فیزیوتراپی فلج بل

تمرینات صورت و فیزیوتراپی برای فلج بل به افزایش قدرت عضلانی و بازیابی هماهنگی صورت از این فلج موقت صورت کمک می کند. اکثر تمرینات باید سه یا چهار بار در روز در جلسات کوتاه و حداکثر 30 تکرار در هر تمرین انجام شود.

درمانگر شما تمریناتی را طراحی خواهد کرد تا: هماهنگی عضلات صورت شما را بهبود بخشد. حرکات صورت خود را برای عملکردهای خاص، مانند صحبت کردن یا بستن چشم، اصلاح کنید. اصلاح حرکات برای حالات صورت مانند لبخند زدن.

داروهای کورتیکواستروئیدی به طور کلی خط اول درمان برای فلج بل در نظر گرفته می شود، بهترین نتایج را زمانی که درمان در عرض 72 سال شروع شود ارائه می دهد .


آیا درمانی برای فلج بل وجود دارد؟

اکثر افراد مبتلا به فلج بل به طور کامل بهبود می یابند – با یا بدون درمان. هیچ درمان یکسانی برای فلج بل وجود ندارد. اما پزشک شما ممکن است داروها یا فیزیوتراپی را برای کمک به سرعت بخشیدن به بهبودی شما پیشنهاد کند.

چه زمانی فیزیوتراپی برای فلج بل شروع کنیم؟

هنگامی که این مشکلات به وجود بیاید درد در گوش، گونه یا دندان. از دست دادن حس صورت. گیجی. ضعف بازوها یا پاها. ·

انواع فیزیوتراپی برای فلج بل:

درمانگر شما تمریناتی را طراحی خواهد کرد که:

  • هماهنگی عضلات صورت خود را بهبود بخشید.
  • حرکات صورت خود را برای عملکردهای خاص، مانند صحبت کردن یا بستن چشم، اصلاح کنید.
  • حرکات را برای حالات صورت، مانند لبخند زدن، اصلاح کنید.
  • اصلاح الگوهای غیر طبیعی حرکات صورت که ممکن است در طول بهبودی رخ دهد.

نکات در مورد فیزیوتراپی برای فلج بل

تمرینات کنترل حرکت هماهنگی عضلات صورت خود را بهبود بخشید. حرکات صورت خود را برای عملکردهای خاص، مانند صحبت کردن یا بستن چشم، اصلاح کنید. حرکات را برای حالات صورت، مانند لبخند زدن، اصلاح کنید. اصلاح الگوهای غیرطبیعی حرکات صورت که ممکن است در دوران نقاهت رخ دهد.


چگونه فیزیوتراپی فلج بلز انجام دهیم؟

تمریناتی برای کمک به فلج بل مرحله 1: با تلاش برای حرکت دادن هر قسمت از صورت خود به آرامی و آرام شروع کنید. مرحله 2: با استفاده از انگشتان خود ابروهای خود را به آرامی بالا ببرید.
مرحله 3: با استفاده از انگشتان خود، قسمت های مختلف صورت از جمله پیشانی، بینی، گونه ها و دهان را به آرامی ماساژ دهید.

نقش فیزیوتراپی برای فلج بل

به طور کلی، شواهد مربوط به مدیریت فیزیوتراپی فلج بل نشان می دهد که تمرینات صورت فردی در مواردی که فلج مزمن و/یا متوسط هستند ممکن است عملکرد صورت را بهبود بخشد. تمرینات صورت در مراحل اولیه یا حاد در موارد شدیدتر نیز ممکن است زمان بهبودی و اثرات طولانی مدت را کاهش دهد.

آیا فلج بل بهتر می شود؟

فلج بل دائمی در نظر گرفته نمی شود، اما در موارد نادری از بین نمی رود. در حال حاضر، هیچ درمانی شناخته شده برای فلج بل وجود ندارد. با این حال، بهبودی معمولاً 2 هفته تا 6 ماه از شروع علائم شروع می شود. اکثر افراد مبتلا به فلج بل قدرت و حالت چهره را به طور کامل بازیابی می کنند.

چه نوع فیزیوتراپی به فلج بل کمک می کند؟

تمرینات کنترل حرکت درمانگر شما تمریناتی را طراحی خواهد کرد تا: هماهنگی عضلات صورت شما را بهبود بخشد. حرکات صورت خود را برای عملکردهای خاص، مانند صحبت کردن یا بستن چشم، اصلاح کنید. اصلاح حرکات برای حالات صورت، مانند لبخند زدن.

درمان فیزیوتراپی فلج بل تحریک الکتریکی

فلج بل وضعیتی است که عصب صورت را تحت تأثیر قرار می دهد و منجر به ضعف عضلانی یک طرف صورت می شود. این عارضه با استفاده از بسیاری از تکنیک های فیزیوتراپی درمان می شود. لیزر درمانی و تحریک الکتریکی هر دو موثرتر از درمان های معمول فلج بل هستند.

راه های بهبود فلج بل

فلج بل چگونه درمان می شود؟ استروئیدها برای کاهش التهاب. داروهای ضد ویروسی مانند آسیکلوویر. مسکن ها یا گرمای مرطوب برای تسکین درد. فیزیوتراپی برای تحریک عصب صورت.

فیزیوتراپی برای فلج بل چیست؟

فلج صورت بدون درمان در بیشتر افراد، اما نه همه، کاملاً بهبود می یابد. درمان های فیزیکی مانند ورزش، بیوفیدبک، لیزر درمانی، الکتروتراپی، ماساژ و گرما درمانی برای تسریع بهبودی، بهبود عملکرد صورت و به حداقل رساندن عواقب استفاده می شود.

فلج زنگ فیزیوتراپی چه زمانی شروع می شود؟

اینها باید در اسرع وقت و ترجیحاً ظرف 48 ساعت شروع شوند تا بیشترین تأثیر را داشته باشند. از داروهای ضد ویروسی نیز استفاده می شود، اما مزایای آن بحث برانگیز است. فیزیوتراپی باید بلافاصله پس از فلج شروع شود تا به بهترین شکل ممکن بهبود پیدا کنید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *