فیزیوتراپی کمردرد

فیزیوتراپی درمانی است که به بهبود حرکت و عملکرد مفاصل و عضلات کمک می کند. این می تواند به کاهش کمردرد کمک کند و شما را به حرکت عادی بازگرداند. همچنین می تواند به کاهش خطر آسیب مجدد به کمر کمک کند. فیزیوتراپیست ها از درمان ها و تکنیک های زیادی برای کمک به کمردرد استفاده می کنند.

فیزیوتراپی تقویت عضلات کف لگن برای کمردرد در خانه انجام دهید

فیزیوتراپی برای کمردرد – 10 بهترین تمرین برای ژست گربه و گاو. روی چهار زانو دراز بکشید و پشت خود را صاف نگه دارید. کشش کبرا. در حالت خمیده دراز بکشید و دستان خود را در دو طرف قفسه سینه نگه دارید. لیفت پاهای مستعد پل ها.

فیزیوتراپی برای کمردرد در دوران بارداری

فیزیوتراپی یک روش درمانی ایمن و موثر برای زنان باردار است که کمردرد را تجربه می کنند. فیزیوتراپی شما می تواند تمرینات خاصی را به شما آموزش دهد که می تواند به کاهش فشار از ستون فقرات کمک کند تا درد شما کاهش یابد.

انواع فیزیوتراپی برای کمردرد:

4 دسته از تمرینات درمانی برای کمردرد

• تمرینات تقویت کننده مرکزی بدن
  • تمرینات تثبیت کننده کمر
  • تمرینات هوازی

نکاتی در مورد فیزیوتراپی برای کمردرد

حرارت را به ناحیه آسیب دیده اعمال کنید. با استفاده از گرما به کاهش اسپاسم عضلانی و بهبود جریان خون در بدن کمک می کنید. سعی کنید از یک بسته گندم یا یک بطری آب گرم به مدت 20 دقیقه یا هر دفعه که لازم است استفاده کنید. فقط حتما چیزی بین پوست خود و کیسه حرارتی قرار دهید تا از هرگونه سوختگی پوست جلوگیری شود.

چگونه فیزیوتراپیست ها درد کمر را درمان می کنند؟

اکثر موارد کمردرد به خوبی به یک برنامه درمان دستی و تمرینات درجه بندی شده پاسخ می دهند. درمان دستی می تواند شامل ماساژ، حرکت و دستکاری مفصل باشد. این تکنیک ها درد را کاهش می دهند و به بازیابی حرکت کمک می کنند.

آیا کمرم بعد از فیزیو درد می کند؟

هر چقدر هم که عجیب به نظر برسد، این کاملا طبیعی است که بعد از یک جلسه با استئوپات یا فیزیوتراپیست خود کمی کتک خورده و کبود شده باشید. در جلسه درمان، درمانگر شما ممکن است به هر گونه ماهیچه سفت و/یا مفاصل سفت در بدن شما رسیدگی کند.

آیا فیزیوتراپی به کمردرد کمک خواهد کرد؟

فیزیوتراپی یکی از موثرترین روش ها برای درمان کمردرد است. تحقیقات زیادی برای پشتیبانی از تکنیک هایی که ما استفاده می کنیم وجود دارد. اکثر موارد کمردرد به خوبی به یک برنامه درمان دستی و تمرینات درجه بندی شده پاسخ می دهند.

آیا فیزیوتراپی برای کمردرد موثر است؟

هنگامی که از کمردرد یا گردن درد رنج می برید، ممکن است وسوسه انگیز باشد که تمام روز روی مبل بمانید. اما این نسخه ای برای درد بیشتر است. اگرچه برخاستن و حرکت کردن ممکن است آخرین چیزی باشد که دوست دارید انجام دهید، اما فیزیوتراپی و ورزش می تواند بهترین راه برای کاهش درد باشد.

نقش فیزیوتراپی برای کمردرد

فیزیوتراپیست ها به افراد مبتلا به کمردرد کمک می کنند تا تحرک خود را بهبود بخشند یا بازگردانند و درد خود را کاهش دهند. فیزیوتراپیست ها متخصص حرکت هستند. آنها کیفیت زندگی را از طریق مراقبت عملی، آموزش بیمار و حرکات تجویز شده بهبود می بخشند. برای ارزیابی می توانید مستقیماً با فیزیوتراپیست تماس بگیرید.

مزایای آب درمانی برای کمردرد

آب درمانی می تواند استرس وارد شده به ستون فقرات شما را به دلیل شناور بودن آب کاهش دهد. ·

آیا فیزیوتراپی طبیعی برای کمردرد ارزشش را دارد؟

پس از اینکه یک دوره کمردرد بین دو تا شش هفته طول کشید، یا در صورت تکرار مکرر کمردرد، فیزیوتراپی اغلب توصیه می شود. برخی از متخصصان ستون فقرات فیزیوتراپی را زودتر در نظر می گیرند، به خصوص اگر درد شدید باشد.

فواید گرما درمانی برای کمردرد

گرما درمانی یک درمان موثر برای کمردرد است زیرا گردش خون را تقویت می کند و سپس به مواد مغذی و اکسیژن اجازه می دهد تا به مفاصل و ماهیچه ها بروند. این گردش خون به ترمیم عضلات آسیب دیده، تسکین التهاب و بهبود سفتی کمر کمک می کند. هر نوع گرما درمانی می تواند به تسکین کمردرد کمک کند.

فواید ماساژ درمانی برای کمردرد

این نه تنها تنش عضلانی را کاهش می دهد، بلکه به کاهش اسپاسم و التهاب در ناحیه آسیب دیده نیز کمک می کند. یک ماساژدرمانگر همچنین می تواند منبع درد شما را تعیین کرده و برای از بین بردن آن تلاش کند. کسانی که از آرتروز ستون فقرات رنج می برند نیز ممکن است از ماساژ درمانی بهره مند شوند.

عوارض جانبی فیزیوتراپی برای کمردرد

احساس خستگی، درد عضلانی و حساسیت پس از یک جلسه فیزیوتراپی معمول است، اما نباید به آن آسیب برساند. جلسات فیزیوتراپی شامل تحرک، کشش و تقویت ناحیه آسیب دیده ممکن است باعث ایجاد درد بعد از جلسه شما شود.

لیزر درمانی برای عوارض جانبی کمردرد

لیزر درمانی می‌تواند منجر به سوختگی‌های نادرست یا بسیار شدید، خونریزی از کوریوکاپیلاریس، آسیب به ماکولا و سایر ساختارهای چشمی، و شکستن غشای بروخ شود

حرارت درمانی برای عوارض جانبی کمردرد

خطرات بالقوه حرارت درمانی راش یا سوختگی پوست. استفاده طولانی مدت از کیسه های گرم و پدهای گرمایشی یا استفاده از منبع حرارتی که بیش از حد داغ است و مانعی بر روی پوست وجود ندارد، می تواند باعث سوختگی تماسی شود. کاهش فشار خون. افزایش ضربان قلب. افزایش تورم و التهاب.

اوزون تراپی برای کمردرد چیست؟

گاز اکسیژن-ازون از طریق تزریق به دیسک فتق داده می شود. یک سوزن درمان را مستقیماً به دیسک می رساند و حجم داخل دیسک را کاهش می دهد. این به دلیل اکسیداسیون پروتئوگلیکان ها است، که پروتئین هایی هستند که در مرکز ژل مانند دیسک (معروف به هسته پالپوسوس) یافت می شوند.

چگونه حجامت درمانی برای کمردرد انجام دهیم؟

حجامت یک روش درمانی باستانی است که ممکن است درد را کاهش دهد. فنجان ها از مکش برای کشیدن پوست و کشیدن خون به ناحیه درمان استفاده می کنند. ·

لیزر درمانی برای کمردرد چیست؟

لیزر درمانی سطح پایین (LLLT) توسط برخی فیزیوتراپیست ها برای درمان LBP استفاده می شود. LLLT یک درمان منبع نور غیر تهاجمی است که یک طول موج نور تولید می کند. هیچ گرما، صدا و ارتعاشی از خود ساطع نمی کند. به آن فوتوبیولوژی یا تحریک زیستی نیز می گویند.

درمان کمردرد چیست؟

طب سوزنی، ماساژ، درمان بیوفیدبک، لیزر درمانی، تحریک الکتریکی عصب و سایر درمان های غیرجراحی ستون فقرات نیز می توانند برای کمردرد مزمن تفاوت ایجاد کنند. با متخصص ستون فقرات خود در مورد درمان های جایگزینی که می تواند برای شما مفید باشد صحبت کنید.

فیزیوتراپی برای کمردرد پس از تصادف رانندگی

فیزیوتراپی تحت راهنمایی یک درمانگر مجاز می تواند راهی مفید برای بهبود کمردرد پس از تصادف رانندگی باشد. اغلب فیزیوتراپی می تواند به کشش و تقویت عضلات آسیب دیده کمر و بافت های نرم کمک کند.

فیزیوتراپی برای کمردرد شامل چه مواردی است؟

درمانگر شما تکنیک های مناسب وضعیت بدن برای نشستن، ایستادن و بلند کردن بدن را آموزش می دهد که احتمال کشیدگی یا آسیب کمر را کاهش می دهد. همچنین تمرینات خاصی را برای انجام در خانه یاد خواهید گرفت. انجام منظم این تمرینات خانگی توصیه شده می تواند به تقویت سریع عضلات پشت شما کمک کند..

چه زمانی برای کمردرد به فیزیو مراجعه کنیم؟

هر گونه کمردرد یا دردی که بیش از یک هفته طول بکشد، باید توسط فیزیوتراپیست بررسی شود، به خصوص اگر حرکت شما را محدود کند یا با سرفه یا عطسه تشدید شود.

درمان فیزیوتراپی کمردرد در خانه

افراد می توانند با استفاده از تمرینات بدنی که کمر و ماهیچه های آن را کشش و تقویت می کند، درد دیسک لغزش را تسکین دهند. فیزیوتراپیست ممکن است تمرینات ورزشی را توصیه کند

تمرینات فیزیوتراپی برای کمردرد در سالمندان

چگونه این کار را انجام دهید: به پشت دراز بکشید و هر دو زانو را خم کنید، هر دو پا را صاف روی زمین و دست‌ها را به طرفین بیرون بیاورید. باید کشش ملایمی را در قسمت پایین کمر و باسن احساس کنید. این حرکت را در سمت دیگر نیز تکرار کنید.

چرا بعد از فیزیوتراپی کمرم بدتر می شود؟

ناراحتی و درد قابل انتظار است، زیرا فیزیوتراپی برای اثربخشی باید بدن شما را تمرین دهد. این همان اصل است که در هنگام ایجاد قدرت از طریق ورزش یا ورزش اعمال می شود. ماهیچه ها باید مقدار مشخصی استرس را تجربه کنند که می تواند منجر به تحریک و درد شود.

فیزیوتراپی برای کمر درد چقدر زمان می برد ؟

ورزش هوازی اغلب به مدت 30 تا 40 دقیقه، سه بار در هفته، در روزهای متناوب پس از تمرینات تقویتی انجام می شود. حتی بیمارانی که برنامه بسیار شلوغی دارند باید بتوانند یک رژیم ورزشی متوسط کمردرد را که شامل کشش، تقویت و تهویه هوازی است، حفظ کنند.