فیزیوتراپی اندومتریوز

فیزیوتراپی ممکن است یک گزینه درمانی جدایی ناپذیر برای بیمار مبتلا به اندومتریوز باشد که با اختلالات اسکلتی عضلانی مراجعه می کند.

فیزیوتراپی بخشی از مراقبت های ارائه شده برای اکثر زنانی نیست که قبل یا بعد از جراحی با علائم آندومتریوز تشخیص داده شده یا دارای علائم هستند. برداشتن لاپاروسکوپی ضایعات آندومتر درمان استاندارد طلایی است که توسط متخصص زنان و زایمان که آموزش تخصصی این جراحی را دارد انجام می شود.

فیزیوتراپی کف لگن اندومتریوز شما را درمان نمی کند. با این حال، ممکن است مقداری تسکین درد بسیار مورد نیاز را فراهم کند. مدیریت اندومتریوز معمولاً به استراتژی‌های متعددی نیاز دارد، زیرا اغلب منابع درد متعددی وجود دارد. به همین دلیل است که برخی از افراد حتی پس از جراحی موفقیت آمیز اکسیزیون همچنان درد دارند.

همچنین می توان از آن برای درمان اندومتریوز استفاده کرد. فیزیوتراپی کف لگن می تواند به بهبود عملکرد، انعطاف پذیری و قدرت عضلات کف لگن کمک کند. این به عضلات شما یاد می دهد که چگونه هماهنگ و آرام شوند، که در نهایت می تواند به کاهش علائم آندومتریوز کمک کند

استفاده از فیزیوتراپی برای اندومتریوز

فیزیوتراپی کف لگن می تواند به بهبود عملکرد، انعطاف پذیری و قدرت عضلات کف لگن کمک کند. این به عضلات شما یاد می دهد که چگونه هماهنگ و آرام شوند، که در نهایت می تواند به کاهش علائم آندومتریوز کمک کند.

مزایای فیزیوتراپی برای اندومتریوز

ما می‌توانیم روی ماهیچه‌ها، اعصاب و مفاصل، بافت اسکار، نقاط ماشه‌ای و همچنین احشاء (ارگان‌های داخلی) شما با تمرین اضافی کار کنیم. این می تواند به تنظیم سیستم عصبی شما و همچنین افزایش تحرک بافت های خارجی و داخلی کمک کند.

آیا فیزیو به اندومتریوز کمک می کند؟

فیزیوتراپی در کنار مدیریت پزشکی می تواند به شما در ایجاد و اجرای استراتژی های موثر برای مدیریت و کاهش تاثیر آندومتریوز بر عملکرد روزانه و افزایش کیفیت زندگی کمک کند.

اغلب افراد مبتلا به آندومتریوز متوجه می شوند که عضلات کف لگن و سیستم عصبی آنها حساس می شود که باعث افزایش درد می شود. دستورالعمل های بالینی اخیر برای درمان اندومتریوز فیزیوتراپی را به عنوان یک گزینه امیدوارکننده برای بهبود درد لگن است .

چه ورزش هایی بعد از لاپاراسکوپی توصیه می شود؟

با صدف یا بلند کردن ساق پا دراز کشیده. نشستن به حالت ایستاده (چمباتمه زدن با کمک صندلی) همراه با ربودن مقاومتی لگن. پل زدن گلوت با نوار مقاومتی. زانو زدن چهار نقطه با بالا بردن متناوب دست و پا.

آیا می توانم با اندومتریوز ورزش کنم؟

انواع فعالیت هایی که باید برای آندومتریوز امتحان کرد تمرینات با تاثیر کم تا متوسط شامل شنا، پیاده روی سریع و دوچرخه سواری است. همچنین باید تمرینات کششی، تمدد اعصاب و تقویتی را در برنامه خود بگنجانید. این می تواند شامل یوگا، پیلاتس، تای چی و تمرینات قدرتی حدود 2 روز در هفته باشد.

آیا ورزش می تواند به اندومتریوز کمک کند؟

فعال ماندن می تواند اندورفین یا هورمون های احساس خوب ترشح کند. اینها به عنوان یک مسکن طبیعی عمل می کنند. در واقع، یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که شرکت در یک برنامه ورزشی 8 هفته ای می تواند به کاهش شدت درد لگن مرتبط با اندومتریوز کمک کند.