فیزیوتراپی دست

تمرینات دست به عنوان مداخله ای استفاده می شود که هدف آن بهبود تحرک و قدرت دست و در نتیجه بهبود توانایی عملکردی است.

فیزیوتراپی دست شاخه خاصی از فیزیوتراپی است که در تشخیص، درمان و توانبخشی طولانی مدت دست در موارد آسیب و بیماری تخصص دارد. اهداف آن بازگرداندن حرکت و عملکرد طبیعی دست و همچنین کاهش خطر عود بیمار است.

فیزیوتراپیست ها از طریق حرکت و ورزش، درمان دستی، آموزش و مشاوره به افراد آسیب دیده، بیماری یا ناتوانی کمک می کنند. آنها سلامتی را برای افراد در هر سنی حفظ می کنند، به بیماران کمک می کنند تا درد را مدیریت کنند و از بیماری جلوگیری کنند

نکاتی در مورد فیزیوتراپی برای دست

تقویت کننده گرفتن یک توپ نرم را در کف دست خود نگه دارید و تا جایی که می توانید آن را فشار دهید. چند ثانیه نگه دارید و رها کنید. 10 تا 15 بار در هر دست تکرار کنید. این تمرین را دو تا سه بار در هفته انجام دهید، اما در بین جلسات 48 ساعت به دستان خود استراحت دهید .

استفاده از فیزیوتراپی برای دست

درمان با دست برای آرتریت مدیریت و کاهش درد مفاصل. افزایش دامنه حرکت، عملکرد، مهارت و قدرت. حساسیت زدایی اعصاب به دنبال آسیب یا تروما. ارائه آموزش و آموزش برای انطباق با فعالیت ها و مسئولیت های روزانه.


نقش فیزیوتراپی در ارتوپدی

فیزیوتراپیست های ارتوپدی دارای آموزش و مهارت های پیشرفته ای برای ارزیابی و درمان آسیب ها و شرایطی هستند که شامل اسکلت (استخوان ها)، عضلات، تاندون ها، رباط ها و فاسیا می شوند. همه این ساختارها و بافت ها با اصطلاح اسکلتی عضلانی گرفته شده و خلاصه می شوند.

فیزیوتراپی برای درد دست

فیزیوتراپی به کاهش درد و سفتی انگشت و دست با ماساژ، طب سوزنی و نوار چسب کمک می کند. ما می‌توانیم آتل‌هایی را برای کاهش فشار وارد کنیم.

در حالی که بازو روی میز قرار گرفته و دست از روی میز آویزان است، مچ دست را به سمت پایین خم کنید تا کشش احساس شود. 5 ثانیه نگه دارید و به آرامی به موقعیت شروع بازگردید.

 

تمرینات برای کاهش درد دست

در حالی که دست خود را به سمت دور از خود قرار دهید، به تدریج انگشتان خود را به سمت داخل حلقه کنید. از مفاصل بالایی انگشتان خود شروع کنید، سپس از مفاصل میانی و در نهایت در بند انگشتان خود را فر کنید. چند ثانیه نگه دارید. به آرامی انگشتان را صاف کنید.

تمرینات دست در خانه

تمرینات تقویتی دست با گریپ توپ درمانی. برای یک تمرین اولیه تقویت دست، یک توپ درمانی را با انگشتان و شست خود فشار دهید. نیشگون گرفتن. توپ را با انگشتان و شست دراز کنید. پسوند شست. رول میز. خم شدن انگشت. رول شست. فشار دادن انگشت. مخالفت انگشت شست.

توپ فیزیوتراپی دست

این توپ های دست درمانی برای کمک به توانبخشی و ورزش مچ دست، دست، انگشتان و ساعد از آسیب ها و اختلالات طراحی شده اند. توپ های ورزشی سطح مقاومت قوی تری را ارائه می دهند و می توانند به تقویت قدرت، افزایش دامنه حرکتی و کاهش فشار روی مفاصل آرتروز کمک کنند.

آیا فیزیوتراپی برای آرتریت دست خوب است؟

فیزیوتراپی ممکن است به کاهش علائم آرتریت، کاهش نیاز به داروهای ضد درد و حتی به تاخیر انداختن یا نفی نیاز به جراحی کمک کند. فیزیوتراپی برای آرتریت ممکن است شامل تمرین‌هایی برای بهبود تحرک مفاصل و نکاتی در مورد وضعیت و حرکت باشد که می‌تواند به فرد کمک کند درد را دور بزند و از آسیب‌ها جلوگیری کند.

آیا فیزیوتراپی برای آرتریت دست وجود دارد؟

دست درمانی نوعی توانبخشی است که توسط یک متخصص کار یا فیزیوتراپ تخصصی برای افرادی که دارای شرایطی هستند که دست ها و اندام های فوقانی را تحت تاثیر قرار می دهند، انجام می شود تا عملکرد مطلوب را بازیابی کنند. 1 بر روی ناحیه بین، بلکه شامل شانه و دست، از جمله مفاصل و ماهیچه‌ها تمرکز می‌کند.

آیا دست درمانی فیزیوتراپی است؟

دست‌درمانگرها فیزیوتراپیست‌هایی هستند که دارای آموزش‌ها و صلاحیت‌های خاص در درمان شرایط و آسیب‌های اندام فوقانی از جمله دست، مچ، ساعد، آرنج و شانه هستند.

انجام تمرینات فیزیوتراپی در خانه برای دست

تقویت کننده را نیشگون بگیرید یک توپ فوم نرم یا مقداری بتونه را بین نوک انگشتان و شست خود فشار دهید. 30 تا 60 ثانیه نگه دارید. این کار را 10 تا 15 بار روی هر دو دست تکرار کنید. این تمرین را دو تا سه بار در هفته انجام دهید، اما در بین جلسات به مدت 48 ساعت به دستان خود استراحت دهید. اگر مفصل شست شما آسیب دیده است این تمرین را انجام ندهید.

فیزیوتراپی دست بعد از سکته

در اینجا چند تمرین ملایم دست برای امتحان کردن در خانه آورده شده است: کف دست بالا و پایین. برای این تمرین دست درمانی، دست خود را به سمت پایین روی میز قرار دهید. حرکت خم مچ. برای تمرین بعدی، حرکت را به آرامی به مچ وارد کنید. حرکت سمت مچ. جنبش نورد. فر کردن مچ. گرفتن و رها کردن. چرخش قلم. قطره سکه

آیا فیزیوتراپیست می تواند به تونل کارپال کمک کند؟

سندرم تونل کارپال در اثر فشردگی عصب هنگام عبور از مفصل مچ ایجاد می شود. باعث درد، تغییرات حسی و از دست دادن عملکرد دست می شود. فیزیوتراپی یک درمان موفق برای سندرم تونل کارپال است.

چرا بعد از فیزیوتراپی درد وجود دارد؟

ناراحتی و درد قابل انتظار است، زیرا فیزیوتراپی برای اثربخشی باید بدن شما را تمرین دهد. این همان اصل است که در هنگام ایجاد قدرت از طریق ورزش یا ورزش اعمال می شود. ماهیچه ها باید مقدار مشخصی استرس را تجربه کنند که می تواند منجر به تحریک و درد شود.

تمرینات دست پس از برداشتن گچ

ساعد خود را روی میز نگه دارید، یک مشت بسازید و به آرامی مچ دست خود را بالا بیاورید. سپس اجازه دهید دست و انگشتان به آرامی شل شوند و به سمت پایین خم شوند. این کار را 10 بار تکرار کنید. با 1 ست شروع کنید و سعی کنید تا 3 ست بسازید که احساس راحتی می کنید.

 

تمرینات دست پس از شکستگی مچ دست

ساعد خود را روی میز قرار دهید، در حالی که دست و مچ آسیب دیده به سمت میز کشیده شده و کف دست به سمت پایین باشد. مچ دست خود را خم کنید تا دست خود را به سمت بالا حرکت دهید و اجازه دهید دست خود را در یک مشت ببندید، سپس دست خود را پایین بیاورید و اجازه دهید انگشتانتان شل شوند. هر موقعیت را حدود 6 ثانیه نگه دارید. 8 تا 12 بار تکرار کنید.

تمرینات دست بعد از جراحی

تمرینات دستی بعد از جراحی. تمرین خم شدن انگشت – انگشتان خود را دراز کنید، آنها را صاف نگه دارید. تمرین انگشت به انگشت – انگشت شست خود را به انگشت اشاره خود لمس کنید تا یک “O” تشکیل شود. سپس انگشتان خود را صاف کرده و انگشت وسط خود را با شست لمس کنید.

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *