فیزیوتراپی پیچ خوردگی مچ پا

فیزیوتراپیست شما برای تشخیص آسیب و ایجاد یک برنامه درمانی که ممکن است شامل درمان های دستی مانند حرکت مفصل و ماساژ بافت نرم باشد، با شما همکاری خواهد کرد. این درمان ها می تواند به برداشتن بافت اسکار، کاهش سفتی و بازگرداندن حرکت کامل به مچ پا کمک کند که می تواند بهبود را تسریع کند.

 

چه زمانی باید فیزیوتراپی را روی مچ پا پیچ خورده شروع کنید؟

در 72 ساعت اول پس از آسیب، توانبخشی را با تمرینات دامنه حرکتی شروع کنید. در طی چند هفته تا چند ماه آینده به بازتوانی بیشتر، از جمله تمرینات کششی، قدرتی، و تمرینات تعادلی ادامه دهید.


چگونه به پیچ خوردگی مچ پا کمک کنیم؟

خودمراقبتی استراحت. از فعالیت هایی که باعث درد، تورم یا ناراحتی می شود اجتناب کنید. یخ. بلافاصله به مدت 15 تا 20 دقیقه از کیسه یخ یا حمام لجن یخ استفاده کنید و هر دو تا سه ساعت یک بار در حالی که بیدار هستید این کار را تکرار کنید. فشرده سازی. برای کمک به توقف تورم، مچ پا را با یک باند الاستیک فشرده کنید تا تورم متوقف شود.

نکاتی در مورد فیزیوتراپی برای پیچ خوردگی مچ پا

روی زمین بنشینید. مچ پای خود را با یک حوله یا رشته شنا نگه دارید تا پاشنه پای خود را از زمین دور نگه دارید. باند الاستیک را دور توپ خود قرار دهید ·

چگونه فیزیوتراپی در منزل برای مچ پا انجام دهیم؟

در حالی که نشسته اید، قسمت بیرونی پای آسیب دیده را در برابر پای میز یا در بسته قرار دهید. با پای خود به سمت بیرون به داخل جسمی که پایتان در آن قرار دارد فشار دهید. این کار باعث می شود عضلات شما منقبض شوند. مفصل مچ پای شما نباید حرکت کند. این وضعیت را به مدت 15 ثانیه نگه دارید. برای 10 ثانیه استراحت کنید.


چگونه مچ پا پیچ خورده را فیزیوتیو کنیم؟

مچ پای آسیب دیده خود را حدود یک قدم به عقب و پای خوب خود را به جلو قرار دهید. پاشنه پشت خود را صاف روی زمین نگه دارید، به آرامی زانوی پای خوب خود را خم کنید تا جایی که کشش متوسطی را در ساق پا در سمت آسیب دیده خود احساس کنید. این کار را 3 بار تکرار کنید و 30 ثانیه نگه دارید.

چگونه فیزیوتراپی روی مچ پا انجام دهیم؟

انحراف غیر تحمل کننده وزن فقط مچ پا را حرکت دهید و انگشتان پا را به سمت بالا نگه دارید، پای خود را به سمت بیرون بچرخانید و از پای دیگر خود دور کنید. تا زمانی ادامه دهید که یا احساس ناراحتی کنید یا دیگر نتوانید پای خود را به بیرون بچرخانید. این وضعیت را به مدت 15 ثانیه نگه دارید.

نقش فیزیوتراپی در پیچ خوردگی مچ پا

آنها همچنین با شما کار خواهند کرد تا به بیومکانیک شما و نحوه توزیع وزن بدن در پاها و مچ پا نگاه کنند. فیزیوتراپیست شما تمریناتی را در خانه به شما می دهد تا قدرت و ثبات را بهبود ببخشید. اینها بخش مهمی از بهبودی طولانی مدت شما پس از پیچ خوردگی مچ پا خواهند بود.

اگر بعد از 3 هفته احساس می کنید که در تلاش برای بهبودی کامل از پیچ خوردگی مچ پا هستید، باید به فیزیوتراپ مراجعه کنید. رنج نکشید و اگر به طور کامل بهبود نیافته است، به فعالیت های عادی یا ورزش خود بازگردید. این می تواند بهبودی شما را طولانی تر کند و احتمال رگ به رگ شدن های بعدی شما را افزایش دهد.

در 72 ساعت اول پس از آسیب، توانبخشی را با تمرینات دامنه حرکتی شروع کنید. در طی چند هفته تا چند ماه آینده به بازتوانی بیشتر، از جمله تمرینات کششی، قدرتی، و تمرینات تعادلی ادامه دهید. برای تقویت مچ پا می توانید تمرینات توانبخشی را در خانه یا حتی در مطب انجام دهید.

مزایای فیزیوتراپی برای پیچ خوردگی مچ پا

در اینجا سه مزیتی که درمان آسیب مچ پا مبتنی بر فیزیوتراپی می تواند برای افرادی که از آن استفاده می کنند فراهم کند آورده شده است. درد را سریعتر کاهش می دهد. عملکرد طبیعی را با سرعت بیشتری بازیابی می کند. امکان بازگشت سریعتر به ورزش را فراهم می کند.

فواید ماساژ درمانی برای پیچ خوردگی مچ پا

به طور خاص، ماساژ اصطکاکی متقاطع به رباط‌های آسیب‌دیده به تراز مجدد بافت اسکار جدید کمک می‌کند. تکنیک های ماساژ مچ پا به کاهش تورم و بهبود بافت اسکار روی رباط های آسیب دیده به عنوان بخشی از برنامه کامل توانبخشی پیچ خوردگی مچ پا کمک می کند.

معایب فیزیوتراپی برای پیچ خوردگی مچ پا

بروز پیچ خوردگی مچ پا در جمعیت های ورزشی بیشترین میزان را دارد. توانبخشی ضعیف پس از پیچ خوردگی اولیه، احتمال عود این آسیب را افزایش می دهد. ·

آیا فیزیوتراپی می تواند به درد مچ پا کمک کند؟

ما مرتباً به افراد کمک می‌کنیم تا از آسیب‌های مچ پا بهبود یابند، خواه این آسیب‌دیدگی خفیف مچ پا باشد یا پارگی کامل رباط یا شکستگی. فیزیوتراپی سریع نه تنها به درد کمک می کند و بهبودی را تسریع می کند، بلکه در یک برنامه توانبخشی طولانی مدت نیز موثر است.

فیزیوتراپی برای پیچ خوردگی مچ پا بالا

تمرینات تقویتی را 2-3 ست 20 تکراری، یک بار در روز انجام دهید. تمرینات حس عمقی را 3 ست 30 تا 60 ثانیه ای یک بار در روز انجام دهید. یخ زدن را به مدت 15 تا 20 دقیقه با مچ پا بالا یک بار در روز ادامه دهید. فعالیت های ایستاده تک اندام (پیشرفت به فوم، تخته شیب دار و غیره)

مشکلات فیزیوتراپی برای پیچ خوردگی مچ پا

حساسیت، تورم و کبودی می تواند در هر دو طرف مچ پا ایجاد شود. حساسیت استخوانی، تغییر شکل یا کرپیتوس وجود ندارد.

درمان پیچ خوردگی مچ پا با فیزیوپدی

در مرحله حاد آسیب رگ به رگ شدن مچ پا، درمان انتخابی برنج است که شامل استراحت، یخ، فشرده سازی، ارتفاع است. استراحت: پروتکل درمانی شامل بالا بردن پای آسیب دیده 15-25 سانتی متر بالاتر از سطح قلب برای کمک به تخلیه لنفاوی است.

تمرینات برای رگ به رگ شدن مچ پا

تمرینات مچ پا · 1. دایره مچ پا. مچ پای خود را به صورت دایره ای بچرخانید. · 2. پمپ های مچ پا. مچ پاهای خود را سریع خم کرده و صاف کنید. · 3. کشش عمیق ساق پا. بایستید

تمرینات پیچ خوردگی مچ پا معکوس

مقاومت در برابر وارونگی مچ پا · روی زمین بنشینید و پای خوب خود را روی پای دیگر خود ضربدری کنید. · هر دو انتهای یک باند ورزشی را بگیرید و باند را دور آن حلقه کنید

آیا فیزیوتراپی برای پیچ خوردگی مچ پا ضروری است؟

پیچ خوردگی مچ پا یکی از شایع ترین آسیب های ورزشی است که در فیزیوتراپی ایجاد می شود و در هر دو ورزش تماسی و غیر تماسی به راحتی تحمل می شود. با هر گونه پیچ خوردگی مچ پا، ضروری است که به دنبال مشاوره و توانبخشی 100% برای جلوگیری از هر گونه درد و بی ثباتی مداوم در مچ پا باشید.

مدت زمان فیزیوتراپی بعد از شکستگی مچ پا چقدر است؟

به طور کلی فیزیوتراپی برای شکستگی مچ پا حدود 6 تا 8 هفته طول می کشد. تجربه شخصی شما با PT ممکن است بسته به آسیب خاص شما کوتاهتر یا طولانی تر باشد. ادامه برنامه تمرینی در منزل جزئی از توانبخشی شماست.

چه زمانی فیزیوتراپی را بعد از پیچ خوردگی مچ پا درجه 3 شروع کنیم؟

اکثر افراد می توانند تمرینات توانبخشی مچ پا را در عرض سه روز پس از آسیب مچ پا، در صورتی که خیلی شدید نباشد، شروع کنند.

آیا فیزیوتراپی برای پیچ خوردگی مچ پا موثر است؟

بسیاری از پیچ خوردگی های مچ پا خود به خود و با مراقبت مناسب به خوبی بهبود می یابند، اما فیزیوتراپی می تواند به شناسایی علل تاخیر در بهبودی مانند مشکلات ثبات کمک کند.

چگونه می توانم مچ پایم را بعد از پیچ خوردگی تقویت کنم؟

تمرینات ایزوتونیک با استفاده از یک نوار مقاومتی در اطراف جلوی پای خود، انتهای باند را با دست نگه دارید و به آرامی مچ پای خود را تا جایی که می توانید به سمت پایین فشار دهید و سپس به حالت اولیه برگردید. 10 بار تکرار کنید.

تمرینات مچ پا بعد از پیچ خوردگی چگونه است ؟

تمرین انحراف مچ پا پای خود را به سمت بیرون به دیوار یا مبلمانی که حرکت نمی کند فشار دهید. حدود 6 ثانیه نگه دارید و استراحت کنید. 8 تا 12 بار تکرار کنید. بعد از اینکه با این کار احساس راحتی کردید، سعی کنید از لوله های لاستیکی حلقه شده در قسمت بیرونی پای خود برای مقاومت استفاده کنید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *