فیزیوتراپی اختلال نعوظ

چگونه فیزیوتراپی به اختلال نعوظ کمک می کند؟

فیزیوتراپیست علاوه بر پاسخ به سؤالاتی در مورد اینکه چگونه رژیم غذایی و ورزش ممکن است  شما را بهبود بخشد، به شما کمک می کند تا عضلات کف لگن خود را با تمرینات ساده ای به نام کگل تقویت کنید. این تمرینات فوایدی برای سلامت ادرار و جنسی دارند و به راحتی قابل انجام هستند.

چه ورزش هایی می تواند به اختلال نعوظ کمک کند؟

ثابت شده است که تمرینات کگل یا تمرینات لگنی در رفع اختلال نعوظ موثر هستند و باید به عنوان اولین خط درمان مورد استفاده قرار گیرند. ماهیچه های ایسکیوکاورنوز و بولبوکاورنوس در ناحیه لگن آلت تناسلی را احاطه کرده و در حین نعوظ فعال هستند.

آیا اختلال نعوظ با ورزش قابل درمان است؟

طبق یک مطالعه در سال 2018 در مورد تأثیر فعالیت بدنی بر ، ثابت شده است که تمرینات هوازی اگر حداقل چهار بار در هفته انجام شود، با اثرات مقابله می کند. تمرینات باید حداقل 40 دقیقه طول بکشد و شما باید یک روال ثابت ورزش را برای حداقل شش ماه حفظ کنید تا با بهبود پیدا کنید.

اختلال نعوظ و فیزیوتراپی

به طور خاص، فیزیوتراپی هدفمند می تواند به مرد کمک کند تا عضله ایسکیوکاورنوس خود را تقویت کرده و درگیر کند، که مسئول ایجاد و حفظ سفتی آلت تناسلی است. این درگیری را می‌توان از طریق تمریناتی مانند کگل، که در بین زنان رایج‌تر شده است، اما مردان به طرز تاسف‌باری انجام نمی‌دهند، تقویت کرد .

مسائل جسمی مانند بیماری قلبی، کلسترول بالا، فشار خون بالا، دیابت، چاقی و سیگار همگی می توانند باعث اختلال نعوظ شوند. از سوی دیگر، افسردگی، اضطراب، استرس، مشکلات رابطه، و سایر نگرانی های مربوط به سلامت روان نیز می توانند با احساسات جنسی تداخل داشته باشند.

آیا فیزیوتراپی می تواند به اختلال نعوظ کمک کند؟

ادبیات و مطالعات نشان می دهد که توانبخشی کف لگن و مدیریت فیزیوتراپی می تواند در درمان بسیاری از بیماری ها مانند: اختلال نعوظ، اختلال انزال، پروستاتیت مزمن/ سندرم درد مزمن لگن و بی اختیاری ادرار.

نکاتی در مورد فیزیوتراپی برای اختلال نعوظ

ثابت شده است که تقویت انقباض ارادی عضله ایسکیوکاورنوس و تکنیک های آرام سازی در موارد تونوس بالای عضلات کف لگن (اسپاسم یا افزایش تون ممکن است از جریان خون کافی لازم برای نعوظ جلوگیری کند) یک درمان موثر است.

کدام مکمل برای اختلال نعوظ بهتر است؟

یک مطالعه روی جینسینگ  نشان داد که این گیاه عملکرد جنسی را در مردان مبتلا به اختلال نعوظ بهبود می بخشد. یک کرم برای انزال زودرس استفاده می شود. جینسینگ پاناکس حاوی بسیاری از مواد فعال است. به نظر می رسد استفاده از آن در کوتاه مدت بی خطر باشد.

آیا فیزیوتراپی برای اختلال نعوظ وجود دارد؟

فیزیوتراپی کف لگن از تکنیک های دستی، برنامه های ورزشی، اصلاح رژیم غذایی و فعالیت، و آموزش برای کمک به رفع اختلال نعوظ استفاده می کند.

آیا ورزش می تواند اختلال نعوظ را درمان کند؟

افزودن ورزش های هوازی به روتین می تواند سلامت کلی شما را بهبود بخشد و ممکن است منجر به بهبود شود. حتی پیاده روی تند 30 دقیقه در روز، سه تا چهار بار در هفته، ممکن است برای تغییر سلامت قلب و عروق و تأثیر بر شما کافی باشد.

ورزش چگونه به اختلال نعوظ کمک می کند؟

با این حال، ورزش بیشتر از بهبود جریان خون آلت تناسلی است. تناسب اندام، وزن مرد را تحت کنترل نگه می دارد، ممکن است سطح تستوسترون او را افزایش دهد و اعتماد به نفس او را افزایش می دهد. همچنین می تواند افسردگی و اضطراب را کاهش دهد. این عوامل می توانند بر نعوظ و همچنین سایر جنبه های سلامت جنسی تأثیر بگذارند.

آیا می توان اختلال نعوظ را با ورزش درمان کرد؟

اختلال نعوظ زمانی اتفاق می‌افتد که مرد نتواند نعوظ داشته باشد یا نعوظ را حفظ کند. در مردان در تمام سنین رایج است. ماهیچه ها، به ویژه آنهایی که در حفظ نعوظ مهم هستند، گاهی تون و قدرت خود را از دست می دهند. در نتیجه، ورزش می تواند به معکوس کردن اختلال نعوظ کمک کند.

بعد از اختلال نعوظ چه کنیم؟

راه هایی برای معکوس کردن تغییرات. تنظیم سبک زندگی می تواند بسیاری از مسائلی را که باعث می شوند، مانند دیابت و گرفتگی عروق، بهبود بخشد. تمرینات کف لگن. مشاوره یا زوج درمانی داروهای گیاهی و جایگزین. دارو. تغییرات دارویی دستگاه های مکانیکی عمل جراحي.

آیا وزنه برداری برای اختلال نعوظ خوب است؟

اما پمپاژ آهن ممکن است مستقیماً آلت تناسلی شما را نیز افزایش دهد. ویدال می گوید که ورزش به بدن شما کمک می کند اکسید نیتریک، ترکیبی که به عملکرد نعوظ کمک می کند، بسازد. بعلاوه، سبک زندگی تنبل ممکن است باعث التهاب و کاهش جریان خون به خصوص آلت تناسلی شما شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *