فیزیوتراپی برای آرتریت زانو

آرتروز زانو یکی از شایع ترین دلایل درد و محدودیت حرکتی زانو در افراد میانسال و سالمند است.

از بین رفتن غضروف ها در سر مفاصل که مشخصه اصلی ابتلا به آرتروز است سبب ساییدگی استخوان ها بر روی هم و درد و کاهش دامنه حرکتی زانو می شود.

این بیماری همچنین شایع ترین بیماری تخریبی در بین مفاصل بدن است.

تمریناتی که باعث بهبود فیزیوتراپی زانو میشود؟

این می تواند شامل کشش، انجام تمرینات اصلی، تقویت قدرت و راه رفتن باشد. ممکن است تمریناتی را بیاموزید که به روش‌های شگفت‌انگیزی کمک می‌کنند – عضلات قوی مرکزی و لگن می‌توانند به کنترل درد زانو کمک کنند و شما را قادر به فعالیت بیشتر کنند. فیزیوتراپیست شما همچنین تمریناتی را به شما آموزش می دهد که می توانید در خانه انجام دهید.

تمرینات استئوآرتریت زانو کشش همسترینگ. 1/14. حرکات کششی شما را انعطاف پذیر نگه می دارد و دامنه حرکتی شما را بهبود می بخشد، یا اینکه چقدر می توانید مفاصل خود را در جهات خاصی حرکت دهید. کشش ساق پا. 2/14. بلند کردن مستقیم پا 3/14. مجموعه چهارگانه. 4/14. نشسته هیپ مارس. 5/14. فشار دادن بالش. 6/14. بالا بردن پاشنه. 7/14. بالا بردن ساق پا 8/14.

فیزیوتراپی برای آرتروز زانو چه می کند؟

فیزیوتراپی می تواند به کاهش درد، تورم و سفتی آرتروز زانو کمک کند و به بهبود عملکرد مفصل زانو کمک کند. همچنین می‌تواند راه رفتن، خم شدن، زانو زدن، چمباتمه زدن و نشستن را برای شما آسان‌تر کند.


آیا فیزیوتراپی برای آرتروز زانو خوب است؟

فیزیوتراپیست‌ها درمان‌هایی را ارائه می‌کنند که ممکن است در مواقعی که درد زانو باعث می‌شود حرکت و انجام کارهای روزمره سخت شود، به آن‌ها نیاز داشته باشید. این درمان ها ممکن است به حرکت بهتر و تسکین درد کمک کند.

نکات فیزیوتراپی برای آرتریت زانو

یک پا را در زانو خم کنید. پای دیگر خود را صاف نگه دارید و پای خود را درست از روی زمین یا تخت بلند کنید. برای شمارش آهسته پنج نگه دارید، سپس پایین بیاورید. هر روز صبح و عصر پنج بار با هر پا تکرار کنید.

چگونه فیزیوتراپی زانو را در خانه انجام دهیم؟

بلند کردن پای مستقیم اگر زانوی شما در بهترین حالت نیست، با یک تمرین تقویتی ساده برای عضلات چهارسر ران خود، عضلات جلوی ران، شروع کنید. فرهای همسترینگ. اینها عضلات پشت ران شما هستند. بالا بردن مستعد پای راست. اسکات دیواری.

چگونه درد زانو آرتروز را بهبود دهیم؟

هنگام شروع به این نکات توجه کنید: تاثیر را کم نگه دارید. تمرینات کم ضربه مانند دوچرخه های ثابت یا دراز کشیده، مربی های بیضوی، یا ورزش در آب به کاهش استرس مفاصل در حین حرکت کمک می کند. گرما را اعمال کنیدو به آرامی حرکت کنید.

استفاده از فیزیوتراپی برای آرتریت زانو

با این حال، فیزیوتراپی می تواند به کاهش علائم و بهبود عملکرد زانو کمک کند. می تواند سفتی، تورم را کاهش دهد و حرکت را به مفصل زانو بازگرداند. فیزیوتراپی همچنین می‌تواند نشستن، ایستادن، راه رفتن، خم شدن و انجام سایر فعالیت‌هایی را که انجام آن‌ها به دلیل آرتروز دشوار است، آسان کند.

نقش فیزیوتراپی برای آرتریت زانو

فیزیوتراپیست ها می توانند برنامه های ورزشی موثری برای کمک به عملکرد روزمره شما در مدیریت آرتروز ایجاد کنند. برنامه های ورزشی زانو باعث تقویت عضلات ضعیف اندام تحتانی، کاهش سفتی، کاهش تورم در صورت اجرای صحیح و بهبود تناسب اندام کلی می شود.


نقش فیزیوتراپی در آرتریت روماتوئید

ورزش درمانی در بیماران مبتلا به RA برای بهبود عملکرد روزانه و مشارکت اجتماعی از طریق بهبود قدرت عضلانی، استقامت هوازی، تحرک و ثبات و/یا هماهنگی مفاصل استفاده می‌شود. اولویت به یک خط مشی فعال داده می شود، به ویژه در مواردی که فیزیوتراپ نقش حمایتی دارد.

