فیزیوتراپی برای سردرد

تکنیک های درمانی فیزیوتراپی مانند دستکاری، ماساژ، اصلاح وضعیت بدن و تمرینات توانبخشی می توانند به مدیریت برخی از انواع رایج سردرد کمک کنند. فیزیوتراپیست ها همچنین می توانند توصیه های مفیدی در مورد چگونگی پیشگیری از سردرد با اصلاح عادات روزمره ارائه دهند.

فیزیوتراپی به عنوان یک درمان ایمن و موثر برای بیماران مبتلا به سردرد سرویکوژنیک (سردرد ناشی از اختلالات گردن) شناخته شده است و اغلب برای بیمارانی که سردرد تنشی تشخیص داده می شود نیز موثر است.

فیزیوتراپی برای سردردهای تنشی

وضعیت سر رو به جلو می تواند باعث سفتی و عدم تعادل عضلانی شود که می تواند به سردرد شما کمک کند، بنابراین فیزیوتراپی می تواند به درمان و پیشگیری از سردردهای تنشی با موارد زیر کمک کند: رفع این عدم تعادل وضعیتی. ارائه یک برنامه تقویتی برای عضلات ضعیفتر. ارائه کشش برای عضلات سفت.

حملات حاد سردرد تنشی معمولاً با مسکن های ساده مانند آسپرین خوراکی، پاراستامول ها درمان می شوند.

آیا فیزیوتراپی باعث تسکین سردرد می شود؟

بله کاملا! در واقع فیزیوتراپی یکی از موثرترین درمان ها برای سردرد و میگرن است. سردرد زمانی رخ می دهد که درد از ساختارهای گردن شما به دنبال آسیب ناشی از استفاده طولانی مدت، وضعیت نامناسب یا آسیب تروماتیک ارجاع می شود.

نقش فیزیوتراپی برای سردرد

فیزیوتراپی می تواند به سردرد کمک کند! نشان داده شده است که درمان سفتی و تنش در مفاصل و عضلات به میگرن و سردردهای تنشی کمک می کند و نیاز به دارو را کاهش می دهد. اگر سردرد شما از گردن شما سرچشمه می گیرد (سردردهای سرویکوژنیک)، اینجاست که فیزیوتراپی واقعاً می تواند برتر باشد.

مزایای فیزیوتراپی برای سردرد

ثابت شده است که فیزیوتراپی: کاهش یا رفع شدت، دفعات و مدت سردرد. کاهش مصرف دارو. بهبود عملکرد و تحرک. بهبود سهولت حرکت در گردن. بهبود کیفیت زندگی.


فیزیوتراپی چگونه می تواند به سردرد کمک کند؟

فیزیوتراپی می تواند شامل کشش و راهنمایی در مورد مکانیک بدن و همچنین وضعیت بدن باشد. این می تواند به افراد کمک کند تا سر و گردن خود را به روشی بهتر قرار دهند و تنش و موقعیت های عجیب و غریب را به حداقل برسانند. به نوبه خود، ماهیچه ها آنچنان تحت فشار یا منقبض نیستند و به طور بالقوه به کاهش علائم میگرن کمک می کنند.

در مورد سردرد بعد از فیزیوتراپی

کم آبی بدن کم آبی بدن به خودی خود می تواند باعث سردرد شود. قبل از ماساژ، اگر هیدراتاسیون پایه شما کم باشد و همراه با ماساژ باشد، این می تواند باعث شود

سردرد هنگام فعالیت بدنی

هنگامی که به خودتان فشار می آورید، بدن شما به خون و اکسیژن بیشتری نیاز دارد. دانشمندان معتقدند سردرد ناشی از فعالیت زمانی رخ می دهد که یک فعالیت باعث گشاد شدن رگ ها و شریان ها برای جریان خون بیشتر شود. این انبساط و افزایش فشار خون باعث ایجاد فشار در جمجمه می شود که باعث درد می شود.

سردرد بعد از فیزیوتراپی

ماساژ ممکن است فشار زیادی برای بدن یک فرد خاص باشد. در طول ماساژ بافت عمیق، اگر درمانگر فشار زیادی وارد کند، می‌تواند باعث درد عضلات، کبودی عضلات و افزایش گردش خون شود که ممکن است باعث سردرد شود.

درد پشت سر بعد از ورزش

علائم و علل دانشمندان بر این باورند که سردرد ناشی از فعالیت زمانی رخ می‌دهد که یک فعالیت باعث گشاد شدن رگ‌ها و شریان‌ها برای جریان خون بیشتر شود. این انبساط و افزایش فشار خون باعث ایجاد فشار در جمجمه می شود که باعث درد می شود.

آیا فیزیوتراپی برای سردرد خوب است؟

فیزیوتراپیست یک معاینه کامل برای تشخیص نوع سردرد انجام می دهد. بر اساس یافته های خود، آنها موثرترین طرح درمانی را توسعه خواهند داد. ثابت شده است که فیزیوتراپی: کاهش یا رفع شدت، دفعات و مدت سردرد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *