فیزیوتراپی برای درمان اوتیسم

فیزیوتراپیست‌ها باید در مداخلات درمانی/ورزشی مبتنی بر بازی شرکت کنند، جایی که می‌توانند به کودکان بیاموزند که از بدن خود مطمئن باشند و راحت باشند. ·
فیزیوتراپی شامل فعالیت‌ها و تمرین‌هایی است که مهارت‌های حرکتی را تقویت می‌کند و قدرت، وضعیت بدن و تعادل را بهبود می‌بخشد. به عنوان مثال، این نوع درمان با هدف کمک به کودک برای ایجاد کنترل و قدرت عضلانی است تا بتواند راحت تر با سایر کودکان بازی کند.

درمان فیزیوتراپی اوتیسم

نقش فیزیوتراپیست مراقبت از کودکان اوتیستیک با اختلالات حرکتی در بدن است (به عنوان مثال، مشکلات مربوط به کنترل تنفسی و سطح هماهنگی، بهبود وضعیت بدنی، و رسیدگی به ناهماهنگی در سیستم اسکلتی عضلانی از جمله ناهنجاری های دیواره قفسه سینه و همچنین پا و مچ پا )

انواع فیزیوتراپی اوتیسم:

فیزیوتراپیست ها از طیف وسیعی از تکنیک ها و مداخلات برای کمک به فرد مبتلا به اوتیسم استفاده می کنند تا بیشترین بهره را از حرکت خود ببرند.

  • درمان دستی
  • ورزش درمانی
  • هیپوتراپی – اسب سواری درمانی.
  • آب درمانی
  • تفریح درمانی
  • بازی عمومی

استفاده از فیزیوتراپی برای اوتیسم

فیزیوتراپی فواید زیادی برای کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم ارائه می دهد تون ماهیچه ای بسیار مورد نیاز را ایجاد می کند. به رشد مهارت های حرکتی درشت و ظریف کمک می کند. کنترل تنفس و هماهنگی را آموزش می دهد. وضعیت بدن را بهبود می بخشد.

چگونه فیزیوتراپی به اوتیسم کمک می کند؟

نشان داده شده است که فیزیوتراپی اثرات مثبتی در کودکان مبتلا به اوتیسم دارد که فراتر از سلامت جسمانی است. این می تواند رفتارهای ناسازگارانه و پرخاشگری آنها را کاهش دهد، آنها را بیشتر درگیر وظیفه کند، توانایی های تحصیلی آنها را بهبود بخشد و تأثیر مثبت و بزرگی بر کیفیت زندگی آنها بگذارد.

تمرینات فیزیوتراپی برای اوتیسم

فیزیوتراپی برای اوتیسم، به طور کلی، بر توسعه مهارت‌های حرکتی درشت، مانند غلت زدن، نشستن، خزیدن، راه رفتن، پریدن و غیره تمرکز دارد.

چه درمان هایی برای اوتیسم خوب است؟

درمان مدیریت رفتاری. رفتار درمانی شناختی. مداخله زودهنگام. درمان های آموزشی و مبتنی بر مدرسه.توجه درمانی مشترک.درمان دارویی.تغذیه درمانی.کاردرمانی.

درمان های فیزیوتراپی و آموزش به کودکان مبتلا به اوتیسم به دلیل مشکلات حرکتی که در مرحله رشد با آن مواجه می شوند، مهم است ·

چگونه اوتیسم بر فعالیت بدنی تأثیر می گذارد؟

با این حال، به دلیل نقص های اجتماعی و رفتاری، بیماران اوتیستیک معمولاً کاهش سطح فعالیت بدنی را نشان می دهند. فرصت های کمتر برای فعالیت بدنی بیشتر بر رفتار آنها تأثیر می گذارد و باعث برخی بیماری های مزمن مانند چاقی می شود که در بیماران اوتیستیک بسیار شایع است .

آیا اوتیسم بر توانایی جسمانی تأثیر می گذارد؟

بسیاری از افراد مبتلا به اوتیسم در مقایسه با سایر افراد مهارت های تناسب اندام پایین تری دارند. این مهارت ها شامل تعادل، هماهنگی بدن، کنترل دیداری-حرکتی و سایر مهارت های حرکتی است.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *