فیزیوتراپی انگشتان دست

خم شدن ایزوله دست را با انگشت آسیب دیده صاف روی میز، کف دست به سمت بالا قرار دهید. با دست دیگر، انگشتانی را که تحت تأثیر قرار نگرفته‌اند فشار دهید. انگشت آسیب دیده شما برای حرکت آزاد خواهد بود. انگشت آسیب دیده خود را به آرامی خم کنید. حدود 6 ثانیه نگه دارید. سپس انگشت خود را صاف کنید. این کار را 8 تا 12 بار تکرار کنید.
فیزیوتراپی دست شاخه خاصی از فیزیوتراپی است که در تشخیص، درمان و توانبخشی طولانی مدت دست در موارد آسیب و بیماری تخصص دارد. اهداف آن بازگرداندن حرکت و عملکرد طبیعی دست و همچنین کاهش خطر عود بیمار است.

راه هایی برای تقویت انگشتان دست

تمرینات دست و انگشتان می تواند به تقویت دست و انگشتان شما، افزایش دامنه حرکتی و تسکین درد کمک کند. فقط تا زمانی که احساس سفتی کنید، کشش دهید. یک مشت ملایم بکشید، شست خود را روی انگشتان خود بپیچید. 30 تا 60 ثانیه نگه دارید. حداقل چهار بار با هر دو دست تکرار کنید.

چگونه فیزیوتراپی روی انگشت انجام دهیم؟

با دست سالم خود، انگشت آسیب دیده یا سفت را در مفصل میانی نگه دارید و ثابت کنید – این کار باعث می شود مفصل میانی خم نشود. اجازه دهید حرکت فقط در نوک انگشت رخ دهد. نوک انگشت را خم کرده و صاف کنید. این کار را به آرامی انجام دهید و خم را برای پنج ثانیه نگه دارید.

فیزیوتراپی برای سفت شدن انگشتان

این کشش به بهبود دامنه حرکتی انگشتان شما کمک می کند. دست خود را در مقابل خود، کف دست به سمت خود بگیرید. نوک انگشتان خود را به پایین خم کنید تا پایه هر مفصل انگشت را لمس کنید. دست شما باید کمی شبیه یک پنجه باشد. 30 تا 60 ثانیه نگه دارید و رها کنید. حداقل چهار بار در هر دست تکرار کنید.

استفاده از فیزیوتراپی برای انگشتان دست

در طول و بعد از فیزیوتراپی دست، بیمار می‌تواند انتظار داشته باشد که این موارد را تجربه کند: بهبود علائم درد. کاهش تورم. مدیریت زخم و اسکار. بهبود تحرک دست‌ها و مچ‌ها. تقویت عضلات. بازیابی عملکرد دست‌ها.

فیزیوتراپی دست

تمرینات دست به عنوان مداخله ای استفاده می شود که هدف آن بهبود تحرک و قدرت دست و در نتیجه بهبود توانایی عملکردی است.

فیزیوتراپی انگشت

کشش انگشت دست خود را به سمت پایین روی میز یا سطح صاف دیگری قرار دهید. به آرامی انگشتان خود را تا جایی که می توانید صاف روی سطح بدون فشار دادن به مفاصل صاف کنید. 30 تا 60 ثانیه نگه دارید و سپس رها کنید. حداقل چهار بار با هر دست تکرار کنید.

تمرینات انگشتان برای آرتریت

دست خود را با انگشتان صاف، کف دست به سمت پایین نگه دارید. به آرامی دست خود را در یک مشت شل خم کنید (فشار نکنید)، در حالی که انگشت شست خود را به سمت خارج قرار دهید. دست خود را دوباره باز کنید، انگشتان خود را صاف بکشید. 10 بار تکرار کنید؛ دست عوض کن.

تمرینات دست در خانه

تمرینات دست و انگشتان می تواند به تقویت دست و انگشتان شما کمک کند، دامنه حرکتی شما را افزایش دهد و درد را تسکین دهد. مشتی ملایم بکشید، شست خود را روی انگشتان خود بپیچید. 30 تا 60 ثانیه نگه دارید. انگشتان خود را رها کرده و باز کنید. این کار را با هر دو دست حداقل چهار بار تکرار کنید.

آیا می توان انگشت ماشه ای را با فیزیوتراپی درمان کرد؟

آره. فیزیوتراپی می تواند به افزایش تحرک تاندون آسیب دیده شما کمک کند. درمان دستی همراه با یک سری تمرینات تخصصی می تواند به کاهش علائم و درد ناشی از انگشت کمک کند.

در مورد تمرینات فیزیو انگشتی

در حالی که دست خود را به سمت دور از خود قرار دهید، به تدریج انگشتان خود را به سمت داخل حلقه کنید. از مفاصل بالایی انگشتان خود شروع کنید، سپس از مفاصل میانی و در نهایت در بند انگشتان خود را فر کنید. چند ثانیه نگه دارید. به آرامی انگشتان را صاف کنید.

فیزیو برای شکستگی انگشت بعد از جراحی

درمان فیزیوتراپی به دنبال شکستگی انگشت درمان ممکن است شامل الکتروتراپی برای کاهش درد، تورم و بهبودی باشد. فیزیوتراپیست شما همچنین یک برنامه فارغ التحصیلی از تمرینات کششی و تقویتی برای بهبود حرکت و قدرت مفصل به شما ارائه می دهد.

درمان بعد از جراحی انگشت

تمرین خم شدن انگشت – انگشتان خود را دراز کنید، آنها را صاف نگه دارید. حالا به آرامی آنها را تا حد امکان از بند انگشتان خم کنید. سپس انگشتان خود را تقویت کنید و هر ساعت 50 بار تکرار کنید. هدف از این تمرین بهبود قدرت عضلات و دامنه حرکتی است.

فیزیوتراپی انگشت بعد از جراحی

تمرین انگشت به انگشت – انگشت شست خود را به انگشت اشاره خود لمس کنید تا یک “O” تشکیل شود. سپس انگشتان خود را صاف کرده و انگشت وسط خود را با شست لمس کنید. این تمرین را با هر انگشت تکرار کنید و هر روز چندین بار این تمرین را انجام دهید. تمرین خم شدن شست – با انگشتان و شست خود به صورت مستقیم و نزدیک به هم شروع کنید.

آیا فیزیوتراپی بعد از جراحی انگشت ماشه ای ضروری است؟

شروع تمرینات انگشتان بعد از جراحی برای جلوگیری از سفتی انگشت بسیار مهم است. ورزش ها را باید از روز عمل شروع کرد و در طول روز انجام داد و به ویژه در 4 هفته اول بعد از عمل بسیار مهم است. تمرینات را 3-4 بار در روز، هر بار 5-10 تکرار، به مدت 3-4 هفته پس از جراحی انجام دهید.

آیا فیزیوتراپی به تحریک انگشت کمک می کند؟

فیزیوتراپی معمولا در درمان انگشت ماشه ای بسیار موثر است. مشخص شده است که آتل زدن به مدت 10 هفته 90 درصد میزان موفقیت در حل انگشت ماشه ای را نشان می دهد. در صورتی که اسپلینت به تنهایی برای رفع علائم شما کافی نباشد، تزریق کورتیکواستروئید همراه با آتل می تواند مفید باشد.

آیا فیزیوتراپی برای انگشت ماشه ای خوب است؟