نقش فیزیوتراپی در آرتریت

فیزیوتراپی بخش مهمی از درمان برای اکثر افراد مبتلا به آرتریت است. فیزیوتراپیست ها بخشی از تیمی از متخصصان مراقبت های بهداشتی هستند که به شما کمک می کنند تا زندگی فعال و مستقل خود را هم در خانه و هم در محل کار از سر بگیرید یا حفظ کنید. آنها در ارزیابی حرکت متخصص هستند و همچنین می توانند به شما نشان دهند که چگونه از مفاصل خود محافظت کنید.

فواید فیزیوتراپی برای درد زانو

فیزیوتراپی می تواند به تقویت مفاصل و بهبود دامنه حرکتی شما کمک کند. افزایش قدرت عضلانی و تحرک بافت‌های همبند اطراف مفاصل شما (از جمله تاندون‌ها، ماهیچه‌ها، فاسیا و کپسول‌های مفصلی) به مفاصل شما کمک می‌کند احساس بهتری داشته باشند و بهتر حرکت کنند.

آیا فیزیوتراپی می تواند به آرتروز کمک کند؟

فیزیوتراپی می تواند به شما در انجام هر دو کمک کند. فیزیوتراپی می تواند به کاهش درد، سفتی، درد و سایر علائم آرتروز کمک کند.

بهترین ورزش برای آرتروز زانو چیست؟

نمونه هایی از تمرینات هوازی کم تاثیر که برای مفاصل شما آسان تر است شامل پیاده روی، دوچرخه سواری، شنا و استفاده از دستگاه بیضوی است. سعی کنید تا 150 دقیقه ورزش هوازی با شدت متوسط در هفته انجام دهید. اگر برای مفاصل شما راحت تر است، می توانید آن زمان را به بلوک های 10 دقیقه ای تقسیم کنید.

 

ورزش برای آرتریت در زانو و مچ پا

چگونه تمرینات پا و مچ پا می تواند به فشار دادن انگشتان پا و بالا بردن پاشنه پا کمک کند. پنج ثانیه در این حالت بمانید. انگشتان پا را نشانه بگیرید و پاشنه های خود را بالا بیاورید تا زمانی که فقط نوک انگشت بزرگ و انگشت دوم به زمین برسد. پنج ثانیه نگه دارید. انگشتان پا را خم کنید و پاشنه های خود را بالا بیاورید. پنج ثانیه نگه دارید.

تمرینات برای آرتریت در زانو و باسن

گزینه های خوب برای استئوآرتریت مفصل ران و زانو عبارتند از: پیاده روی، شنا، دوچرخه سواری، تمرین بیضوی، اسکی صحرایی.

تمرینات زانو برای آرتریت

به پشت دراز بکشید و زانوی خود را صاف کنید. به آرامی زانوی آسیب دیده را تا جایی که راحت است خم کنید. این وضعیت را به مدت 10 ثانیه نگه دارید و سپس به آرامی به حالت صاف بازگردید. 10 بار تکرار کنید.

آیا فیزیوتراپی به آرتروز زانو کمک می کند؟

فیزیوتراپیست‌ها درمان‌هایی را ارائه می‌کنند که ممکن است در مواقعی که درد زانو باعث می‌شود حرکت و انجام کارهای روزمره سخت شود، به آن‌ها نیاز داشته باشید. این درمان ها ممکن است به حرکت بهتر و تسکین درد کمک کند. ممکن است فقط بتوانید چند بار با یک فیزیوتراپیست ویزیت کنید.

آیا فیزیوتراپی می تواند آرتریت را بدتر کند؟

هدف فیزیوتراپی بهبود عملکرد و کاهش علائم آرتریت است. درمان نباید علائم شما را بدتر کند یا باعث درد شود.

آیا ورزش برای آرتروز زانو خوب است؟

ورزش برای افراد مبتلا به آرتریت بسیار مهم است. قدرت و انعطاف پذیری را افزایش می دهد، درد مفاصل را کاهش می دهد و به مبارزه با خستگی کمک می کند. البته، زمانی که مفاصل سفت و دردناک از قبل شما را درگیر می کنند، فکر راه رفتن در اطراف بلوک یا چند دور شنا کردن ممکن است طاقت فرسا به نظر برسد.

چگونه زانوهای آرتروز ورزش کنیم؟

نمونه هایی از تمرینات هوازی کم تاثیر که برای مفاصل شما آسان تر است شامل پیاده روی، دوچرخه سواری، شنا و استفاده از دستگاه بیضوی است. سعی کنید تا 150 دقیقه ورزش هوازی با شدت متوسط در هفته انجام دهید. اگر برای مفاصل شما راحت تر است، می توانید آن زمان را به بلوک های 10 دقیقه ای تقسیم کنید.

آیا پیاده روی برای آرتروز زانو مفید است؟

پیاده روی برای بسیاری از بیماران مبتلا به آرتریت زانو یک گزینه فوق العاده است زیرا یک فعالیت کم تاثیر است که فشار بی موردی را به مفاصل وارد نمی کند. علاوه بر این، راه رفتن می تواند دامنه حرکتی زانو را افزایش دهد و از سفت شدن بیش از حد آن جلوگیری کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *