فیزیوتراپی اسپوندیلوز گردن

تمرینات بدن خود را صاف نگه دارید. چانه خود را به سمت جلو فشار دهید تا گلو کشیده شود. به آرامی عضلات گردن را منقبض کنید. این حالت را به مدت 5 ثانیه نگه دارید. سر خود را به حالت مرکزی برگردانید. سر خود را با چانه بالا به عقب فشار دهید و نگه دارید. 5 ثانیه. 5 تکرار انجام دهید.

فیزیوتراپی برای اسپوندیلوز گردن به آرامش بدن کمک می کند و به جلوگیری از دوره های مکرر التهاب و درد کمک می کند. مفاصل سفت و ماهیچه ها را شل می کند و وابستگی فرد به مسکن ها و شل کننده های عضلانی را کاهش می دهد.

درمان فیزیوتراپی اسپوندیلوز گردن اغلب شامل یک برنامه ورزشی خانگی برای افزایش دامنه حرکتی و کنترل عضلانی گردن است. توصیه های وضعیتی/ارگونومیک. ماساژ. الکتروتراپی. گرما یا یخ درمانی. درمان بافت نرم.

چگونه به اسپوندیلوز گردنی کمک کنیم؟

در بیشتر موارد، علائم اسپوندیلوز گردن را می توان با استفاده از ترکیبی از موارد زیر کاهش داد: داروها – مانند داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs)، از جمله ایبوپروفن. ورزش – مانند شنا و پیاده روی. تکنیک های مراقبت از خود – مانند حمایت از گردن با یک بالش سفت در شب.

درمان فیزیوتراپی اسپوندیلیت گردن

درمان فیزیوتراپی اسپوندیلوز گردن اغلب شامل یک برنامه ورزشی خانگی برای افزایش دامنه حرکتی و کنترل ماهیچه های گردن است. سایر درمان های فیزیوتراپی ممکن است شامل موارد زیر باشد: توصیه های وضعیتی / ارگونومیک. ماساژ دادن.

آیا اسپوندیلوز گردن با فیزیوتراپی قابل درمان است؟

هیچ درمانی برای اسپوندیلوز دهانه گردن وجود ندارد، اما علائم آن با فیزیوتراپی قابل درمان است. اگر درد مزمن در گردن، تیغه‌های شانه یا بازوهای خود دارید، فیزیوتراپیست می‌تواند با تقویت مهره‌ها و گردن، درد را تسکین دهد. این وضعیت وضعیت شما را بهبود می بخشد و از عود مجدد درد جلوگیری می کند.

آیا فیزیوتراپی به اسپوندیلوز گردن کمک می کند؟

درمان دستی، مانند ماساژ، تحرک و دستکاری، ممکن است تسکین بیشتری را برای بیماران مبتلا به اسپوندیلوز گردن فراهم کند. موبیلیزاسیون توسط فیزیوتراپیست انجام می شود و مشخصه آن اعمال فشار ملایم در داخل یا در محدوده حرکت طبیعی است

آیا پیلاتس برای اسپوندیلوز گردنی خوب است؟

پاسخ ممکن است “بله” باشد. طبق انجمن اسپوندیلیت آمریکا (SAA) ورزش منظم و وضعیت بدنی مناسب توصیه های کلیدی برای افرادی است که مبتلا به اسپوندیلیت آنکیلوزان هستند. پیلاتس می تواند در این مورد کمک کند .

انواع فیزیوتراپی برای اسپوندیلوز گردن:

• توصیه وضعیتی / ارگونومیک
  • ماساژ دادن
  • الکتروتراپی
  • گرما یا یخ درمانی
  • درمان بافت نرم

آیا انجام تمرینات ورزشی با استفاده از وزنه برای دیسک گردن مفید است؟

بله. تمرین با وزنه باعث تقویت عضلات ستون فقرات می‌شود. پس از تسکین و کنترل درد، در ابتدا بایستی از فعالیت‌ها و وزنه‌های سبک استفاده شود. در صورت بهبود دیسک گردن، افزایش تکرار حرکات ورزشی و انجام حرکات مقاومتی جهت بهبود ثبات امکان‌پذیر است. انتخاب نوع حرکت ورزشی به علائم دیسک گردن و مدت زمان آسیب‌دیدگی بستگی دارد.

چگونه وضعیت ستون فقرات گردنی را بهبود ببخشیم؟

چانه‌کشی یکی از تمرین‌های کلیدی است که برای کمک به تراز نگه داشتن سر در بالای ستون فقرات توصیه می‌شود. بایستید و قسمت بالایی پشت خود را به دیوار، پاها به اندازه عرض شانه باز کنید. صورت خود را به سمت جلو بگیرید، چانه خود را پایین بیاورید و سر خود را به عقب بکشید تا با دیوار برخورد کند. قبل از استراحت، کشش را به مدت 5 ثانیه نگه دارید و 10 بار تکرار کنید.

چگونه می توان تحرک ستون فقرات گردنی را بهبود بخشید؟

اکستنشن گردن به آرامی سر خود را به عقب بکشید و چانه خود را جمع کنید. به آرامی سر خود را به عقب خم کنید و به سقف نگاه کنید. به آرامی سر خود را سه یا چهار بار به جلو و عقب بچرخانید.
زمانی که کشش در ماهیچه های جلوی گردن خود احساس می شود متوقف شوید. 10 بشمارید. این کار را 5 بار تکرار کنید.

چند جلسه فیزیو برای گردن درد لازم است؟

میانگین تعداد درمان‌های گردن درد 4 تا 6 جلسه است، از آنجایی که بازپروری کامل مشکل شما مهم است، ما پیشرفت شما را به دقت پیگیری می‌کنیم.

آیا فیزیوتراپی می تواند به اسپوندیلوز کمک کند؟

آیا فیزیوتراپی آن را درمان می کند؟ ثابت شده است که فیزیوتراپی با ایجاد یک برنامه در مورد درد شما به درمان اسپوندیلوز کمک می کند. تقویت و کشش ماهیچه ها و بافت ها با تمرینات خاص می تواند به کاهش ناراحتی های مکرر کمک کند

آیا اسپوندیلوز گردنی می تواند بهتر شود؟

چشم انداز بیشتر موارد اسپوندیلوز گردنی به طور کلی خوب است. اکثر موارد پس از چند هفته به خوبی به درمان پاسخ می‌دهند، اگرچه ممکن است علائم بعداً دوباره عود کنند. در حدود 1 مورد از هر 10 مورد، یک فرد ممکن است دچار گردن درد طولانی مدت (مزمن) شود.

تمرینات اسپوندیلوز گردن با رادیکولوپاتی

خم شدن پهلو به پشت دراز بکشید و زانوها را خم کنید و پاها را صاف روی زمین بگذارید. سر خود را به سمت راست خم کنید و گوش راست را به شانه راست نزدیک کنید. 20 ثانیه نگه دارید. کشش را در سمت چپ خود تکرار کنید، سر خود را کج کنید تا گوش چپ به سمت شانه چپ شما حرکت کند. 20 ثانیه نگه دارید.

آیا ماساژ به اسپوندیلوز گردن کمک می کند؟

از آنجایی که اسپوندیلوز گردن باعث سفت شدن عضلات می شود، ماساژ درمانی می تواند برای تسکین درد و بازگرداندن دامنه حرکتی مفید باشد.

چه ورزش هایی برای اسپوندیلوز گردن مضر است؟

ورزش‌های مضر برای دیسک گردن عبارتند از:

• حرکات ورزشی  با استفاده از وزنه‌های سنگین
  • حرکات ورزشی جایگزین