فیزیوتراپی درد کشاله ران

درمان با استراحت، یخ، فشرده سازی، بی دردی و فیزیوتراپی غیر عملی است. بی دردی شامل عوامل ضد التهابی غیر استروئیدی است که به درمان کمک می کند ·

فیزیوتراپی در درمان موثر کشیدگی کشاله ران بسیار مهم است. در ابتدا، فیزیوتراپیست شما می تواند بافت/های دقیق آسیب دیده، میزان آسیب را تعیین کند و یک مقیاس زمانی برای بهبودی کامل تعیین کند.

چه چیزی برای درد کشاله ران خوب است؟

مسکن‌های بدون نسخه مانند ایبوپروفن (ادویل، موترین IB، سایرین) یا استامینوفن (تیلنول و غیره) مصرف کنید. یک کیسه یخ یا کیسه نخود فرنگی یخ زده را که در یک لایه محافظ مانند حوله پیچیده شده است، به مدت 20 تا 30 دقیقه دو تا چهار بار در روز روی محل درد قرار دهید.


آیا فیزیوتراپی می تواند به درد کشاله ران کمک کند؟

فیزیوتراپیست ها با کاهش درد و کمک به بیماران در بهبود قدرت عضلانی و حرکت پا، فشارهای کشاله ران را درمان می کنند. فیزیوتراپی همچنین می تواند به کاهش زمان بهبودی کمک کند.

انواع فیزیوتراپی برای درد کشاله ران:

درمان فیزیوتراپی برای کشیدگی عضلات کشاله ران

  • الکتروتراپی
  • آب درمانی
  • درمان بافت نرم
  • تمرینات ثبات مرکزی
  • برنامه های تمرینی

نکاتی در مورد فیزیوتراپی برای درد کشاله ران

از فشار دادن بیش از حد، خیلی سریع و خیلی زود به خودتان بپرهیزید. همیشه قبل از شروع یک ورزش یا فعالیت بدنی سنگین بدن خود را گرم کنید. برای حفظ آمادگی بدنی خوب، حتی در خارج از فصل ورزشی، از یک برنامه تمرین قدرتی و انعطاف پذیری مداوم پیروی کنید. عضلات داخلی ران و کشاله ران را تقویت کنید.


فیزیوتراپی برای کشیدگی کشاله ران

فیزیوتراپ شما می تواند یک برنامه ورزشی خانگی را برای تقویت و کشش عضلات اطراف لگن، بالای ساق و شکم شما توصیه کند. انجام این تمرینات تجویز شده می تواند به جلوگیری از آسیب مجدد کشاله ران در آینده کمک کند. اینها ممکن است شامل تمرینات قدرتی و انعطاف پذیری برای عضلات ساق، لگن و عضلات مرکزی باشد.

تمرینات فیزیوتراپی برای درد کشاله ران

اگر سفتی زیادی دارید، بالشتک‌ها را زیر زانوهای خود قرار دهید. با زانوهای خمیده به پشت دراز بکشید. پاهای خود را به زمین فشار دهید. اجازه دهید زانوهایتان به طرفین باز شود. کف پاها را به هم فشار دهید. این وضعیت را حفظ کنید. تا 30 ثانیه. زانوهای خود را به حالت اولیه برگردانید. این کار را 3 بار تکرار کنید.

تمرینات کشاله ران

روی پهلوی آسیب دیده خود دراز بکشید و پای بالایی خود را خم کرده و روی زمین استراحت دهید، پای پایینی خود را تا جایی که می توانید بالا بیاورید. 5 ثانیه نگه دارید، پایین بیاورید و 10-12 بار، دو تا سه بار در روز تکرار کنید.

 

علائم کشیدگی کشاله ران چه حسی دارد؟

کشیدگی کشاله ران باعث درد شدید یا اسپاسم در ناحیه کشاله ران یا ناحیه تحتانی شکم می شود. درد می تواند به سرعت برطرف شود، یا می تواند طول بکشد، و زمانی که می خواهید پای خود را حرکت دهید یا راه بروید، به یک درد ضربان دار در حالت استراحت تبدیل می شود.

آیا فیزیو می تواند به کشیدگی کشاله ران کمک کند؟

فیزیوتراپیست ها با کاهش درد و کمک به بیماران در بهبود قدرت عضلانی و حرکت پا و افزایش سرعت بهبودی، فشارهای کشاله ران را درمان می کنند.

آیا گرما به درد کشاله ران کمک می کند؟

پس از برطرف شدن تورم و التهاب اولیه، برخی از افراد دوست دارند از حرارت درمانی استفاده کنند. این می تواند به شل شدن ماهیچه های سفت و افزایش دامنه حرکتی کمک کند. ماساژ یکی دیگر از روش های محبوب برای کاهش تنش در عضلات کشاله ران در هنگام نقاهت پس از کشش یا پارگی است.

ورزش فیزیوتراپی برای درد کشاله ران

تمرین کشش کشاله ران ایستاده بایستید و پاهای خود را از هم باز کنید. وزن خود را به سمت چپ ببرید. اجازه دهید زانوی چپ خود را تا زمانی که روی پای چپ شما خم کند خم شود. پاهای خود را روی زمین رو به جلو نگه دارید. 20 تا 30 ثانیه نگه دارید. کشش را در طرف مقابل تکرار کنید، سپس کشش را سه بار در هر طرف تکرار کنید.

آیا فیزیوتراپی می تواند به درد کشاله ران کمک کند؟

درد اغلب با ورزش هایی مانند دویدن، لگد زدن، انجام دراز و نشست یا تغییر جهت تشدید می شود. نشان داده شده است که فیزیوتراپی در درمان درد کشاله ران موفق بوده و اکثر افراد مبتلا به این عارضه زمانی که در طول زمان به خوبی مدیریت شوند، بهبودی کامل پیدا می کنند.

برای فیزیو برای کشاله ران چه بپوشیم؟

اگر قصد رزرو یک جلسه فیزیوتراپی لگن را دارید، ما شلوارهای گشاد را توصیه می کنیم. در طول جلسات فیزیوتراپی لگن ممکن است از شما خواسته شود که تمرینات مختلفی را انجام دهید، بنابراین بهتر است لباسی بپوشید که در آن راحت باشید.

آیا بعد از فیزیوتراپی درد دارد؟

ناراحتی و درد بخشی از روند بهبودی است که انتظار می رود ناراحتی و درد باشد، زیرا فیزیوتراپی برای اثربخشی باید بدن شما را آموزش دهد. این همان اصلی است که هنگام تقویت قدرت از طریق ورزش یا ورزش اعمال می شود.

 

آیا کشاله ران هنگام نشستن درد دارد؟

در صورت مشاهده علائم فشار شدید کشاله ران، از جمله: مشکل در راه رفتن، باید در اسرع وقت به یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی مراجعه کنید. درد کشاله ران در حالت نشسته یا استراحت.

چرا وقتی می نشینم در کشاله رانم درد می گیرد؟

درد کشاله ران می تواند دلایل بالقوه زیادی داشته باشد، از جمله کشیدگی عضلات، فتق مغبنی و سنگ کلیه. علل بسیاری به آسیب های مفصل ران یا آرتروز مربوط می شود. کمتر رایج است، درد ممکن است نتیجه آسیب عصبی، تومور یا عفونت بیضه باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *