراپی برای شانه منجمد است.

این تمرینات شانه منجمد به افزایش تحرک شما کمک می کند. · 1. کشش آونگی · 2. کشش حوله · 3. راه رفتن با انگشت · 4. رسیدن به عرض بدن · 5. کشش زیر بغل.

درمان شانه یخ زده

تکنیک های مدیریت درد می تواند شامل طب سوزنی، گرما، اولتراسوند، شاک ویو درمانی و درمان دستی باشد. یک برنامه ورزشی خانگی نیز برای حفظ تحرک و قدرت شانه در طول مراحل مختلف تجویز می شود. آب درمانی همچنین می تواند در حفظ تحرک شانه در یک محیط بدون درد مفید باشد.

فیزیوتراپی شانه یخ زده چقدر زمان میبرد؟

فیزیوتراپی تحت نظارت معمولاً از یک تا شش هفته طول می کشد و دفعات ویزیت ها از یک تا سه بار در هفته متغیر است. بیمار باید در طول روند بهبودی در خانه به تمرینات کششی و کششی بپردازد.

آیا فیزیوتراپی می تواند به شانه یخ زده کمک کند؟

فیزیوتراپی و داروهای ضد التهاب معمولا برای درمان شانه یخ زده تجویز می شود. جراحی معمولاً برای درمان شانه منجمد نشان داده نمی‌شود، مگر اینکه درمان‌های غیرجراحی در بهبود دامنه حرکتی و کاهش درد ناکام باشند.

فیزیوتراپی  بعد از جراحی شانه منجمد

یک برنامه فعالیت و تمرین فارغ التحصیل برای افزایش قدرت و حرکت عضلات بخشی از مراقبت های بعد از عمل است. فیزیوتراپی شما 3-4 روز پس از جراحی شروع می شود. فیزیوتراپیست شما را در برنامه توانبخشی شانه راهنمایی می کند. شروع درمان در صورت توصیه برای شما بسیار مهم است.

تمرینات شانه یخ زده بعد از ماستکتومی

بازوهای خود را تا ارتفاع شانه یا هر ارتفاعی که می توانید بدون کشیدن درن بالا بیاورید و دوباره چند بار پایین بیاورید. این کار را 3 یا 4 بار در روز تکرار کنید. این تمرینات به حرکت مایع لنفاوی از بازوی شما کمک می کند و به بازیابی حرکت کمک می کند. شما می توانید بازوی آسیب دیده خود را در حالی که بلند شده است تمرین دهید.

چگونه فیزیوتراپی به شانه یخ زده کمک می کند؟

این تمرینات شامل تمرینات حرکتی مخصوص شانه برای حفظ دامنه حرکتی شانه در یک پنجره بدون درد است. در مراحل بعدی مداخله فیزیوتراپی می تواند شامل تمرینات کششی بیشتر، تمرینات وضعیتی، تکنیک های تقویتی و مدیریت درد باشد.

آیا فیزیولوژی می تواند شانه یخ زده را بدتر کند؟

تسکین درد ممکن است شامل داروهای دارویی تجویز شده توسط پزشک عمومی باشد. مراجعه به فیزیوتراپ برای شانه یخ زده در این مرحله فوق العاده مهم است زیرا زیاده روی در آن می تواند شانه یخ زده شما را بدتر کند.